şükela:  tümü | bugün soru sor
  • bir anlam ifade etmeyen sözcüklerin şarkıda arka arkaya tekrarlanması. terennümdeki iki temel üslûptan biridir. (diğeri için bakınız: lafzi terennüm). klasik musîkide şarkıya farklı bir üslûp katan bu söyleyişe en güzel örnek "tenni tenni tennenni tenenen" kalıbıdır. zamanında çok etkili biçimde kullanılmış olan bu teknik, çağdaş şarkılarda pek yer almaz.

    kullanılmış olan bazı şarkılar için:

    (bkz: yine neşe-i muhabbet)
    (bkz: reh-i aşkında edip kaddimi kütah gönül)
    (bkz: kanımda kıvılcım)
  • (bkz: abdulkadir meragi)'nin (bkz: rast kar-i muhtesem)inin tamaminda kullanilan terennumdur. soze ne gerek demis ustad.
  • ikai terennum'un musikideki rolunu daha iyi anlamak icin diger anlamlarina bakmak gerekir.
    birinci anlami, kuslarin sakimasi demektir, digeri de guzel sesle alcak sesle sarki soylemektir. yani parcada dille soylenen sesler/kelimeler olmasina ragmen bunlar anlamlari icin degil, kulaga hos gelmelerinden dolayi kullanilmistir. bir nevi dilin bir enstruman gibi kullanilmasidir.
  • efendim her ne kadar cem behar bu duruma karşı olsa da, işte bizans müziği olur mu ne alakası var türk musikisi bambaşkadır, alakası yoktur gibi çıkışlarda bulunmuş olsa da ben konu hakkında alakasız birisi olarak aksi bir iddiada bulunacağım. nazarımda bu olay çok benzer şekilde "terirem" olarak ve yine hiçbir anlama gelmeksizin ortodoks ilahilerinde aşağı yukarı aynı tekrarları içererek adeta hu çekercesine kendini ortaya koymaktadır. arattığımda da "tanrı" anlamına geldiği iddia ediliyor ama sallama bir şey gibi duruyor. ben bu sebeple bunun esinlenme bile değil, dosdoğru şekilde ortodoks ilahilerinden alındığını iddia ediyor ve ortaya da bunu örnekleyecek bir yapıt koyuyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=zyvdjdcymt4

    hiçkimse bana bu ilahinin trt3'de yayınlanan klasik türk musikisi saatinde eğreti duracağını kanıtlayamaz.