şükela:  tümü | bugün
  • eric claptondan dinlediğimiz ve sevdiğimiz bir blues parçası...
  • blues jargonunun ilklerinden, sıfat tamlaması. seksi, havalı kızların bayıldığı adam anlamına gelir. aynı adı taşıyan parça willie dixona aittir. sıkı bir muddy waters yorumu da bulunur. eric clapton çok sonradan yorumlamıştır. (bkz: bluesa saygı) (bkz: bluesu sevelim yaşatalım)
  • that gipsy woman told my mother
    before i was born
    i gotta boy child comin'
    he's gonna be a son of a gun
    he's gonna make pretty womans
    jump and shout
    then they will wanna know
    what is all about

    but you know i'm here,
    everybody knows i'm here...
    well you know i'm a hoochie coochie man
    everybody knows i'm here...

    i gotta black cat bone,
    i gotta mo jo too.
    i got the john the conquer root
    i'm gonna mess with you.
    i'm gonna make you girls,
    lead me by my hand
    then the world will know the hoochie coochie man

    but you know i'm here,
    everybody knows i'm here...
    well you know i'm a hoochie coochie man
    everybody knows i'm here...

    on the seven hour, on the seven day
    on the seven month, seven doctor say
    he was born for good luck and that you'll see
    i got seven hundred dollars, don't you mess with me

    but you know i'm here,
    everybody knows i'm here...
    well you know i'm a hoochie coochie man
    everybody knows i'm here...
  • eric clapton'un ilk olarak from the cradle'da yorumladigi ve daha sonra bircok kez konserlerinde caldigi guzel parca.
  • jimmy hendrix de pek güzel yorumlamıştır bu şarkıyı.
  • (bkz: hoodoo) ***
  • muddy waters yorumunun uzerine tanimamak gerekir, ne de olsa kendisi blues'un en onemli isimlerinden biridir.
  • parçayı willie dixon yazmıştır ama ilk çalınmasının arkasında (bkz: dunya promiyeri) ilginç bir hikaye vardır. dixon, bu tür "stop time"lı, yani nakaratlar haricinde durarak çalınan parçaların muddy waters'ın stiline çok uygun olduğunu fark etmiştir ve hoochie coochie man'i yazar... ancak bunu bir şekilde muddy'ye öğretmek zorundadır. bunun üzerine dönemin chicago'daki en iyi blues barı olan ve muddy'nin düzenli olarak çaldığı zanzibar'a gider. set arasında muddy'yi tuvalette yakalar ve parçadan söz etmeye başlar. en büyük sorun, muddy'nin okuma yazmasının kıt olmasıdır, bu nedenle parçanın sözlerini ezberlemesi gerekmektedir.

    parçanın sözlerini birkaç defa dixon muddy'ye tekrarlar, zaten çok da zor değildir. dixon, benzer bir problemi howlin wolf ile de yaşadığı için aslında tecrübelidir, bazı wolf parçalarında arkadan parçanın sözleri gelir, bu, stüdyoda wolf'un arkasında sözleri kulağına doğru bağıran dixon'dan başkasının sesi değildir... neyse, konuya dönelim.

    muddy, bir sonraki seti hoochie coochie man ile açar, ancak grubun parçadan haberi yoktur. grup da gruptur bu arada, armonikada big walter (bkz: big walter horton), gitarda jimmy rogers, davulda fred below, piyanoda otis spann... böyle bir grup olunca iki dönüşte grup parçayı canavarlar gibi çalmaya başlar. zanzibar seyircisi parçaya bayılır, hatta o gece birkaç defa çalmaları istenir....

    parça daha sonra chess records'dan 1560 numaralı 45lik olarak piyasaya sürülür, ve chess tarihindeki en büyük satışı yakalar.

    (kaynak: can't be satisfied - the life and times of muddy waters, robert gordon, back bay books, 2002)