şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: ismet özel)
  • --alıntı---

    ne kireç badanalı evlerde doğmuş olmak
    ne ellerin hırsla yaban tutuşu
    ne fabrikalarda biteviye üretilmekte olan kahır
    dev iştihasıyla bende kabaran aşkı
    yetmez karşılamaya.

    ---alıntı---

    bir zor zaman ismet özel manifestosu. "yıkılma sakın" diyerek karlı bir gece vakti uyandırdığı * dostlarına da * bir göndermesidir aynı zamanda...
  • ismet özel'in içimizdeki yangınları söndüren, bizi ses sahibi kılan şiiri. öyle bir şiirdir ki bu güzelliği isminden başlar ve insanı fazlasıyla çaresiz bırakır.

    hayatı tanımaktan fazlasıyla yorgun düşüren mısraları vardır meselâ:

    ''çünkü dargın havsalamın
    gücü yok bazı şeyleri taşımaya.
    önce kalbim lanete çarpa çarpa gümrah
    sonra kalbim gümrah ırmakları tanımaktan kaygulu''

    kabulleniş vardır, insana dair en güzel analizlerden biri belki de:

    ''insanlar
    hangi dünyaya kulak kesilmişse öbürüne sağır''

    çaresizlik vardır, cümlelerin yetmediği cevaplar:

    nicedir kavrayamam haller içinde halim
    demiri bir hecenin sıcağında eriyor iken gördüm

    umut vardır, küçük bir kıvrımdan, tek bir harften bütün cümleleri anlamlandıracak, her şeye hazır bir hâl vardır:

    ''ağzının bir kıvrımından cesaret bularak
    sen ol küçük bir kıvrımdan, bir heceden
    bir harfin başlattığı yangın ile söndür''
  • ''içimden $u zalim $üpheyi kaldır
    ya sen gel ya beni oraya aldır
    gözümü gözünün içine daldır
    ya sen gel ya beni oraya aldır''

    güftesini necdet atılgan'ın yaptığı, bestesini $erif içli'nin icra ettiği u$$ak makamında bir $arkı..

    öte yandan, harikulade bir $iir.. bir $ey söylemek yetersiz, ancak bir köy sinemasında izlenen karlı bir filmin verdiği co$kunlukla beraber bulutlu göğün altında yakaları kalkık pardösüyle yürüyen bir genci hatırlatır bu bana..

    düzeltme: neredesin firuze uyarısıyla; bu parçanın iki farklı bestesi varmış, ötekinin bestesi de ismail hakkı özkan'a aitmiş.
  • türk şiirinin gizli forvetidir. aslında dünyaya bir sol bek olarak gelen şiir, mısralar ilerledikçe oğuz çetin tarzı bir orta saha oyuncusuna evrilip oyun kurmaya başlar. şiir bitmeye yakın sarkık bir forvetin gol arayışlarını görürürüz. ve son bölümde şiir olgunlaşır adeta van basten tarzı bir forvete dönüşür.

    demiri bir hecenin sıcağında eriyor iken gördüm mısrasından sonra oynanan dakikalarda şiir gol olup yağar.

    alkışlar, gol sesleri ve nümayiş.
  • http://www.youtube.com/watch?v=qx32isjqwry

    insan kalabilmek midir bu şiirin bendeki derdi, birini olduğu gibi sevmek tamam da herşeyi olduğu gibi kabul etmek ne zor. şairin bu duyguyu yaşamış olmasına mı üzüleyim kendime mi.

    gerçekten güç buna yetmiyor. benim daha fazla yazacak, görecek "benim artık taş taşıyacak,

    taş kaldıracak, taş atacak

    halim mi var!" (birhan keskin)
  • ahh hayat sen ne yaptın benim kırgın şairime böyle... varlık sorununu iliklerine kadar hissettirecek bir başlığı var bu şiirin ve bunun cevabı için her türlü kefarete hazır olan bir şairden bahsediyoruz bunda çok samimidir şair hüzün ciltlerinde yerini almak öyle bir ses sahibi olmak aşka otağ kurmak için nelerini vermez ki şair. bunun için bir sürgündeki dostuna askerden cevap yazabilmek için sağlam dişlerini çektirecek kadarda inanmıştır bu işe. ismet özel'in şiirleri sanatın dünyadaki varlığını kanıtlar niteliktedir. "gerçekler yüzünden, ölmemizi önleyecek bir şey varsa. o da sanattır." diyen nietzsche'yi haklı çıkarır şair ve direnir yoksa bu kadar çıplaklığıyla yaşamı görmek dayanılacak gibi değildir ve sığındığı şeye daha bir tutunmak daha çok güvenmek ister. bedeli ne olursa olsun buna hazırdır.
  • cok cok sevdigim bir siir, oyle ki, akla ilk gelen unutulmayan dizem sanirim. (bkz: sevilen siirin en vurucu dizesi)
    veya (bkz: akla gelen ilk dize)
    degistirme yetkisini elimde bulunduramadigim bir radyo frekansinda tigirdayan bir sarkiya kulak kesilmeme neden oldu. tsm eseri olan sarkiyi dinlemistim daha evvel ama bu baskaydi, ebru yasar'mis soyleyen, bir yasima daha girdim!
  • iki farklı bestesi olan eser. ismail hakkı'ya ait olanı usûlü aksak makamı sabâdır. şerif içli'ye ait olanı uşşâk makamında usûlü curcunadır.

    "içimden şu zâlim şüpheyi kaldır
    ya sen gel ya beni oraya aldır
    bir anlık vuslatı çok görme bana
    ya sen gel ya beni oraya aldır"

    mevla arayışında kulun hakk'tan ricası, yakarısıdır.
  • ismet özel'i ismet özel olduran şiirlerinden biri.