• "gökalp (ziya), din dışı ahlak sorunuyla, eğitimin toplusal rolü konusunda iki tarafı da eleştirerek onların nerede haklı, nerede haksız olduklarıın belirtme işini ele aldı. evet, gerçekten ahlakî bir bunalım vardı; bu bunalımın kaynağı da gerçekten dinin kişi üzerindeki etkisinin zayıflamasının sonucuydu. fakat bu bunalımın çaresi, okullarda din eğitimi vermekte değildi. ahlakını dinin emirlerine ve yasaklarına dayandıran bir toplumdaki ahlak, onun deyimiyle züht (ibadetçilik) ahlakiyatıdır. böyle bir ahlak, bütün ahlaki değerlerini dinden alan toplum var oldukça olumlu bir rol oynayabilir. fakat çağımızda ahlak değerlerinin kaynağı artık din değildir. türk toplumunun bugün manevi bir bunalımla karşılaşmasının nedeni buradadır. türk toplumu bir ümmet toplumu olmaktan bir ulus toplumu olmaya geçiş durumundadır. eski ahlaki değerlerinin dinsel temeli artık eskiden yaptığı görevi yapamıyor. bu yüzden, bugün ahlak değerlerini dine dayandırmak isteyenler, bilmeden ahlaki çöküşe katkıda bulunuyorlar. bunun içindir ki, türk toplumunda din taassubuyla riyakârlık daima yanyana yürür. dinsizlik bunların arasındaki çelişkiye tepkidir. taassup, riyakârlık, dinsizlik, dinin ahlak değerlerinin kaynağı olma görevini yerine getiremeyişinin yansımalarından başka şeyler değildir."
    niyazi berkes - türkiye'de çağdaşlaşma 21. baskı yky yayınları sf. 455-456

    "bir dinleri olduğu için ahlaka ihtiyacı kalmamış gibi davranıyorlar." - amin maalouf
  • imam hatiplerin orta kısmının 2012 yılında, 4+4+4 ile açıldığını ve giderek arttığını bilmeyen cahil beyanı. üstelik bu cahil imam hatipler ile beraber vakıfların da daha fazla söz sahibi olduğunu da bilmiyor. bu okullara öğrenci çekmek için cemaat ve tarikat desteği kullanılmaktadır. ücretsiz servisler, yemek, ve yurt akpli belediyeler ve cemaatler tarafından sağlanmaktadır. çünkü seküler ortaokula yapmadığı yardımı ihye alenen yapamıyor devlet. ihaleler, belediyeler, vs. araya sokarak garibanın çocuğunu mecbur bırakıyor imam hatiplere.
hesabın var mı? giriş yap