şükela:  tümü | bugün soru sor
  • ankara yüksel caddesi ve konur sokak'ın kesiştiği yerde, uzun yıllardır hiç kıpırdamadan elinde bir kitapla sakince oturan kadının diğer adı. (bkz: metin yurdanur)

    wikipedia linki
  • izmir'de karşıyaka nikah sarayı'nın yanında bulunan, 1992 yılında heykeltraş bihrat mavitan tarafından yapılmış ünlü anıt. demokrasiyi simgeleyen üç öğeden oluşmuştur. bu nedenle tek bir kompozisyon değildir. en büyük öğe, insan haklarına açılan kapıdır. bu kapının içinden insan haklarına ulaşacak bir yol geçip sonsuza ulaşmakta ve toplumun bu yolda yapılacak ilerlemenin beklentisi sembolize edilmektedir.
  • iyidir iyi
  • çocukken yanından her geçişimde,
    " bisikletle hızlansam ama çok hızlansam en ucuna kadar tırmanabilir miyim acaba?" diye düşüncelere daldığım anıttı.
    yanındaki 2 elemana anlam veremezdim, illa ki o yola tırmanacaktım.
    sonradan şerit falan koydular yola , onun bir yol olduğu anlaşılmıyormuş gibi. fakat güzeldir gerçekten, türkiye gibi güzel anıt fakiri bir ülkede özellikle.
  • acaba ileride sokaktan söküp alınacak şimdiki zamana ait fotoğraf karesinin isminden makus talihli bir parçası mı?

    (bkz: yüksel'deki kadın heykelinin çalınması)

    ne ifade ettiğine dair herhangi birinin fikrinin olmadığı ama "herkesten daha muhalif özmuhalifçilik kooperatif ltd. şti.'nin duruşuyla kendine rakip gördüğü için üzerini sprey boyalarla ev-gençlik, evli-sol, hvp gibi kısaltmalardan oluşan kelimeler yazdığı anıt.

    kitabesi de espri yapmak isteyen(görevi şafak gezer'lerden, nalhan gökbakar'lardan devralmışlardır) yurdum gencinin delici aletlerle cinsel organını çizmek istemesi sonucu tehdit altındadır.

    özellikle fırtınalı boranlı; milliyetli, vatanperver akşamlarda epey gürültülü kavgalara tanık olmuştur. ankara'ya ilk kez muzdarip olmuş zavallı insanların yön tayinine kurban gitmediği günlerin dışında ikili-üçlü çekilen fotoğraflarda arka plan dekorluğu olarak gövdesini makine kadrajına siper eder.

    ez cümle kavramsal anlamda numunelerini ülke atmoferinde solumasanız da şöyle heybetli abidesi de bizi keser. belki biri bir gün umut o ya, ne ifade ettiğini araştırmaya kalkar da, 90'da bu güzel anıtı o yaya bölgesine kazandıran metin yurdanur da dahil olmak üzere can cak russo yoldaş da bundan onurlanır, gururlanır. memlekette nur gibi vicdan sahibi bir insancık doğar.
  • oksimoron nasıl tanımlanır'a örnek olmuştur bugün itibarı ile.
    ablukası *
    emek verenleri *
  • hala gözaltında olan anıttır.
    akla şunu getirir;

    "bu mûhiş, müfteris hengâme-i zulmetde bir heykel
    bakar lâkayd ü ulvî, bir sütün-i âhen üstünden"
    (bkz: tevfik fikret)
  • 94 yazı boyunca karşıyaka iskele'yle arasında bisikletle gidip geldiğim terminal noktası.
  • kimi zaman üzerinde kaçak misafirlerin görülebileceği karşıyaka'daki anıt. buyrun

    bu fotoğrafı dün 17:45'de çektim, bu üç zıpır genç selfie çekmek için maymun gibi tırmanmışlardı görünüme göre. hatta bir ara içlerinden biri en uca gidip, cengaverlik etmeye kalkıştı. son baktığımda oturmuşlardı. büyük ihtimal aşağıya inerken de anıtı kaydırak gibi kullanmışlardır, o potansiyel var onlarda:) riskli.
  • izmir'deki için;

    (bkz: highway to heaven)