şükela:  tümü | bugün
  • eşleri ve cariyeleri ile birlikte çok geniş bi' konudur.

    en çok tartışılan evlilikleri elbette hatice ve aişe ile olan evlilikleridir. hatice olan evliliğinin nedeninin o zamanlar zengin olan hatice'nin mülkünden faydalanmak olduğu iddia edilmiştir. aişe ile evliliğine dair tüm mütedeyyin kıvırtmacalarına cevabı şurada vermiştik zati: (bkz: #23821811)

    muhammed'in eşleriyle ilişkisini düzenleyen çok ilginç ayetler var ancak ben önce tahrim suresi ile başlayacağım. çünkü en kayda değeni o. tahrim suresi'nin neden indiğine dair iki iddia bulunuyor:

    muhammed'in eşlerinden sıra zeyneb'e gelmişti. muhammed bal şerbeti içerek diğer eşlerinden daha fazla süre ayırırdı zeyneb'e. (bu arada zeynep muhammed'in evlatlığının eşiydi. bu "ilginç" evliliği ve evliliğin gerçekleşebilmesi için inen ayetleri (bkz: #20357380) nolu entry'de incelenmiş. gerekli açıklamaların hepsi orada mevcut.

    bi' iddia muhammed'in zeyneb'in yanında daha fazla kalmasını nedeniyle yaşanan aile içi gerilim bi' diğer iddia ise şu:

    o gün muhammed'in ziyaret sırası hafsa'nındır (hafsa da ömerin kızı). muhammed gider ancak evde bulamaz. o da da bi' zamanlar mısır mukavkısı'nın kendisine arğaman ettiği cariyelerden mariya'yı görür ve hafsa'nın yatağında bu köle ile birlikte olur. (cariyelerle cinsel ilişki içine boşalmadığnınız sürece caizdi, ve köleliği kaldırdığı iddia edilen islam'da soylu beylere cariye hediye etmek olağan birşeydi. kimse 'onu da kollamak için aldı' demez umarım) (bkz: ahzab suresi) ancak hafsa bu olayı görür ve kızılca kıyameti koparır. ömer'in kızıdır, aşağılandığını düşünmüştür. gerisini taberi, camiu'l-beyân'dan dinliyoruz: ""tann elçisi! sen beni kötü duruma düşürdün, aşağıladın. öyle bi' şey yaptın ki, benzerini hiçbir karına yapmadın! benim günümde, benim sıramda ve benim yatağımda bi' cariyeyi yatırıp yapıyorsun!"
    sonra muhammed'le hafsa arasında şu konuşma geçer: - "hafsa! marya'yı kendime haram etsem de ona bi' daha yaklaşmasam; bundan hoşnut olur musun? - evet!

    muhammed: "vallahi billahi mariya ile bi' daha yatmayacağım!"

    muhammed hemen ant içmiştir. - hafsa! aramızda kalsın, bunu sakın kimseye söyleme, olmaz mı? - tamam! ne var ki, hafsa bu durumu aişe'ye anlatır." muhammed bi' süre sonra karılarının tavırlarındaki değişiklik nedeniyle hafsa’nın bunu ayşe’ye anlattığını anlar. bunun üzerine tahrim suresi inmeye başlar (ne hikmetse):

    ayet ayet gidiyorum tahrim suresi'nden:

    "ey peygamber, eşlerinin hoşnutluğunu isteyerek, allah'ın sana helal kıldıklarını niçin haram kılıyorsun?" meali karılarından korkup maria'yı kendine haram kılmana gerek yok biz cariyeni sana helal kıldık.

    allah, yeminlerinizin (keffaretle) çözülmesini size farz (veya meşru) kıldı. meali: muhammed sizi boşar huzursuzluk çıkaran kadınlar. kapının önüne koysa yeridir yani.

    hani peygamber, eşlerinden bazılarına gizli bi' söz söylemişti. derken o (eşlerinden biri), bunu haber verip allah da ona bunu açığa vurunca, o da (peygamber) bi' kısmını açıklamış bi' kısmını (söylemekten) vazgeçmişti. sonunda haberi verince (eşi) demişti ki: "bunu sana kim haber verdi?" o da: "bana bilen, (herşeyden) haberdar olan (allah) haber verdi" demişti. muhammed ya burada kendisine hafsa'nın aişe'ye sırrını açtığını kendisine ileten kaynağını koruyor ya da kadınlara blörf yaparak olayın gerçekten hafsa'nın ağzından çıkıp çıkmadığını yokluyor. hangi olay demeyin az önce anlattım işte.

    eğer sizler (peygamberin iki eşi) allah'a tevbe ederseniz (ne güzel); çünkü kalpleriniz eğrilik gösterdi. yok eğer ona karşı birbirinize destekçi olmaya kalkışırsanız, artık allah, onun mevlasıdır; cibril ve mü'minlerin salih olan(lar)ı da. bunların arkasından melekler de onun destekçisidirler. (tahrim suresi, 4)
    belki onun rabbi, -eğer o sizi boşayacak olursa- ona yerinize sizlerden daha hayırlı müslüman, mü'min, gönülden itaat eden, tevbe eden, ibadet eden, oruç tutan dul ve bakire eşler' verir. (tahrim suresi, 5) meali: lan meale gerek var mı, ona artizlik yaparsanız sizi boşar ben de arkasında dururum, ona da genç kızlar veririm diyor.

    hey güzel allahım sen nelere kadirsin.

    sahih buhari hadisine göre ayşe'nin olaylara cevabı ise "bakıyorum da efendi tanrın (rab) senin uçkurunu düşünüyor". olmuştur.
  • hz. bilal'i hz. muhammed'in evlatligi zannedenlerin algilamakta zorlandigi "genis" konu. tabii daha bu asamada takilanlarin, hz. muhammed'in de bir insan olarak, muslumanlarin onunde somut ve erisilebilir bir ornek olarak yasayip gittigini anlamasini beklememek gerek. sonucta zaten gokten adeta bir melek gibi suzulup gecip gitseydi, yine boylelerine "yaranmasi" mumkun olmayacakti.

    --- spoiler ---

    ilk olarak, bir inanc sistemi -eger varsa- kitabi ve onun uygulayicisi uzerinden degerlendirileceginden hz. muhammed'in kadinlarla arasinin nasil olduguna bakmak gerek. bu noktada ozellikle kendisine ahzab 50-51 ve 52 uzerinden evlilik sayisinin kendisi icin 4 ile sinirli tutulmamasindan ve kendi ev ahkamindan detayli bir sekilde bahsedilmesinden dem vurulmus. kendisinin evliliklerine goz attigimizda ise, ilk esi olan hz. hatice ile 25 yillik bir monogami yasadigini goruyoruz. kendisinin bu evlilikten 3 erkek, 4 kiz cocugu olmus. erkekler ufak yasta olmus, kendisinin soyu ise sadece bu kizlarindan hz. fatma ve onun esi hz. ali uzerinden yurumustur. bunun disindaki eslerinden hic cocugu olmamis, sadece iki cariyesinden birisi olan hristiyan asilli mariye'den ibrahim isimli bir oglu olmus ve cok kucuk yasta vefat etmistir.

    evliliklerinin detayina baktigimizda hz. hatice'nin olumunden sonra hz. sevdeyle, hz. sevde 50 yasinin uzerindeyken cocuklarinin bakimi icin evlendigini, hz. hafsa, hz. ummu, hz. habibe ve hz. meymune'nin dul olduklarini goruyoruz. diger evliliklerinin ise acik bir sekilde cesitli kabilelerin islama isindirilmasi icin yapildigi ortadadir. hz. ayse ile evliligiyle ilgili ise (bkz: #31715846) (bkz: #20981551). yine cok aciktir ki, hz. muhammed kendisine verilen bu ruhsati mesajini aktardigina inandigi dinin kitelelere ulasmasi icin kendisine verilmis olan bir kolaylik olarak algilamistir. pek cok batili ortalistin de bu konuda ittifak ettigini de gormek mumkundur.

    ahzab 50-51 ve 52'yi peygamberin ozel isleriyle istigal edilmesi olarak algilayanlara ancak su sorulabilir, boyle bir kolayligi tanimaya karar veren yaraticinin bu kolayligi nasil ortaya koymasini bekliyorsunuz? uydu anteniyle mi baglantiya gececekti. ya da peygamber cikip tanri bana boyle bir kolaylik sagladi deyip kestirip mi atacakti. hayatin pratigi icerisinde bu kolayligi bakirelerle alem yapmak noktasinda almadigi acik olan hz. muhammed'in boyle bir olgudan haberdar olmasinin yolu nedir? ahzab 53'ten anladigimiza gore adam daha evine gelenlere duzgun davranin demekten imtina ederken bu mumkun mudur. bir de tabii madem kendi yazdi bunu neden kadinlarin en azindan birkaciyla beraber kalabilecegi bir duzeni kuracak bir iki ekleme yapmadi. zira yine ahzab 53'un ilk kisminin nuzul sebeplerinden birisinin 9 esi icin derme catma catisi altinda oldukca iptidai 9 goz yerinden baska bir yerinin olmamasi gercegi oldugunu biliyoruz.

    fakat daha ilginci, ozellikle siyer kaynaklarinda es sayisini 4 ile sinirlayan hukmun, kendisinin son evliligini yapmasindan hemen degil ama yaklasik 2 yil sonra geldigini goruyoruz. peki o zaman neden hz. muhammed hanimlarindan 5'ini bosamamistir? tarihciler ibn-i sa'd ve ibn habibe gore, es sayisini 4 ile sinirlayan ayetin nuzulunden sonra, hz. muhammed herbir esine kendilerini evlilikten dusurucu, yani nikah aktini bozucu karari bizzat almalarini ve kendi gecimlerini bizzat temin edip saglayacagini belirtimistir. yine ayni kaynaklarin bu teklife hicbir zevcesinin riza gostermedigini nakletmektedirler.

    iste bu durumun orataya cikmasindan sonra peygamberin daha fazla evlilik yapamayacagini ve eslerinin baskalari ile evlenemeyecegini oraya koyan ahzab 52 ve 53'un "bundan sonra artık başka kadınlarla evlenmen, elinin altında bulunan cariyeler hariç, güzellikleri hoşuna gitse bile, bunların yerine başka hanımlar alman sana helâl değildir. allah her şeyi gözetler." ve "kendisinden sonra onun hanımlarını nikâhlamanız asla caiz olamaz." ifadelerini icerecek sekilde nazil oldugunu goruyoruz. daha da ilginci, en fazla 4 es alinabilecegi hukmunun nazil olmasindan sonra hz. muhammed 9 esinden 4'u ile zevci iliskilerini surdurme yolunu secmis, geri kalan esleri ise kendisinden ayrilmak yerine hukuki olarak kendisinin zevcesi olarak kalmayi tercih etmislerdir. yine, cok ilginc bir sekilde, bu fiili ayriligi tercih edenler icerisinde en genc iki esi hz. cuveyriyye ve hz. safiyye'nin de bulundugunu goruyoruz...

    --- spoiler ---

    (bkz: ahzab/#21641909)

    (bkz: #21829718)

    (bkz: #22718026)
  • hz. muhammed uçkuruna düşkün biri değil, senin benim gibi normal bir cinsel hayatı olan biri.

    bak şimdi düşün uçkuruna düşkün olsa;

    1) 25 yaşına kadar bekler miydi?
    2) 25 yaşında iken 40 yaşında bir kadınla evlenir miydi? çıtır çıtır bir kız kız bulup onunla zevkin doruklanırına ulaşırdı.
    3) 40 yaşına varmış, daha önce evlilik yapmış biriyle 20 küsür yıl evli kalır mıydı? hemde istediği kadar eş alma imkanı varken o ölünceye kadar başka bir kadınla evlenmemiştir.

    gel gelelim zurnanın zort dediği yere; '' hz. ayşe ile cocuk yaşta evlendi yaaeueu.. sübyancı sizin peygamber' diyenlere;
    hz. ebu bekir in hz. hafsa adında bir kızı daha vardı. hz. hafsa hz. ayşe den 2 yaş küçüktü. hicret ederken hz. hafsa 18 yaşındaydı. dolasıyla hz. ayşe 16 civarında.
    hz. ayşe ile evlenirken hz. ayşe 17- 18 civarındaydı. yani evlenilcek yaşlarda. gidin araştırın. götünüzden uydurmayın.

    not; 18 bile küçük, biraz daha büyüyünce evlenseydi ya diyenlere; soruyorum lan size 18 yaşında bi kız gelse gel beni sik derse hanginiz hayır dersiniz?
    hayır diyenin erkekliğinden şüphe ederim.
    ayrıca porno sitelerinde turkish kategorilerinde liseli kızların videoları en çok tıklananlar listesinde üst sıradalar. bu da demek oluyor ki çıtırlar her zaman en önce tercih edilmiştir. git mature izle, bi daha bakabiliyor musun karı kıza?

    not 2; hz. ayşe ile zevk için evlenmiş olsa bile, bugün kadınlarla ilgili sorunların çözümünde bize yardımcı olan hadislerin çoğu hz. ayşe den gelmiştir. yani sizin anlayacağınız almış kucağına bak kızım deyip ona gerekli bilgileri öğretmiştir.
  • birisi ile monogam evlenmiş. ölene kadar devam etmiş. (başka çare yok, hatice adamı oyar)
    diğeri çocuklarına bakmış.
    ötekiler dulmuş zaten.
    biri çocuk değilmiş. (bu arada ayşe dışında çocuk yaşta iki kadınla daha evlenmiştir, üçüncüsü cariyesi mi karısı mı şüphelidir [reyhane])
    öbürkülerle islama ısındırmak için evlenmiş.
    gelgelelim gelini zeynep ile olan evliliği bir türlü mantıklı bir şekilde açıklanamamıştır.
    (bkz: hz. zeyneb)
    (bkz: zeyneb bint-i cahş)

    ek: (bkz: #24121050) burada bir arkadaş zeynep ile olan evliliği "hz muhammed'in zeyneb b. cahş ile evlenmesinin hikmeti nedir?" altbaşlığı ile açıklamaya çalışmış. ancak takip eden 3 paragrafta başarıya ulaşamamıştır.
    ek2: arkadaş başarısız olduğunu düşünmüş ki entrisini silmiş.
  • allah'ın emri, peygamberin kavliyle yapılan evliliklerdir.
  • (bkz: al3mn d3rdi muh4mm3d olmu$ d3m3k ki z4m4nınd4 iyi qoymu$)