şükela:  tümü | bugün
  • tehlikeli oyunların emekli albayı. hikmet benol onun balkonundan atmıştır kendini. müteessirdir o bakımdan.
  • (bkz: ha ha)
  • kitapta "albayım" denir dost ortamlarında.
  • hikmet benol'un olumunden sonra yaptigi konusma, aciklama, hem karakterinin hem de oguz atay'in bürokrasiyi gormesinin bir analizi olarak incelenmelidir.
  • tehlikeli oyunlar'in olric'i.soyadinda gene birseyler gizlenmistir. * * * *
  • (bkz: vusat o bener)
  • arkadaşı ve dahi oğlum diye hitap ettiği hikmet inin hakkında yaptığı yorumdur..:

    "albayım hayatla ilgili her şeyi biriktirmişti: inanılmaz bir koleksiyoncuydu. bütün hayatını, sonunda
    oynayacağı büyük oyun için biriktirmişti. albayım, bir hayat koleksiyoncusuydu. hayatının hiç bir bölümünü çöp sepetine atmamıştı; bir gün lazım olur diye bir köşede saklamıştı. kendisine yazılan bütün mektupları biriktirmişti. kendi yazdığı mektupları da bir süre sonra geri almıştı.
    tanıdıklarıa gider ve 'mektuplarım zaman aşımına uğradı, onların üzerindeki
    hakkınızı kaybettiniz,' derdi. evet, hayatını büyük bir kıskançlıkla, büyük
    bir cimrilikle biriktirmişti. kimse ondan bir şey alamamıştı. büyük ve yüksek
    amaçlar uğruna her dakikasını, her saniyesini bir kenara koymuştu.."
  • emekli piyade albay husamettin tambay* hikmet benol ün üst kat komşusudur. gerçek hayatta hiçbir albaya benzememektedir.
  • gerçek bir insan mıdır (yani selim ışık, turgut vs. gibi) yoksa iç ben midir diye içinden bir türlü çıkamadığım roman karakteri. varsa yardımcı olacak olan buyursun.
  • "tehlikeli oyunlar romanının kişisi hikmet’in “öteki ben”inin bir “emekli albay” olması hikmet’in de gözünden kaçmaz. başka ülke insanlarının “öteki ben”i albay olmazdı herhalde diye düşünür romanın bir yerinde. daha geçenlerde yaşadığımız gerçek bir örnek olayda, “emekli albay” esat dölarslan, apartman posta kutularına mektup yazarak apartman yönetimine el koyduğunu duyurmuştu. benzer albay’lar ve bizim içinde bulunduğumuz durum üzerinden emekli albay hüsamettin tambay figürü, tutunamayanlar’ın sadık hizmetkarı olric’in aksine, toplumda kurulan çocuksu, panoptik bir disiplinizasyonu simgelemekte. (...) bu “apartman” ya da “üç katlı ahşap bir ev”; ‘arkası desteksiz kalmış aydınlanma seferberliği ve bu seferberliğin taşıyıcısı küçük burjuva aydın tipi’nin yergisidir."

    (bkz: http://www.stargazete.com/…albayim-haber-236995.htm)