şükela:  tümü | bugün
  • iletisim yayinevi'nin dogru adi. iletisim yayincilik a.s.ye aittir.
  • kitapta fahis fiyatin en basarili uygulayicisi olan guzel mi guzel yayinevi. birikim'in babasi, murat belge'nin evi.
  • kitap kapaklarını nasıl bu kadar kötü hazırladıklarını anlayamadığım yayınevi.
  • ihsan oktay anar, virginia woolf, dostoyevski ve stanislaw lem gibi yazarlarin butun eserlerine ev sahipligi yapan yayinevi.
  • elemanlarının gelip sunu dosyaları ile bilimum kitapları tanıtmaları yetmiyormuş gibi, ay 30 hafta 7 gün demeden her daim arayıp kitap satıyorduk diyerek, daha önceden çıkarın beni müşteri listenizden diye tembih etseniz de inatla aramaya devam eden personeli ile insanı çileden çıkaran yayıncılık.
  • yazar yusuf kaplan'ın yeni şafak'taki köşesinde fi tarihinde bu yayınevi hakında güzel bir yazı yazmıştı. bu yazı iletişim yayınları'nın sadece kitap yayınlayan bir "yer" değil; aynı zamanda bir zihniyetin üretildiği, temsil edildiği bir duruş yeri olduğunu da anlamaya çalışıyor. yazı şöyle:

    "... iletişim yayınları, batı'da, fransa'da althusseryen çizgiye, ingiltere'de raymond williams'ın new left review dolayımında gerçekleştirdiği atılıma, italya'da ise gramsci'nin hem yeniden keşfi, hem de yeniden icadıyla birlikte dünyadaki "yeni sol"un yaptığı entelektüel çıkışa az çok benzer bir entelektüel atılım gerçekleştirdi türkiye'de. burada "iletişim yayınları"nı paranteze almamın nedeni, türkiye'deki "yeni sol"un sadece iletişim yayınları'ndan ibaret olmaması. aynı zamanda başta toplum ve bilim dergisi olmak üzere, 1980'lerin entelektüel gündemini büyük ölçüde belirleyen yeni gündem dergisi ve halen yayınını sürdüren birikim ile tarih ve toplum dergileriyle birlikte türkiye'de "yeni sol" söylemi ekseninde dikkate değer bir entelektüel ve kültürel birikim oluşturması.

    o yüzden iletişim yayınları, bir yayınevinden daha fazla anlam ve "şey" ifade ediyor: hem dünyanın entelektüel ve kültürel gündemleriyle, hem de türkiye'nin tarihsel, kültürel, siyasi (en azından "yakın dönem"i kapsayan) birikim ve deneyimi ile düzeyli, analitik ve eleştirel bir iletişim kurmak gibi bir kaygı ve çaba içinde olması, iletişim yayınları'nı düşünce ve kültür hayatımızda yayıncılık dünyasının çok daha ötesinde bir yere oturtmamızı gerektiriyor.

    türkiye'de "yeni sol"un oluşturmaya çalıştığı düşünsel ve kültürel söylemin ve birikimin şekillenmesinde ve hayata geçirilmesinde birkaç figür kilit rol oynadı. burada üç ismin mutlaka anılması gerektiğini düşünüyorum: murat belge, mete tunçay ve tanıl bora. bu üç figür de, öncü kişilikleriyle türkiye'nin entelektüel, kültürel ve tabii akademik hayatında önemli "iş"lere imza atmayı sürdürüyorlar.

    mete tunçay, tarihi, bir bilim olarak türkiye'deki her bakımdan "tutuk" ve "tutsak" akademinin dar, sığ ve boğucu "dünya"sından kurtardı; akademinin dışına taşıdı: hem tarih'le teorik ve pratik düzlemlerde iletişim kurulmasının kapısını araladı; hem de tarih yayıncılığının nasıl yapılabileceği konusunda öncülük etti.

    tanıl bora, birikim ve daha çok da toplum ve bilim'le türkiye'nin, ilk kez batılı entelektüel ve akademik söylemlerle "zaman kaybına uğramadan" tanışmasının kapısını araladı.

    ve son olarak (biraz önce sözünü ettiğim projenin yayın yönetmenliğini de yapan) murat belge, hem öncü ("kurucu") hem entelektüel ve biraz da "bilgece" kişiliğiyle türkiye'de "yeni sol"un neler yapabileceğine dair önemsenmesi gereken entelektüel ve kültürel atılımlara imza attı; açılamayan "kapılar"ın nasıl aralanabileceğini gösterdi..."
  • ihsan oktay anar gibi bir yazarın her üç kitabında da akıl almaz yazım yanlışlarına nasıl olup da izin verdiğini bir türlü anlayamadığım yayınevi. yazım hatası olmayan bir kitap çıkarmanın hayli güç olduğu mutlaka gerçektir, ancak yirminin üzerinde baskı yapan bir kitaptaki hataların (ki hataların sayısı bir-iki değil) düzeltilmesi gerek diye düşünüyorum.
  • finansoru ve aslen kurucusu "kizil milyarder" osman kavala'dir