şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: tanri)
    (bkz: isa)
    (bkz: kutsal ruh)*
  • ing. kutsal üçlü

    kupa üçlüsü gibi birşey sanırım
  • masaccionun başyapıtlarından biri. santa maria del novella’da yer alan fresko, rönesans döneminde sanatın, zihinsel bir etkinlik olduğunu kanıtlar niteliktedir. bu resimde rönesans döneminde görülen iki özelliği bulmak mümkündür: bunlardan ilki, gözleme dayalı gerçekçilik ve ikincisi de, yeni bilimsel perspektifin matematik kurallara göre uygulanmasıdır. bilimsel perspektifin matematik kurallara uygulanmasında masaccio’nun brunelleschi ile olan dostluğu rol oynamıştır.
    resimde tüm kompozisyonun, bir roma zafer takının içinde yer aldığı görülür. burada tıpkı brunelleschi’nin yapılarında olduğu gibi, yuvarlak sütunlar, korint ve iyon tipi başlıklar, yumurta friz ve klasik üsluptaki saçak vurgulanmıştır. brunelleschi, 1421 tarihli floransa san lorenzo kilisesi’nde, korint sütunlar, yivli plasterler ve kornişlerle antik modelleri taklit ederek kemerlerin ağırlığına, kasetlerle de tavanın ağırlığına çözüm getirmiştir. brunelleschi, basit kurallara dayalı zemin planı ve oranların uyumluluğu gibi kuralları antik roma kalıntılarından öğrenmiştir ve onun mimaride yaptığını masaccio, resimde yapmıştır.tüm mimari öğeler, brunelleschi’nin yapılarından alınmış gibidir ve hatta onun tarafından tasarlanmış olabileceği de düşünülür. masaccio’nun kompozisyonunda çarmıhın, resmin merkezinde yer alışı, tanrı figürünün bunun üzerinde ve insan figürü olarak verilişi de antik gelenekle ilişkilendirilebilmektedir. roma’da apotheosis adı verilen, imparatorun tanrılaştırılması burada tanrı figürüne yansımıştır. masaccio’da önemli olan, resimde yer alan figürlerin tümünün insan boyutlarında olması, ortaçağ resmindeki gibi, ilahi figürlerin doğal olmayan bir devasalıkta, azizlerin onlardan biraz daha küçük boyutlarda ve sıradan insanların da en küçük boyutlarda yani hiyerarşik bir biçimde verilmemesidir. kompozisyon tanrı figüründen, alttaki vakıfçı figürlerine kadar bir üçgen oluştururken, alt kısımdaki vakıfçılar ile üstteki meryem ve vaftizci yahya figürleri birer dikdörtgen oluşturmakta, isa’nın vücudunda da dikdörtgen kurgu dikkati çekmektedir. bu kompozisyonda konudan önce geometrik kurgu göze çarpar. zira bu dönemde görülen biçimler, yalın ve geometrik biçimlerdir. güzellik ideali kavramı, bu dönemde geometriye bağlanır. güzel olan, geometrik, dengeli ve uyumludur, akılla kavranır.
  • colin harvey, howard kendall ve alan ball'dan oluşmuş unutulmaz everton üçlüsü.
  • masaccio’nun bu eserinin bir başka ilginç özelliği de o resim için para ödeyen kişileri resmin içinde göstermesidir. bağışçı, gonfaloniere’in (floransa’nın en yüksek rütbeli belediye dairesi) kırmızı kıyafetler içindedir ve karısı da bu çarpıcı resimde, önde diz çökmüştür. aralarında ve biraz yukarıda meryem ve aziz john vardır. bu resimde perspektif o kadar akıllıca kullanılmıştır ki bağış yapanlar fiziksel olarak diğer figürlerden iri gözükürler, ancak yine perspektifin yardımıyla diğer figürlerin aslında bağış yapanlardan daha önemli oldukları anlaşılır.

    resmi görmek için;
    http://www.artlex.com/…odeling_masac_trinity_lg.jpg
  • yemek söz konusu olduğunda:
    patlıcan musakka + pilav + cacık
  • (bkz: baba ogul kutsal ruh)

    (bkz: ucgen)

    (bkz: piramid)

    (bkz: ucuncu goz)
  • (bkz: ctrl+alt+del)
  • geometrik tutarlılık ve perspektif yapıtın en önemli özelliğidir.en alttaki lahit resmin tam 4 te birini oluşturur.çarmıh üst dikdörtgeni tam ortadan böler,tavandaki tonozlardan birisinin kenarını ve içini cetvelle uzattığınızda çizgilerin birbirini yakalaması gibi gibi.

    http://tinyurl.com/mva3ml3
    http://tinyurl.com/lv3jumz

    lahitte yatan iskeletin üstünde ise hepimiz aynı yolun yolcusuyuz temalı olarak "benim olduğum senin de olacak olduğundur" yazmaktadır.
hesabın var mı? giriş yap