şükela:  tümü | bugün soru sor
  • diyanet işlerinin kurban açıklamasıdır.

    diyanet, kurbanlık ortaklarının niyetinin ibadet olması gerektiği belirtilerek, “bir hissedar et niyetiyle ortaksa, o hayvana ortak herkesin kurbanı geçersiz sayılır” denildi.

    http://www.milliyet.com.tr/…-kurban-gundem-2720831/
  • x cemaatinin geçen yıl kurbanlık alıp kessin diye verdiği müritlerinin koyunlarını satıp parasını da bir güzel yemesini hatırlattı.
  • milletin niyetini nereden bileceğiz. biraz düşünüp sonra konuşun be.
  • kesilen kurbanların büyük çoğunluğunun "geçersiz" olacağını gösterir.

    senelerdir kurban bayramını köyümüzde geçiriyoruz. ailem ve çok yakın akrabalarım da dahil olmak üzere tanıdığım herkes kurbana verdiği parayı, çıkması muhtemel toplam et kilosuna bölüp birim fiyat falan buluyor. muhtaca yardım falan kesinlikle ikinci planda.
  • yılda belki bir kez belki iki kez et yiyebilen hatta görebilen insanların olduğu böyle bir ülke de, niyetin bundan daha doğal ve farklı olması beklenemez.iç piyasanın anasını belleyen , alım gücünü neredeyse en azında altına düşüren , bu yetmezmiş gibi kendi ülkesinde yer edinemeyen sığınmacıları el üstünde tutup iş kurduklarında vergi bile alınmayan hükümet , kendi vatandaşına hala açlık sınırında yaşayan insanlar yokmuş gibi bolluk ve refah ülkesi hudbeleri okutuyorsa daha artık ne denebilirki.
  • ulan parayı kesilen hayvandan çıkan etin kilosuna göre ödeyenler var. hayvan kesildikten sonra tartıyorlar kasap gibi. niyet tabi ki et.
  • arada mantıklı konuşuyor diyanet. ölücüleri üzmüştür.
  • kötü niyetle kurbana ortak olan yüzünden iyi niyetle danaya girenlerin sevabının silinmesi hadisesidir.
  • o zaman sırat köprüsünde çok fena mağduriyet var demektir sayın seyirciler.
  • gidin kurban kesim yerine, etrafınıza bir bakın. niyet ne akıbet ne çok güzel görürsünüz.

    zaten 1000 lirayı komple fakire fukaraya vermektense kurban kesip onun bedeli 150 lirayı anca bulacak kısmını fakire vermenin daha sevap olacağını düşünen bir din bu. kuranın hiç bir yerinde her yıl şu tarihte kurban kesin bu da bayram olsun demez. (allahtan başkası için kurban kesmeyin, kesecekseniz allah için kesin der) ama dinciler kurban kesmenin onun birazını fakire vermenin, o bütçeyi komple fakire vermekten daha sevap olduğuna inanırlar. allah illa koyunun dananın boğazlanmasını istiyormuş.