şükela:  tümü | bugün
  • motion capture ile zerre alakasi olmayan ve 3d modellerin parcalar halinde olu$turulup, bu parcalarim eklemlerden hareket etmeleri ve bagli oldugu parcalari da hareketleri dogrultusunda etkilemeleridir..

    modellere hareket vermeyi kolayla$tirir.. siz sadece ayak ba$parmagini one attiginizda eklemlere gore ayak ve bacak da one hareket eder..
  • kinematigin forward olani: robotun eklemlerine $u, $u, $u acilari verirsen kafasi nerdedir?
    sorusuna cevap arar hepte bulur,
    invers olani: robotun kafasinin $urada olmasi icin elkemlerinin acilari ne olmalidir?
    sorusuna cevap arar, bazen bi sürü bulur bazende bulamaz.
  • kısaltilmisi ik'dir.

    spline ik şeklinde bir versiyonu daha vardır. bu sistemde kemikleirn konumlanmasına hedef noktanın yanısıra, bir nurbs eğrisi de rehberlik eder.

    (bkz: nurbs)
    (bkz: curve)
    (bkz: spline inverse kinematics)
  • (bkz: fbik)
    (bkz: gimbal lock)
    (bkz: quaternions)
  • 3d modellemede özellikle karakter animasyonu için ayar ve çalışma prensiplerinin iyi bilinmesi gereken fiziksel fonksiyon yapılarıdır. humanoid bir canlının (bkz: insan) inverse kinematics ile oluşturulmuş iskelet sistemi (bkz: biped) ve geçmişte biped e giydirilen skin/deri yapısı sadece iskeletin kinematiğinden etkilenecek düzeyde tasarlanırken yazılımların gelişmesiyle birlikte şimdi iskelet sismenine yine inverse kinematics fonksiyonlarla kas sistemi de ekleyebilmekteyiz. böylece görünen dış yüzey morfolojisi kas ve iskelet sisteminden bütünleşik olarak etkilenmektedir. iskelet yapısı kolunuzu en fazla hangi açılara kadar döndürebileceğinizin denklemlerini ve sınırlarını oluşturup yine elinizi hareket ettirdiğinizde koldaki kemik yapısının hangi açılarda ve hangi sınırlarda hareketlendirileceğini hesaplayarak hareket oluştururken kas sistemi de eklemlere entegre kısalma, uzama, şişme gibi etkilerle dış yüzey/deri hareketlerinin fiziksel dünyaya daha yakın şekillerde etkilenmesini sağlar.