şükela:  tümü | bugün
  • 'vatan sevgisi imandandır' mealindeki hadis-i şerif. ne derece sahihtir bilemem.
    -hocam şimdi milliyetçilik caiz midir? şeklindeki bir soruya cevap veren kimse milliyetçi bir çizgide ise ilk olarak bu örneği verir. yok eğer ümmet bilinci ağır basan biri ise, 'üstünlük takvadandır' diyebileceği gibi munker ve nekir turk musun diye sormayacak şeklinde farklı mecralara kaydırabilir konuyu.

    bir yandan zor, bir yandan basit ama ince mevzudur..
  • hadis olup olmadığı tartışmalı olmakla beraber vatan millet ordu edebiyatı için çok işlevsel bir söz. askerin turk islam senteziyle karisik kemalizmi'ni kurumsallaştırırken temel istinad noktalarından. tek başına yeterli olmuyor tabi. için başka destekler de gerekiyor. örneğin ulul emr kavramı; örneğin ordu millet anlayışı.

    şunu da gözardı etmemek lazım:
    (bkz: ya devlet basa ya kuzgun lese)
  • sahihtir ve "doğup büyüdüğün, yaşadığın, nimetlerinden faydalandığın, rahatça dolaştığın vatanına nankörlük etme, kıymetini bil, inananlar bunun kıymetini bilirler" manasına gelir...yoksa imanın şartı değildir...yani imanı olan vatanını da sever...ya da sevmelidir!

    vatanı, milleti sevmek, başka milletleri aşağı tutmak ya da islamiyetin yasakladığı kavmiyetcilik davasını gütmek olarak anlaşılmamalıdır.
  • (bkz: ülkücüler)
  • bazi ulemaya gore, vatan kelimesi, asli vatanimiz, yani cennet manasindadir. adem(as) ve dolayisiyla insan nesli cennetli olduguna gore, asil vatanimiz da orasidir. ve cennet aski, imandandir diye yorumlanabilinir bu hadisi serif.

    ancak, hadis ulemasinin belirttigi bir kaide vardir. her hadisi serifi, herhangi bir bariz sebep yoksa, dogrudan kelime manasi ile anlariz. yani burada bahsedilen vatan, dogup buyudugumuz topraklar da olabilir.

    sahsi gorusum, hadisi serifleri yorumlarken, olumlu ve mealine apacik karsi gelmedikten sonra, istedigin kadar acabilirsin, her manasi haktir.

    yani bu hadisi serifden, olumlu cikarilan her mana, konuya zit olmadigi surece haktir.
  • " aliyyu’l-kârî " olarak bilinen nureddin ali bin sultan muhammed el-herevî'nin " el-esrâru’l-merfûa " ya da " el-mevzûâtu'l-kübrâ " adlı eserinde geçmekte olan ve “ vatan sevgisi imandandır. ” anlamına gelen söz.
  • hadislerin doğruluğunu tartışmayı bırakıp (ki bana göre de pek güvenilir değildir hadisler) manası üzerine konuşacak olursak, bugünkü anlamı ile "vatan" vurgulaması yapıldığını düşünmüyorum.

    zira islam ilk olarak "devlet" adı altında yayılmaya başladı, fetihler "islam dini ve devleti" adına yapıldı. yani devlete ve vatana olan bağlılık aynı zamanda islam'a olan bağlılığı simgelediği için, doğruysa bile abes değildir. çünkü ortada bir ulus devlete/vatana olan bağlılık yoktur. devletin varoluş amacı islam'ı yaymaktır çünkü. bu pencereden bakınca herhangi bir çelişki göremiyorum ben.

    yani bugüne uyarlamak zor mana olarak. buradan günümüz muhafazakar milliyetçilerine bir ekmek çıkacağını pek sanmam. "devletin ekmeğini yemek, ekmek yenilen yere nankörlük etmemek" kalıbı ise çoktan beri eskiyen bir kalıptır, o yüzden üstünde durmaya gerek yok.
  • mesnevî gibi tasavvufî eserlerde geçen hadis. hadisin esas itibariyle sahih olduğu düşünülür. fakat, buradaki ''vatan'' ibaresinden kasıt, ''bir devletin meskûn olduğu sınırlar dahilindeki toprak parçası'' değildir; yani siyasî bir manası yoktur. islâmiyet'in dünya görüşüne göre; insan bu dünyada esirdir, gurbettedir, esas gideceği yer cennettir, vatanı orasıdır. yani bu hadis, insanın bu dünyadan kurtulup, asıl vatanı olan cennete kavuşma arzusunu bahis mevzuu eder; yoksa toprak parçası için savaşmayı değil. tasavvuf kitaplarında kendisine yer bulması da bu yüzdendir.
  • türklerin bu toprakları iki kez vatan kıldığını ve dizaynını tamamen islâm itikadı ve fıkhına göre yaptığını, artık üçüncü defa bu toprakların vatan olma şansının olmadığını, yani gavurların tüm maksatlarının bizleri tek vatanımızın olan türkiye cumhuriyetinden orta asya çöllerine, güya oralar bizim gerçek vatanımızmış gibi tekrar geldiğimiz yere (!) ( gavurlar bize bu yalanı iyi yutturmuşlar ki herkes vatan sahibi olmayı kan dökmek olarak görüyor. yani gavurlar kan dökünce itiraz yok, türk milleti bir yeri vatan kılınca tü kaka! ) gönderme çabalarını göremeyecek kadar basiretsiz olmamalıdır türk milleti. türklüğün hakikatte ne olduğunu bilmeyenlere bir şey anlatamazsın. işlerine gelmez. ayaklı kütüphaneler kitabında ali ihsan yurd'un dediği gibi, ya madagaskara gideceksin, ya da çatışacaksın. başka çaren yok! buraları vatan kılmışsın, türk vatanı kılmışsın. bu toprakları gavurlaştırmak için, türk milletini buradan silmek için elinden geleni ardına koymayan gavurlarla çatışamayacaksan, fethullah gülen gibi kendini aforoz ettirip gavurların kucağına sığınacaksın! vatansız yaşayacaksın. çünkü vatan yoksa iman da yok, namaz da yok, ezan da yok. namus zaten hiç yok vatan yoksa...

    hem hadis-i şeriflerin manası hep tasavvufi mi? mekke ve medine'de türk bayrağının dalgalanmasından rahatsız olan zihniyet hâlâ yaşıyor ve kâbenin etrafına yüksek binalar dikilmesinden mutlularsa onları kendi gavurluklarıyla başbaşa bırakıyoruz. insanın kendi milletini ve vatanını sevmesi ve bir siyasi düşüncesinin olması kötü mü? rasulü ekrem niçin mekkeyi fethetti acaba?

    fatih sultan mehmed istanbulu vatan kılınca kötü mü yaptı yani? çok daha öncesinde alparslan anadoluyu islam vatanı kılınca kötü bir iş mi yaptı? biz nasyonal sosyalist değiliz, türk milliyetçisiyiz. bize göre vatan, şahsiyetimizin yıpranmaz bir şekilde oluştuğu yerdir. her gittiği yeri kendine yurt edinebilen hafif meşrepli gavurlardan değiliz.

    biz türkler, avrupalıları avrupaya sıkıştırdık, tıkıştırdık. niye? çünkü bizim vatanımız burası. onlar, verimsiz topraklarda aşağılık varlıklar olarak yaşayacak! bu verimli topraklar büyük türk milletinin! onlar, aşağılık olmayı hak ediyor. aşağılık oldukları için de batı medeniyeti ve bilim denilen şey doğdu. filozofların hezeyanları vesaire de cabası...

    türk milleti, elbette madagaskara gitmeyecek; bu topraklarda gözü olan ermenisinden yunanlısına, fransızından rusuna ve hatta israillisine, amerikalısına kadar hepsine meydan okuacak ve istiklâl harbinin bitmediğine inandı, inanacak, inanıyoruz.

    bu vatan türklerin. yunanlılar istediği kadar ayasofya'dan büyük kilise yapmasın. hala türk-istanbulu konstantinopolis görsün. onların havalarını almaları için biz varız!

    ayasofya bizimdir ve bir gün türk milleti başındaki akp-chp-mhp-hdp belasını def edip iktidar olduğunda, "bu vatan kimin" şiiri ve bu hadisi şerifin sırrı ortaya çıkacak. önce vatan diyemeyen imansızlar, kendilerine ana yahut baba belledikleri amerikayı da alıp defolacaklar şüheda kanıyla sulanmış bu aziz türk vatanından.