şükela:  tümü | bugün
  • duşan kovaçevic ' in yazdığı ve bu sezon şehir tiyatrolarında gösterilecek olan oyun.

    oyuncuları; bennu yıldırımlar , bora seçkin, serhat kılıç ,ibrahim can
  • farklı bir tiyatro deneyimi yaşamak isteyenlere öneririm bu oyunu. sahne tasarımı (nurullah tuncer)harika olmuş, konu biraz savruk olsa da güzel bağlanıyor.

    bora seçkin, serhat mustafa kılıç, ibrahim can, bennu yıldırımlar oynuyor.

    --- spoiler ---

    oyunda, intihar etmek isteyen bir mimar tuna köprüsüne gelir. “sanatsal bir ölüm” hayaliyle, sevgilisine son kez telefon edip aşkını vurgular. intihar eden adam, köprüden tam atlayacağı sırada balıkçı feryat edip onu durdurur: köprüaltına ağ yerleştirdiğinden adam buradan atlamamalıdır. derken adamın sevgilisi kadın belirir, intihara engel olmaya çalışır. intihar eden adam tam atlayacakken kadın ile balıkçı dans etmeye başlar. bu sırada beyaz üniformasıyla kaptan belirir. intiharda kararlı olan adamın mesleğini öğrenince ona bir iş teklifi yapar…
    antoloji.com
    --- spoiler ---
  • istanbul büyükşehir belediyesi şehir tiyatroları- üsküdar müsahipzade celal sahnesinde 16 aralık 2009 tarihinde sahnelenmeye başlanmıştır.

    borçları nedeni ile intihar etmek üzere tuna köprüsüne gelen mutsuz bir mimarın, vazgeçirilip büyük bir projenin peşine düşmesi ve yeniden hayata tutunması ile gelişen “intiharın genel provası” adlı oyun,”underground” filminin de senaryosunu yazmış olan ünlü sırp yazar duşan kovaçeviç’in diger eserlerinde olduğu gibi yugoslavya’daki büyük değişimin izleri ve etkilerini, kara mizah uslubu ile fantastik bir şekilde işlemektedir.

    fikrimce ;
    acımasız dünyanın büyük travmalar yarattığı bir coğrafyadan beslenen oyun , kişiler arası gelişen olaylar ile hem insan doğası ve ilişkileri hem de bunun altında bir toplumun tüm dünyaya genellenebilecek iç ve dış etkiler ile oluşmuş gaddar mekaniğini içerir.

    oyun esnasında kişiler üzerinden dahil olduğumuz niyet ve olayların makro ölçekte aslında çokta umurumuzda olmadığını ve unuttuğumuzu , bize sürpriz bir finalle hatırlatır.

    nurullah tuncer'in sahne tasarımı tecrübesi tüm oyun boyunca hissedilmekte , arka plandaki animasyondan , diyaloglara pek çok keşfedilecek detay barındıran oyun birden çok defa dahi izlenebilir. oyunculuk açısından herkes başarılı olsa da özellikle serhat mustafa kılıç pek çok açıdan saygı duyulacak bir performans sergiliyor.

    yazan : duşan kovaçeviç
    çeviren : bilge emin
    yöneten : nurullah tuncer
    dramaturgi : doğan korkmaz
    sahne tasarımı : nurullah tuncer
    işık tasarımı : fatih mehmet haroğlu
    kostüm tasarımı : nihal kaplangı
    efekt : ersin aşar
    müzik: nedim yıldız
    animasyon: aksel zeydan göz
    yönetmen yardımcıları : melahat abbasova , pınar aygün , derya çetinel
    oyuncular : bennu yıldırımlar , bora seçkin , ibrahim can , serhat mustafa kılıç
  • kadrosunda bizim bildiğimiz kurttan daha farklı bir kurdun yer aldığı oyun..

    --- spoiler ---

    s: senin boynun neden kalın hacı??
    c: yani şimdi ben ot yemem ama..

    --- spoiler ---
  • dekoru nedeniyle geniş sahnelerde seyredilmesi ve oynanması daha zevkli olacağını düşündüğüm arasız* oyun. serhat mustafa kılıç'ın uyanık bar isimli programındaki enerjisini tiyatroya da taşıdığı, birçok kişinin bennu yıldırımlar'ı seyretmek için geldiği ve sonundaki mesaj ile alkışlatan oyun...
  • prova başarılı olursa eğer, prova sahibinin zamansız olarak aramızdan ayrılmasına neden olur.
  • başlarda temposunun ağır ilerlediğini düşünsemde müthiş finaliyle seyircileri mest eden şahane oyun. özellikle serhat mustafa kılıç 'ın performansına bayıldığımı söylemeden geçemeyeceğim.
  • günümüz kapitalist modern toplumunda bireyin topluma yabancılaşmasını, çıkarların hakim olduğu ortamda yalnızlaşmasını, yalan ve yapay bir dünya algısını intihar etmek isteyen bir adamın üzerinden anlatan tek perdelik oyundur. genellikle seyirciler bennu yıldırımlar'ı izlemeye gelse de asıl takdire şayan olan ve izlenmesi gereken oyuncu, oyunda rolden role giren ve girdiği rollerin hakkını veren serhat mustafa kılıç'tır. dekor da profesyonelce hazırlanmıştır; çağımızı yansıtırcasına komplekstir, ecüş bücüştür, teknolojik çöplüktür, kozmiktir, kargacık burgacıktır.
  • son derece sıkıcı; gereksiz olaylar, karakterler ve yapmacık diyaloglarla uzatılmış, sonuna bir iki yüksek sesli ve hareketli sahne koyup büyüleme ve öncesini unutturma çabasıyla moda sokmaya çalışarak seyirciyi adeta oyunda bahsedilen koyunun yerine koyan bir başka oyun.
  • popülist tiyatral öğelerden uzak, hayatın içinden olaylarla kurulu öğelerle dolu olduğu için bile şukela tiyatro oyunudur. sahneleme tekniği, dekoru, oyunculukları, samimiyeti hiç saymıyorum.