şükela:  tümü | bugün
  • lise yıllarında, ders akıp giderken zone of enders çizimleriyle kendi geleceğine göz kırpmış insan. mgs'i bir film gibi kurguladı ve her şeye rağmen bu eseri linear bulanlar için mgs substance adı altında daha pragmatik bir devam/ek yarattı. oyun endüstrisinde çok prestijli bir konumu vardır.
  • metal gear solid in babası, oyunlardında zaman kavramını çok değişik kullanarak oyuncuyu "bu önce mi oldu sonra mı oldu" yada "ben ruyada mıyım, yoksa konu mu cok ucuk" gibi düşüncelere iten oyun yapımcısı japon.
  • buyuk bir heyecanla metal gear solid oynarken bir anda ekranin kararmasi ve sol ust ko$ede beyaz "hideo" yazisinin belirmesi ile beni korkutan,"ulan acaba cd de mi bir bozukluk var" diye du$unurken birden hideo kojima isminin kafama dank etmesi* uzerine "yok canim bu kadar da megaloman olamaz" du$uncesi ile kendimi avutmama imkan veren,kendini a$mi$ oyun yapimcisi.ozellikle metal gear solid 3 snake eaterdaki inanilmaz detaylar,adamin siyirmi$ oldugu konusundaki ipuclarini fazlasiyle vermektedir.zira bir orman ortami,sanirim en guzel bu $ekilde yansitilabilmektedir.
  • metal gear serisi'nin yaratıcı. level'dan bir yazı

    ""
    metal gear evreni ve yaratıcısı hideo kojima

    yeni mgs4 videosu öncesi forumun nabzını tutmaya devam ediyorum. bugün de hideo kojima ve oyun geçmişi, mgs oyunları hakkındaki oyunun yaratıcısının görüşleri üzerinde konuşalım biraz.

    hideo kojima, 24 ağustos 1963'de stagaya, tokyo'da dünyaya geldi. okulda hikayeler yazman ve 8mm'lik amatör filmler çekmen hayalci bir çocuktu. bir sinema delisi olan kojima, yönetmen olmak istiyordu ama japonya'da o dönemde sinema sektörü çok zayıftı. 23 yaşındayken konami oyun tasarımcısı olarak görevine başladı. artık anlatmak istediklerini profesyonel bir biçimde, video oyunlarında göstermeye başlayacaktı. metal gear serisi, policenauts, zone of endders, snatcher serisi de dahil olmak üzere birçok başarılı oyunun altına imzasını yazdı. özellikle yarattığı metal gear evreni ile oyun dünyasının en parlak yaratıcıları arasında yerini aldı. 2004 yılında kendi oyun prodüksiyon şirketi olan kojima productions'ı kurdu. bildiğimiz gibi şirket şu an mgs serisinin son oyunu olan metal gear solid 4 guns of the patriors üzerinde çalışyor. hemen her konuyu felsefi bir bakış açısında inceleyen kojima aynı zamanda sınırlı sayıdaki post modern oyun tasarımcılarından biri olarak kabul ediliyor. oyunlarındaki karakterler ve hikatelerinden onun filmlere olan aşkı rahatlıkla görülebiliyor. ( örneğin; mgs 2, titanic'den jack ve rose ) aynı zamanda değişik bir espiri anlaışına sahip. oyunlarında her zaman mizahi öğeleri de işliyor. tilkilere karşı özel bir sepmatisi olduğu açıkca görülüyor. oyunda fox adaları, gray fox, fox unit, foxhound, foxdie, fox achipelago gibi unsurların kullanılmasının yanı sıra kendi şirketi olan kojima productions'ın sembolünün de yine tilki olduğunu görüyoruz.

    kojima mgs serisinde her zaman savaş karşıtı temaları işledi. nükleer falaketin etkilerini bizzat görmüş kojima, her oyununda verdiği nükleer karşıtı mesajlar ile sadece olayları sanal bir çerçeveden değil belirli bir gerçeklikten de yaşatmayı başardı. hideo kojima'nın bu konu hakkındaki yorumları şu şekildeydi; '' benim büyüdüğüm zamanda ülkem daima nükleer savaşın gölgesindeydi. ben de bu zamanların korkutuculuğunu bir şekilde oyunlarıma yansıtmak istedim. ama nükleer silahlar oyunlardaki gibi heyecan verici şeyler değildi aslında. '' cesur yapımcının son oyunu mgs4 de güncel olaylara yapılan atıflardan nasibini alıyor, orta doğu'da geçecek ilk fasılda hideo kojima günümüz sorunlarına göndermesini yapmış olacak.

    şimdi gelelim kojima'nın en beğenilen ve on milyonlara ulaşan fan kitlesine sahip mgs serisi hakkındaki görüşlerine.

    ilk oyun metal gear ismiyle 1987 tarihinde msx2 ev bilgisayar sistemine çıkmıştı. ayrıca bu oyun hideo kojima'nın konami tarafından kendisine sunulmuş olan ilk oyun yapma göreviydi. üstelik bu görevini yerine getirirken nes gibi daha güçlü bir konsolu değil msx2 home computer gibi düşük bir sistemi kullanması gerekiyordu. kojima'nın ilk oyun hakkındaki yorumları şu şekildeydi; '' msx2'nin kapasitesi sınırlıydı. öyle ki ekranda uçuşan kurşunlarla beraber üçten fazla karakter yer alamıyordu. bu şartlar dahilinde bir savaş oyunu inşa edebilmek mümkün değil gibiydi. ben de bir savaş oyunu geliştirmekten ziyade savaşmaktan kaçtığınız bir oyuna odaklandım. böylece fazla düşman olmasına gerek olmuyordu ve savaşmamanız öcelikli tercihti. oyun nes 'e port edildikten sonra asıl bomba patladı ve sadece amerika'da bir milyon sattı. ''

    ikinci oyun kojima'dan bağımsız olarak piyasaya çıkmıştı. '' bir gün younun devamının yapılacağını öğrendim ve bu konuda yapabileceğim hiçbirşey yoktu. snake's revenge kuzey amerika'da satışa sunuldu. bir akşam evime giden trende şans eseri oyunu hazırlayan takım ile karşılaştım. bu takım benimle msx2'deki orjinal oyunun yapımında çalışmıştı. benim ve serinin fanatikleri gibi onlar da yaptıkları oyunun asıl bir devam oyunu olmadığını biliyordu. geri gelip onlarla birlikte bir devam oyunu yapmamı önerdiler. o anda başka bir oyun üzerinde çalışıyor olmama rağmen trenden inip eve yürüyene kadar tekliflerini aklımdan çıkaramadım. evime vardığımda yeni oyunun konsepti çoktan hazırdı bile. ertesi sabah ofise metal gear 2 solid snake'in planları ile gittim. ''

    metal gear'ın kendini farklı bir boyuta taşıması playstation platformu ile oldu. '' policenauts'u bitirdiğimde playstation adında inanılmaz sayıda üç boyutlu poligon sağlayabilen bir makinanın dedikodularını duydum. aklıma ilk gelen metal gear evrenini farklı bir boyuta taşımak oldu. bu konsol sayesinde tamamen üç boyutlu grafiklere geçmekle beraber cd formatından yararlanarak müzikler, karakter seslendirmeleri ve sinematik sunumlar gibi imkanlara sahip olduk. böylelikle seri çok daha derin bir hale geldi. oyunu yaparken nükleer bomba, insan kopyalama gibi tehlikeli konulara dokundurmalar yaptım ve önemli mesajlar verdim. örneğin oyunun teması şimdiki jenerasyonun sonrakine ne bırakacağ ile ilgiliydi. insanlar sonsuz yaşam çevriminde doğup ürüyüp yetişip ölüyorlar. oyunun hikayesi hep bu konsept üzerine kurulu oldu. ben film izlemeyi çok severim. özellikle de kovboy filmlerini. her ne kadar metal gear modern bir drama olsa da kesinlikle içinde bir kovboy tadı olsun istedim ve ocelot ile bu tadı yakaladım. revolver'ı hayranı olduğum lee van cleef'den esinlenerek yarattım. ''

    büyük bir hayran kitlesi yakayarak oyunculuk kavramını değiştiren metal gear solid'in devam oyunu playstation 2 platformunda boy gösterecekti. '' metal gear solid tahmin edebileceğimden çok daha büyük bir hit oldu. başarısından fazlasıyla memnun oldum ve kısa süre sona nereye gitsem bir devam oyunu yapmamla ilgili istekler almaya başladım. o aralar tamamen yeni bir oyun üzerinde çalışıyordum ama yine kaderimden kaçamadım, devam oyununu yönetmek zorundaydım. aslında oyunun senaryosu şu anki halinden farklı olacaktı. mekan iran ve irak, senaryo ise nükleer silah denetimleri olacaktı. ( bravo, işte öngörü yeteneği budur. adam bakınız kaç senesinde olacakları çözmüş bile. ) ama biz bu senaryo üzerinde uğraşırken orta doğu yeniden ısınmaya başladı ve böylelikle konudan vazgeçmek zorunda kaldık. düzenlediğimiz yeni senaryodaki manhattan bölümünü de 11 eylül saldırıları yüzünden çıkartmak zorunda kaldık. (ve biz de raiden'a mahkum kaldık.)

    yine ps2 platformuna çıkacak solid evreninin 3. oyunu snake eater'da ise atmosfer tamamen farklılaşmıştı. '' abd kenedy suikasti ve vietnam savaşı ile zor günler geçiriyordu. ben de mgs3 için çok zengin bir malzeme sunun bu zaman dilimini seçtim. diğer oyunlarda babalık olgusunu bolca işlediğimden dolayı bu oyunda da analık duygusunu ön plana çıkarmak istedim ve the boss karakteri ortaya çıktı. the boss gerçekten unutulmaz bir karakter oldu. ''

    ve son oyun... hepimizin merakla beklediği guns of the patriots. kojima'ya göre ise destanın bitiş noktası; '' sons of liberty büyük başarı yakaladı ancak oyunun sonunda insanların kafasindaki hikaye ile ilgiliçok fazla soru kalmıştı. aslında mgs4'ü yapmayı düşünmüyordum ama baskıya dayanamayıp havada kalan tüm soruları yanıtlama ve iyi bir kapanış hazırlama amacıyla kolları sıvadım. the patriots, vampire'in ölümsüzlük sırrı, olga'nn kaçırılan çocuğu ve foxdie virüsü gibi konuların hepsine açıklık getireceğim. herkese komik gelse de liquid'in kolunu bile açıklayacağım. oyunun nasıl sonlanacağını şu an ben bile bilmiyorum ama metal gear solid 4' de seriyi öyle bir bağlayacağım ki msx2'deki metal gear ile ilgili bile tek soru işareti kalmayacak. bu benim son metal gear projem olacak ve destanın bitiş noktası olacak. ''

    umarız kojima mgs2'de dediği gibi, yine baskılara dayanamayarak yeniden bir metal gear oyunu yapmak zorunda kalır. oyun dünyasını kökten değiştiren ve kendi tarzını oluşturan, sinematik oyun kavramını oyunculara sunan ve birçok yapımcı arasında idol olarak görülen kojima, yarattığı tüm serilerde olduğu gibi yeni yaratacağı yapımlarda da farkını ortaya koymaya ve unutulmaz oyun tecrübeleri yaşatmaya devam edecek.
    ""
  • bu adam oyun dünyasının stanley kubrick'i. metal gear solid 4 guns of the patriots'u bitirdikten az sonra sadece bu kadar yazabiliyorum. kojima sun, sana ne kadar teşekkür etsem yetmeyecek biliyorum.
  • oyun dahisidir. bir efsaneyi ayakta tutmak icin ne gerekiyorsa yapti sanirim. kendisi snakei yaratip oylesine efsanevi bir kurguyla birle$tirdi ki yillarca oynanmi$ serinin diger oyunlarinda eksik kalmi$ noktalari bitirdi. roportajinda bu oyunu yapmak icin konaminin bir depertaminin aylar boyunca ders aldigi, iki ki$iyle dunyanin bir cok yerine ki buralara orta dogu, avrupanin buyuk bir kismi da dahildir gidip oradan on binlerce fotograf cekildigini soylemi$tir. bir oyundan cok otesi oldugunu soylemini sonuna kadar hakedecek bir oyun yaraticisidir kojima.

    ilk metal gear'da snakein silahlari james bond gibi tutmasinin bir askerin gozune carptigini ve sonrasinda onun direktifleri ve ordunun bir cok kolunda yer almi$ ki$ilerin bilgileri dogrultusunda snake silah tutmayi degi$tirmi$tir.

    ayrica bir oyun serisinin uretici firmanin* adi di$inda bir isimle anilmasi hic ama hic kolay degildir.

    a hideo kojima game!

    ek olarak suprizleri bitmeyen dahidir;

    (bkz: assassin s solid)
  • bir roportajinda metal gear solid 3u cikarmayi du$undukleri konsolun aslinda playstation 2 oldugunu soylemi$tir. metal gear solid 4 guns of the patriotsun limited edition versiyonlarinda gelen bir cd'de serinin tum oyunlariyla ilgili hikayelerin ve metal gear solid 4un geli$im evrelerinin anlatildigi bir bonus cd geliyor.

    burada anliyorsunuz ki bu adam sadece metal gear solidi yapmami$ oyunu harbi harbi ya$ami$. cd'den dolayi ortaya cikan bazi goruntuler;

    --- spoiler ---

    **ilk olarak 10 ki$iyle metal gear solidi yapmaya ba$lami$lar ki o 10 ki$iden bir cogu $u anda mgs 4un yapiminda ust duzey gorev ustleniyor.

    **kojimanin yardimcisi ryan payton isimli bir amerikali. her $eyde o var neredeyse. dublajlarin yapildigi zaman dinliyor, yeni tasarilarin kararlarinda etkin rol, medya ve galalarda yapilacaklari duzenliyor kisacasi tam bir sag kol.

    **oynayanlarin bildigi uzere metal gear solid 4 uc farkli buyuk yerde geciyor. yakla$ik olarak on binlerce fotograf, binlerce video cekecek kadar gezmi$ hideo ve ekibi. oyunda gordugunuz gercegini gordugunuz anda dumur oluyorsunuz. hele ki peru ve fas bunlar arasinda efsanevi olarak ayriliyor.

    ** kojima yakla$ik olarak 200 ki$ilik bir orduyla tek bir katta cali$iyor.

    ** bu 200 ki$ilik grup oyundaki askeri ogelerin tam olarak kavranmasi icin ormanda, arazide, gecenin bir yarisinda askeri egitimler almi$lar. kojimaya gore "metal gear solid serisinde sadece snake'in silah tutu$una bakilarak geli$im gorulebilir. o bu kadar icinde olmalarini -fotograf cektirme, silah tutmayi ogrenme, motion capture ozelligine uygun egitimler gormu$ ki$ilerle cali$ma- bir askerin surunmesi, cati$ma sirasinda duygularin aki$ yontemi- 40 kusur ya$inda bir ki$inin silahi tutarken ya$adigi hafif zorlugun zamana gore degi$imi- $u $ekilde ozetliyor kojima san; kucukken bir kitap yazmi$tim. orada araba suren bir karakterden bahsediyordum ama hayatimda o zamana kadar hic araba surmemi$tim. o nedenle sonrasinda kitaba bakip evet yapmadigim bir i$levi anlattim dedim. arabanin di$indayken de, araba icine yolcuyken de arabayi suren ki$inin duygularini hissedemezsiniz. i$te bu nedenle bu koca grup ya$amadiklari $eyi oyuna katmasinlar diye bu kadar ugra$a- zevkli ve hafif yorucu ugra$a- giriyoruz diyor."

    ** $una benzer bir soz soyluyor; "ben bir insanin oyunumu sadece eglenmek icin oynamasini ya da bo$ zamanlari oldurmek icin oynamasini istemezdim. bir $eyler vermek isterdim. insanlar $u anda ya$adiklari dunyanin nereye gittigini gorsunler diye metal gear solid 4te bu kadar yer verildi. guc kazanma, sava$, orta dogu ogeleri bunlar icin var."

    --- spoiler ---
  • yeni projesinin tanıtımı, gayet karizmatik, gizemli:

    http://www.konami.jp/…jima_pro/next/?ref=koji_pro_e
  • bir takım yeni projelerini açıklama arifesinde olan adam.

    japon famitsu dergisinde dün bir röportajı yayımlandı. oldukça ilginç bir röportaj çünkü e3 öncesi spoiler olmasın diye bir çok kısmı sansürlenmiş. fakat yine de ilginç bilgiler var.
    röportajın türkçe çevirisi için:

    http://www.konsolmaster.com/…=&genre=&searchstring=
  • afedersiniz son 2 haftadır oyun dünyasını xikip atmıştır. metal gear 1-2'nin metal gear 4 motorlu remakeinden, metal gear 4'teki bebenin baş kahraman olduğu metal gear 5 e, olmadı metal gear 4 ün 360'a, metal gear 5'in ise ps3 e çıkacağı gibi tonla dedikodu, söylenti ile millet forumlarda sayfalarca tartışma yapmıştır. ortada bir sonuç var mı, tabi ki yok. hideo ustanın resmi açıklamasını bekliyoruz, ama birşeyden eminiz, kojima rulez.