• süreçleri birebir yaşayan biri olarak, fazlasıyla kendimi özdeşleştirdiğim belgesel. tüm o "ya hep ya hiç" stresi, sonu facia da zafer de olabilecek bir sürecin içerisinde baskı altında sonuna kadar devam etme mecburiyeti, bir proje sistematiğinin çiğneyip geçtiği kişisel hikayeler.

    sonu henüz benzer olmasa da, ara gelişme bölümü biraz da benim kendi hikayem gibi olmuş.
  • (bkz: film noir)
  • indie game denince platform oyunlarından başka hiç birşeyin akla gelmemesinden rahatsız biriyim. bu filmde de konunun bir türlü daha geniş spektruma yayılmadığını görünce kapatmaya karar verdim. bu sebepten dolayı ileride gerçekten kendi oyununu yapmak isteyen biri olarak bu filmin bana istediğimi veremediğini söylemeliyim.
  • bağımsız oyun yazarlarını pubg'de 8x dürbün bulmuş gibi yakından, çok yakından anlatıp gösteren bir belgesel. fazla gerçekçi. emeklerine şahit olmak ilham verici. yine her zamanki gibi havalı işlerin arka planında ne kadar boktan işler döndüğünü yüzümüze çarpıyor. ''moruq sen şimdi oyun yazıyorsun demek, çok iyi yaa .s'' değilmiş.
  • merak edenler için belgeseldeki 3 oyunda sadece steam'de 1.5m'dan fazla satmış. ki sadece steam satışları bunlar. hepsi başarılı ve beğenilen oyunlar. hatta steam the indie game movie bundle olarak paket olarak satıyor bu oyunları.
  • bağımsız oyun geliştiricilerine yol gösteren daha doğrusu yolun çok fazla cefa dolu bir süreç olduğunu anlatan aynı zamanda doğru karar, azim ve şans faktörleriyle sonuca ulaşıldığında nasıl bir sefa ile ödüllendirilebileceklerini gösteren film yadında belgesel.
  • hayatin dalaverelerinde kaybolmamis, kendilerini olesiye zehirlememis, bazi guzel insanlarin belgeseli.

    eh malum, hayatta bizlere dayatilan anlamsiz hedef ve basari kistaslarindan kendini izole edebilmek, bildigimiz hayatta buyuyememek olarak da geciyor dogal olarak. bu cocuk kafali guzel insanlar, yaptiklari seylerin hakkini veriyor olsalar bile, para ekseninde donen kurumsal dunyalara adim attiklari an, dogal olarak bocaliyorlar. cunku ticaret, is, para kazanmak, hic cocuklugumuzdaki gibi, evin onunde limonata satmak gibi degil gercek hayatta. yani pislenmeden yaptiginiz isin karsiligini da alabilmisseniz, sansli minik azinliktansiniz.
  • çoğu geliştiricinin hayali olan ea sports, blizzard vb. dev firmalarda çalışmak yerine yetenekleri ve imkanları olmasına rağmen bağımsız geliştirici olmayı tercih eden ve neden bu yolda ilerlemek istediklerini anlattıklarında da hak vereceğiniz video oyun geliştiricilerinin hedeflerine doğru yol alırken neleri feda ettiklerini anlatan bir belgesel. 2 yıl önce netflix'te izlemiştim. şimdi var mıdır bilemiyorum.
  • evimde oturmuş mame emülatörden 90'ların atari oyunları oynarken "bu oyunları geliştiren kişi olmayı isterdim" diye düşünmemle başladı. düşünsene, bir kod yazıyorsun ve bir dünya yaratıyorsun. tanrısal bir eylem gibi. oyun geliştiricisi olmak nasıl bir şey, bununla ilgili bir belgesel var mıdır acaba diye araştırmamla bunu buldum ve izledim. bana çok nerd işi geldi. onların bu hayatta yapmaktan en çok mutlu oldukları şey kod yazmak fakat sosyal açıdan çok yetersizler. o kadar asosyal büyümüşler ve yaşıyorlar ki diğer insanlarla iletişim kurma yetileri körelmiş gibi. sanırım hiç bana uygun bir şey değilmiş oyun geliştirmek, belgeseli izleyerek bunu anlamış oldum.
  • oyun geliştirmenin oldukça zahmetli bir süreç olduğunu az çok biliyordum. özellikle oyunun çıkacağı platform sayısı arttıkça üzerinde çalışılması gereken süre daha da artıyor. bu belgeseli izleyince aslında oyun geliştirmenin, özellikle bağımsız oyun geliştiricilerin işinin ne kadar zor ve yoğun bir iş olduğunu bir kez daha anladım.

    ea, rockstar, ubisoft gibi yüzlerce, binlerce kişinin çalıştığı bir şirket değilsen tek başına ya da 2-3 kişiyle oyun geliştirmek tam bir deli işi. grafikleri, programlaması, bölüm tasarımları, mekanikleri falan derken gerçekten birkaç kişiyle tüm bunlara girişmek için biraz deli ya da fazlasıyla tutkulu olmak gerekiyor.

    belgeseli izlerken fez'i geliştiren elemana üzüldüm. oyun geliştirmeye başlıyor, daha demosuyla birlikte sükse yaratıyor beklentiler artıyor ve neredeyse olabilecek tüm terslikler arka arkaya geliyor. 4 yılın ardından oyunu oyunculara göstereceği pax'te bile aksilikler peşini bırakmıyor.
hesabın var mı? giriş yap