şükela:  tümü | bugün
  • alissa quart'ın happy endings adlı film için uygun gördüğü, roger ebert'in tanımını genişlettiği sinema 'janr'ı... hyperlink cinema, sınırların aşındığı, herkesin birbirinden iradi olsun olmasın sorumlu kalabildiği bir çağın sanatıdır. kişisel değil, kitlesel bir suç/beraat bağlantısı kurar; fakat bu bağlantı klein şişesi gibi içine kapanıktır, çözüm dayatmaz, ekmek kırıntılarını takip etmeyi vaaz vermeye göre daha 'faydalı' bulur. kahramanın ölümünü temel alır, eğer bir kurtuluş varsa o toplumun içinde gerçekleşebilecektir.... bazı örnekleri;

    babel, traffic, amores perros, 21 grams, crash, magnolia, auf der anderen seite...
  • parça parça hikyelerin birbiriyle kesişerek bütünü oluşturduğu sinema türü. robert altman'la bu tarz başladı diyebiliriz. altman filmlerinin bu türden tek farkı kesişen/kesit kesit hikayeleri işlese de bu hikayelerin bir sona varmaması. hyperlink sinema'dan ise mutlaka parçaların bütünü oluşturarak bir anlam çıkması beklenir.