• aslında kendileri güncel oyunculuk anlayışının gerisinde kalmıştır biraz. oyunlarında manyak yenilikler olmaz ama öte yandan adamlar fps'yi icat etmiş, daha ne yapsınlar lan? id'nin esas olayı yazdıkları oyun motorlarıdır diye düşünüyorum. sırf quake 3'ün altyapısıyla yazılmış zibilyon tane süper oyun mevcut.
  • 1992 yılında çekilmiş bir resim için: http://i.imgur.com/kbzqq.jpg
  • bu firmanın oyun çıkış tarihleri her zaman "ne zaman biterse"dir. mükemmeliyetçi zihniyet hakimdir.
  • kesinlikle işlerin yolunda gitmediği şirket. rage başarılı olamadı, todd hollenshead ayrıldı, john carmack ayrıldı, doom4'e ait resmi tek ekran görüntüsü bile yok, ne zaman geleceği belli değil...

    umarım pc oyunculuğu kavramını yaratan şirketlerden birisi olarak, kapanıp gitmez.
  • -bey, id software yeni oyun çıkarıyomuş
    -komodinin ikinci çekmecesinde doom 3'ten kalan bfg mermileri olacaktı, onları getiriver hele.
  • 1990 ortalarinda gelistiricileri finger'lanabilen .plan bilgileriyle surekli guncellemeler yayinlardi. bunlar ufak capli makale buyuklugunde olurdu. gerek blog, gerek twitter islevi saglardi. neden bu teknolojinin patlamasi icin 10 yil beklenmesi gerektigini tarihciler arastirsin.

    (bkz: .plan)
  • "id" software diye okunur, "aydi" diye degil. identity'den degil freud'un tanimladigi id kavramindan geliyor olmasindandir muhtemelen. hani:
    "in freudian theory, the division of the psyche that is totally unconscious and serves as the source of instinctual impulses and demands for immediate satisfaction of primitive needs."
    (bkz: dictionary.com sen bizim her $eyimizsin)
  • 90'larda fırtına gibi esen, fakat günümüzde ruh'u yok olmuş amerikan oyun geliştirme firması. çöküşünün nedeni ise belli, beyin takımı (aynı zamanda kurucuları) komple gitmiş ve geriye hiçbirşey kalmamıştır. john carmack sayesinde oyunlarda fps yaklaşımının yapı taşı olan bir nevi oyun ar-ge'si olan şirketin şu anda sadece adı var.
  • wolfenstein 3d ile fps türünü yaratmış, doom ile tavan yaptırmış, oyun motoru ve grafik teknolojileri üretiminde öncü olmuş ellerinden öpülesi, hayran olunası yapımcı firma. 2016 doom ile ve en son da doom eternal ile her anlamda fps türü nasıl olmalı, fps türünde oyunlar nasıl yapılmalı dersi vermiştir çeşitli firmalara. fps dedin mi id software kraldır, bence üstüne yoktur.
hesabın var mı? giriş yap