şükela:  tümü | bugün
  • cumhurbaskani'nin gelisini mi yoksa sterlin'in 6 tl'ye yaklasmasini mi kutladiklarini anlayamadigim gurbetcilerdir. ozellikle suradaki abi yillar sonra ilk defa turkiye'de kendisini rahat hissetmesinin sebebi olarak sayin cumhurbaskani'ni gosterse de yukselen sterlin'in bunda hic mi rolu yok diye dusunmuyor degilim.

    edit: link kurbaga olmus.
  • tuzu kuru gurbetçilerdir.
  • türkiye ve ingiltere arasında bir seçim yapmaları istenirse hiç düşünmeden orada yaşamaya devam edecekleri o kadar belli ki. çıkın gelin madem türkiye'yi o kadar seviyorsunuz.
  • altta dolar 4.3 euro 5.5 seviyeleriyle yükselişle beraber borsanın ise düşerken ingiltere'deki çomarların tuzu kuru olması benim açıkcası sinirim bozuldu. rte'yi çok seviyorsanız gelin burada yaşayın amk yermi? yemez tabii.
  • suya sabuna dokunmadan bol keseden atmak ne kolay. gel bu şartlar altında yaşa ondan sonra tekrar konuşalım bu konuyu. hem yurtdışından oy kullanılabilmesi aşırı derecede saçma kesinlikle kaldırılmalı bu uygulama. ülkenin sıkıntısını benimle çekmiyor, zor günlerde yok, enflasyonda yok, hayat ateş pahası iken yok ama oya gelince ben de vercem yok ya bu ne saçma şey ya.
  • davulun sesi uzaktan hoş gelir atasözünün vücut bulmuş halidir bu abiler, ablalar.

    bir şekilde ingiltere'de yaşayan, hatta oranın vatandaşı olmayı başarmış insanların, türkiye'de ki seçimler hakkında yorum yapması çok saçma. evet, ülken, devletin, memleketin. ama sen burada üç hafta yaşarken ben 365 gün yaşıyorum. yurt dışı oyları kesinlikle kaldırılmalıdır.
  • bu arada ingiltere'de yasayan turkler en son yapilan baskanlik referandumunda %80 oraniyla hayir demisti. sanki elle konusulmus bir kitle var gibi videoda.

    not. uyumayin ulan in da yardimiyla referandum ingiltere: https://secim.haberler.com/…andum/londra-sonuclari/
  • hepsi cifte vatandastir,turkiye'ye girip cikislarda bile british passport kullanirlar, hepsinin belediye evi vardir, cocuk yardimi alirlar, hepsi issiz gorunup kebabci isletirler. sadece devletten aldiklari yardim paralariyla hersene turkiyeden ev arsa tarla alirlar .turkiyede yoksulluk cekerken birden bu imkanlara kavusunca turkiye coh eyi, egonomi coh guzel yav bu sene de bir ev alduh marmarisde falan derler,oysa evi aldiran ingiltere devleti cok yasayan tayyip :) yani karakter olarak hirsizdirlar ingiltere devletini soyarlar.

    ama bu kic yalayicilar az ingilterede cogunluk tayyipci degil.

    edit: bu adamlar bu vasifsizlik bu vasat altilikla nasil ingilterede vatandas oluyor da ben vize bile alamiyorum diye sorarsaniz, bir cogu iltica etmis tipler, trabzonlu, aksarayli olup, kurdum ,aleviyim tukiyede baski goruyorum vs diye iltica etmis o kadar cok adam varki sasirirsiniz.
  • içlerinden bir tanesi (vatandaşlığı olan mümkünse) seve seve yer değiştirebileceğim gurbetçilerdir.

    ingiltere'deki gurbetçiler almanya, hollanda, belçikada'ki gurbetçilerden ayrılır genelde. cumhurbaşkanı mesela dusseldorf'a gitse daha çoşkulu, çıldırmış bir kalabalık görebilirdik. 1 kasım 2015 genel seçim ve 16 nisan 2017 referandum sonuçlarına bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.
    bunlar ingiltere'de kazandıkları para türkiye'ye geldiklerinde 5.8 ile çarpıldığı için bu kadar mutlu değillerse başka da bir şey bilmiyorum.