şükela:  tümü | bugün
  • bazen aklıma geliyor. bir paragraflık ya da daha uzun bir yazıyı birebir aynı yazma ihtimali olabilir mi diye. olasılıklar falan geliyor aklıma. sonra gidip sallama çay yapıyorum. kısa süre sonra aklımdan çıkıyor zaten.
    ama olur ya biri biliyordur. yazın yine de siz...
    (bkz: derdini sikeyim butonu)

    edit. yazılması muhtemel tüm cümlelerin bir sistem tarafından yazılmış olması çok ilginç bir olay.
    (bkz: neler dönmüş serhat ya)
  • sıfırdır.

    hesaplamak zaten imkansız böyle bir ihtimali.
    daha önce asla yaşanmamış bir olayı neye göre analiz edip ihtimal vereceğiz?

    yazılmış onca roman,öykü,masal,hikaye var.
    ama birbirinin aynısı olan bir paragraf bile yok.

    doktora tezlerine bakmayın onlar bu kapsamın dışında*

    genel olarak sıfır diyebiliriz.
  • sıfıra yakın ihtimal olsa da anlık düşündüğün bir konuyu birinin yazma ihtimali oldukça yüksektir. daha demin, hem de sözlükte başıma geldi. hepimizin geliyor. sezgi, telepati, kuantum, tevafuk... baktığın gözlük sonucu değiştirmiyor.
  • iki farklı bilim insanının aynı zamanda farklı şehirlerde birbirlerinden bağımsız bir şekilde aynı bilimsel sonuca ulaşması, formülü bulması ile aynı ihtimale sahiptir.

    yani aynı şeyi yazmaları mümkündür.

    mesela, ilköğretimde harfler, cümleler öğretilirken, basit cümlelerin aynısı olması gibi. *
  • bir cümle belki de milyarda bir,fakat paragraf için asla diyorum.
  • yoktur diyemem ama yok denecek kadar düşük ihtimaldir. ayrıca
    bu konuyla ilgili bir kuram vardı bilen varsa yeşillendirsin.
  • yazı kısaysa sanıldığından daha yüksektir. ayrıca, işin içine insanı katmazsak yazılmış, yazılıyor ve yazılacak her şey şu an yazılmakta.

    burada bulabilirsiniz:

    https://libraryofbabel.info/browse.cgi

    çufçuf: ulan ben yazarken verilmiş zaten..
  • olabilitesi yüksek olasılık.
    ama...

    hacım herşeyi salla ama çayı sallama lütfen.
  • bazen aklıma geliyor. bir paragraflık ya da daha uzun bir yazıyı birebir aynı yazma ihtimali olabilir mi diye. olasılıklar falan geliyor aklıma. sonra gidip sallama çay yapıyorum. kısa süre sonra aklımdan çıkıyor zaten.
    ama olur ya biri biliyordur. yazın yine de siz...
    (bkz: derdini sikeyim butonu)
    ilk entry'i aynen yazarak böyle bir şey mümkündür demek istedim ama "böyle bir entry zaten var" diyerek hemen uyardı ekşi sözlük
    gerçek hayatta da böyle olsa ya. düşünsene tam konuşacaksın, bir şeyler söyleyeceksin "böyle bir konuşma zaten var" diye uyarılıyorsun.