şükela:  tümü | bugün
  • star trek evreninde federasyonun büyük gemilerinde (galaxy,nebula,sovereign vs.) bulunan eğitim ve eğlence amaçlı kullanılan bölmeler. hologram teknolojisinin aşmış boyutunu kullanırlar, gerçeğine tıpatıp benzeyen, tüm duyulara hitap edebilen karakterler ve ortamlar oluştururlar. öğrenebilen, karar verebilen, kendini geliştirebilen yüksek dereceli yapay zekaya sahip holografik karakterler geminin databaselerinde sürekli olarak kayıtlı durur ve kullanılmadıkları zaman bile kendilerini geliştirebilmeleri için aktif hale geçebilirler. federasyon outpostlarında ise holodecklerin bir üst sınıfı olan holosuite ler bulunur, ziyaretçilerine uzun süreli tatil imkanı verirler.
  • dünyalılar* tarafından ilk defa enterprise döneminde yabancı bir ırkla karşılaşılmasıyla ne olduğu öğrenilir. inanılmaz şaşkınlık ve hayret yaratan bir teknoloji olarak karşılanır. yanılmıyorsan beşinci enterprise bölümü...
  • bu teknolojinin getirdiği en güzel imkanlardan biri için
    (bkz: emergency medical hologram)
  • jean luc picard tarafından dakkada bir rahatsız edilen bir mekandır, çünkü jean luc ya dick tracy'nin bilmem kaçıncı sayfasını ya da casablancayı falan sürekli holodeck de futursuzca oynamak ister.
  • bu teknoloji sayesinde star trek dizilerine senaryo yazanlar konu sikintisi cekmezler. uzayda gecen konular bulmakta zorluk yasanirsa tarihi yada edebi konulu bolumler yazilir. boyle bolumlerde nedense hep bi terslik olur ve gercek hayat ve holodeck'te olanlar birbirine karisir. "computer, end program" dendigi zaman program durmaz.
  • uzay yolu'nda her hafta görüp "ulan bundan bizde olacak" diye iç geçirerek baktığımız teknolojik nane. hep isterdim, bir gün kaptan picard içeri dalsın, riker'la geordie'i elde vibratör, çükte şukela, vivid pornosunun içinde bulsun. yok. varsa yoksa computer hede hödö, biraz hayal gücü be güzelim.

    (bkz: replicator)
  • guvenlik modu devredisi birakilirsa, holodeckteki sanal mermiler gercek etki yaratabilmektedir.
    (bkz: star trek first contact)
  • holodeck ler; aslında tamamen hologram olmayıp(*), ışınlama olayının sürekli replike edilmesi şekliyle çalışır (bu bahsedilen olayı picard ya da riker the next generation serisi bölümlerince kısa kısa bahsederler.) ışınlama olayı madde-enerji-madde olarak çalışır. holodecklerde ise enerji kısa süreleyle maddelere dönüştürülür.

    dolayısı ile holodecklerde içki içmek, hava solumak, uçmak, yüzmek gibi kavramlar holodeck içerisinde olmak kaydıyla tamamen gerçektir. hatta yediğiniz kurşun bile, simülasyonda öldürücülük sigortası yoksa sizi öldürebilir. çünkü o alan içerisinde bir maddedir.

    mesela kahramanlarımız holodeckte yürürken aslında dar alanda sürekli yer değiştirirler ama arkalarında bıraktıkları maddeler tekrar enerjiye dönerek ilerledikleri yerde tekrar madde olarak çıkar. bunu koşu bandının 360 derece şeklinde işleyeni ve siz yürüdükçe çalışanı şeklinde benzetebiliriz.

    peki dümdüz ve dar alanda nasıl bu kadar yürüyebiliyorlar sorusunu da böyle cevaplayabiliriz. aslında yürümüyorlar, yerlerinde sayıyorlar. bunu ispatlamak için birkaç bölümde holodeck ın duvarlarını göstermek amacıyla sağa sola taş atarlar.

    holodeck de yaratılan maddeler korunumsuzdur. yani holodeck dışına çıkarıldığı takdirde enerji olarak uzaya dağılır. dolayısı ile hiçbir karakter program tarafından bilinçli bir şekilde çıkarılmaz, ya da çıkacak kadar yapay zeka yüklenmez.

    (*) first contact filminde picard karaktere dokunduğunda dağılan holografik cisim şeklinde olduğunu yanındaki kadına ispatlar. bunun böyle gösterilmesindeki sebep ise trekkie olmayıp, sadece filmi seyreden insanlara yukarıdaki bahsettiğim şeyi filmde uzun uzun senaristler bahsetmemek için böyle birşeye başvurmuşlardır. normalde holodeck de böyle bir olay olmaz.
  • replicator mantiginda calisanini olusturmamiza henuz fersah fersah mesafe oldugundan dolayi, bu siralar holografik mantik uzerine kurulu olanlari uzerine calismalar yapilmaktadir. gercekten de kinect'in bir oyuncak degil, basli basina bir olay oldugunun ispatlarindan biridir bu calismalar.

    (bkz: augmented projectors) .
    (bkz: holodesk)