şükela:  tümü | bugün
  • şnurov adlı türkologun türkiye proletaryası adlı eserinden sıkça alıntı yapmıştır ibrahim yoldaş. hala kemalizm ile yüzleşememiş solcuların okuması cumhuriyeti daha iyi tahlil etmelerini sağlar.
  • türk milletinin %99'unun şeyine takmadığı tezdir.
  • saçma sapan maocu hezeyanları dışında kalan her şeyi faşist olarak niteleyenlerin taptığı tezdir.

    nasıl koydu deng şiaoping kocaman?
  • bazı kemalist milliyetçilerin, kemalist liberallerin, kemalist sosyalistlerin, kemalist islamcıların beğenmedikleri tez. halbuki kemalist olmayan liberaller, milliyetçiler, sosyalistler ve islamcılar ölümüne maocudur. friedrich hayek'in "maocu olmak suçsa ilk beni asın" dediği dost meclisi konuşmalarında sabittir.
  • (bkz: yav he he)
  • ibrahim kaypakkaya'nın mahir çayan'ın teorik derinliğine ve zekasına sahip olmadığını gösteren tezdir.

    çok gençtiler, bilgileri ve görgüleri yetersizdi. mangal gibi yürekleri vardı, ülkelerini ve halklarını derin ve karşılıksız seviyorlardı ama bilgileri yetersizdi.

    tertemiz geldiler, tertemiz gittiler. hataları tabi ki çoktu ama yaşasalar bugün o hataların hepsini aşmış bugünlere gelenlerin alayını sollamış geçmiş olurlardı.
  • marksist-devrimci olduğu kadar kürdistancı ibrahim kaypakkaya'nın zaten kemalizm'den,1923 türk devrimi'nden övgüyle bahsetmesi beklenemez.

    dahası yaşadığı dönem türkiye'de kürd azınlığın varlığının siyasal ve sosyal hayatta ısrarla inkar edildiği,yok sayıldığı,görmezden gelindiği,kürdler'in etnik kökenlerini,etnik farklılıklarını özgürce ifade etmekte çok zorlandıkları,aslen kürdüm / kürd asıllıyım demenin adeta suç ve ayıp sayıldığı,azınlık karşıtlığının en yoğun yaşandığı ve anadil yasaklarının tırmandığı dönemler.

    kürdler'in tek bir bayrak altında birleşmek ve bağımsızlık yerine dört ülkeye (türkiye, ırak, suriye ve iran) birden dağılmış olmasından,kürd topluluğunun bölünmesinden ve ayrılmasından batı emperyalizmini sorumlu tutmuş,m. kemal atatürk de önce sevr (sevres)'i yırtıp atarak küçük asya'daki kürd bağımsızlığını engellediği,cumhuriyetten sonra da kürd ayaklanmalarını sertlikle bastırdığı,ezdiği için kaypakkaya'nın hışmına uğramıştır. kaypakkaya'ya göre kemal atatürk ve kemalizm bu yüzden faşisti!
  • ibonun düşünceleri doğru ama eksikti. emperyalist güçler ve burjuvazi sınıfıyla birlikte devrim yaptığı doğrudur. fakat onun düşündüğü gibi işçi ve çiftçi sınıfı ezmek için değil, onların hayatlarını kurtarmak içindir.
    zaten savaş dönemi bittikten sonra yaptığı devrimlerle bunu kanıtlamıştır. (bkz: köy enstütüleri)
    onun inandığı maocuların yaptığı devrimi ilerleyen dönemlerde görüyoruz. inanıyorum kı o da bu gunlerı görse bizler gibi düşünürdü. kemalist devrim evet burjuvazi sınıfını güçlendirmiştir fakat ülke refağı sağlandıktan sonra köylüler eğitimle kalkındırılmaya çalışılmıştır. bir gün adnan menderes gelir ve devrim hayalleri o gün biter. kendisi söylenildiği gibi kürdistancı değildir. ölüm yıldönümünün yaklaştığı bu günlerde kendisini savgı ile anıyoruz.
    devrim silahla değil eğitimle olur aksi terörizm olarak adlandırılır.
    elbet şafaklar gelir.