şükela:  tümü | bugün
  • şeref ile aynı olmayan, insanlığın bulunduğu heryerde aynı olan şeydir.

    vahşi batıda eskiden yaptıkları gibi bir insanın üzerine zift sürüp, ziftin de üzerine kuş tüyü yapıştırırsanız o insanın onuru kırılır.
    burada bahsettiğim olayı dünyanın neresinde yaparsanız yapın o insanın onuru kırılır.

    tabi, insanın üzerine önce zift sürüp, ardından da kuş tüyüyle kaplamak belli bir bölgede güç gösterisi* ya da saygı uyandıran bir durum olabilir. bu ise aşırı* bir durumdur.

    normal, ve tanınmamış bir insanın suratına tokat atarsanız o insanın onurunu kırmış olursunuz. bunu nerede yaparsanız yapın o tokat o insanın içine dokunur, gururunu incitir.

    tanınmış, güçlü bir adamın suratına tokat atarsanız o insanın onurunu incitmekle kalmaz, şerefini lekelersiniz. işte o zaman güçlü bir düşmanınız olduğunu varsayabilirsiniz.

    onurunu kendi çapında ayaklar altına alan bir iş adamına vurulan tokat ya da söylenen kötü bir söz o adamın şerefiyle ilgili bir konu olur. ondan sonra da gel mahkeme git mahkemedir.
  • devamlı işkenceyi yeneceğinden bahsedilen şey.
  • sadece lafta kalmıştır, kalıyordur, kalmaya devam edecektir. ya da dünyadaki tüm insanlar insandan sayılmamaktadır.
  • tüm insanlığın,yaşama,düşünme,kendini gerçekleştirme,özgür olma gibi en geniş anlamlarıyla en genel kavramların, tek tek bireyler üzerinden algınılması gereken, ortak değerler bütünüdür.insanlık onuru,tek bir kişi üzerinden ayaklar altına alınabilinir.bir insan tecavüze,şiddete,öz benlik saldırısına maruz kalıyorsa,bu maruz bırakan kişi,kurum ya da düşünce tarafından tüm insanlığın ayaklar altına alınmasıdır.

    işte bu yüzden,her şiddet olgusunda,her tecavüzde,her vicdansızlıkta hepimizin onuru ayaklar altına alınıyor.bütün mesele ise, onuru bir başka insan üzerinde ayaklar altına alınan insan,bunun üzerine hiç gitmiyor.ya da aldırış etmiyor.onur asla ve asla salt kişisel bir olgu değildir
  • işkenceyi yener.
  • erdoğan bayraktargilleri yenecek olan ahlaki ortaklaşma.
  • hüseyin avni mutlugilleri yenecek olan can suyumuz, varoluş sebebimiz.
  • vicdansız olamaz.