şükela:  tümü | bugün
  • türk sinemasında yeri doldurulamayan karakter oyuncularından. kısa uzun farketmez oynadığı her filme belirgin bir katkı yapan, adını hep unuttuğum, pörtlek gözleri, çıkık elmacık kemikleriyle, çok doğal oyunculuğu ile yüzü en iyi hatırlanan oyunculardan. dinçer çekmez gibi herkesin bildiği ama nedense şöhret sayılmayan,70'li ve 80'li yılların sinemasının bence en önemli özelliği olan starlı değil kadrolu filmlerinde daima kadronun en belirgin elemanlarından olmuştur.

    en unutamadığım rollerinden biri, müjdat gezen'in pembe panter adlı komedi seks karasularına giren filmindeki kadın tellak rolüdür: müjdat gezen kadın kılığında kaçmaktadır, kadınlar hamamına kendini atar. "oh, tam da yerine düştük diye sevinirken hikmet gül sahneye girer: "gel sana bi kese atayım anam, bana adıyla sanıyla topak topak kir çıkaran koca götlü necla derler." keseye başlar ve peştemalin altına doğru ilerleyince olanlar olur: (bkz: kadınlar hamamında yakalanan erkek) (bkz: linç girişimi)
  • bu sanatçı selamsız bandosu filminde şener şen tarafından kurulan bir belediye komisyonuyla şehirden getirilen ve şefin (ali uyandıran) iyileşmesi için şefe sunulan hayat kadınını oynamıştır. bu sırada acıların kadınıyım diye ağıt yakar.
  • türk sinemasını en çirkef, en kokoş, en dedikoducu, en içten pazarlıklı rollerini başarıyla oynamış ve bu dalda bir fenomen haline gelmiş kadın. ama nedense ismi bile bilinmez. bir fotoğrafı görülse hemen hatırlanıp ''aaa işte o gudubet karı'' denilerek tepki verilir bu güzide sanatçıya.

    hamamda adile naşit'le atışması efsanedir.
    [(bkz: #10435180) daha önceden sözleri de yazılmış tam olmuş.]
  • sürekli fettan roller oynamasının yanı sıra bu roller aynı zamanda hep kenar mahalle kadını tipleridir. bu açıdan bakıldığında kariyerinde ulaştığı en üst nokta kül kedisi filmindeki üvey anne rolüdür.
  • 14.04.2008 tarihinde vefat etmiştir. kendisini en çok küçüklüğümde sıkça seyrettiğim külkedisi filmindeki üvey anne rolü ile hatırlarım. hani cam ayakkabıyı kızlarından sonra kendisi denemeye kalkan üvey anne. nur içinde yatsın.
  • ibo ile güllüşah'ta meyve taşıtan,
    çöpçüler kralı'nda camından sokağa çöp atan,
    o kurnadan bu kurnaya çirkef sıçratan, türk sinema tarihinin en iyi kötü kadını.

    dedikodu, fitne fesatlık, kodoşluk ne midir? bu tatlı kadının yüzünde saklıdır hepsi..
  • türk sinemasının en cadı kadınlarından. rolünü o kadar iyi oynuyor ki hep sinirlendiriyor izleyeni. tipinin de cazgırlığa müsait olması nediyle müthiş bir oyunculuk ortaya çıkmış. toprağı bol olsun.
  • kendisini en çok kapıcılar kralı'nda oynadığı, "dedikodu profesörü" rolünde, her şeyden haberi olan kadın olarak hatırladığım rahmetli yeşilçam emekçisi.