şükela:  tümü | bugün
  • kürtler çok terörerö diye devam eder genelde.

    not: yok anam ben acmadim basligi.
  • devaminda her turlu ulke kotulenebilen bir cumle. kullanimi da dunya genelinde yaygin. herkes kendini irkci gostermeme cabasi icinde. irkci olmak onlara gore kotu bir sey ama meksikalilar pislik adamlar, hindistanlilar pis insanlar gibi cumleleri pek rahat surekli kullaniyorlar. irkci olmasi icin baska ne dusunmesi ya da ne yapmasi gerekiyor onu kendisi de bilmiyordur.

    bu cumle aklima sadece su uzun paragrafi getiriyor.

    aptallara göre insanlar;
    irk,cinsiyet,milliyet,yaş,statü,renk,din ve dil başta olmak üzere 8’den fazla kategoriye ayrılırlar.
    halbuki olay bu kadar komplike değildir!
    insanlar sadece 2’ye ayrılırlar:
    iyi insanlar ve kötü insanlar
  • problemli olduğu sezilen bir söylem öncesinde dile getirilen ve olası eleştirilere karşı güvence sunacağı düşünülen ihtiyat ifadesi.

    misal: ırkçı değilim ama ne mutlu türküm diyene.
    ya da: ırkçı değilim ama türkiye türklerindir.

    tema:
    (bkz: ırkçılık/@derinsular)
  • ..biz moğollara mongol deriz. down sendromuna mongolizm deriz çünkü yüzleri moğollara benzer. ama hayatımda hiç moğol görmedim .....diye devam eder.
  • devamında gelen cümlelerin tamamına yakını ırkçı ifadeler içerir.
  • "hitler'e yahudilere yaptıkları için saygı duyuyorum" diye devam eden bir cümleyi duymuşluğum vardır face ortamlarında.
  • kalıp sikimde değil açıkcası da bence saldırılacaksa "halbuki iş çok daha basittir, insanlar ikiye ayrılır, iyiler ve kötüler! evet!" şeklinde bir yola başvurulmamalı. faşist adam en azından o sığlığını, basitliğini nedenselliğe oturtabilmiş. senin elinden gelen anca "insanlar iyidir ya da kötüdür, nokta" ise senin de ortalama bir haber yorumcusundan çok bir farkın yok demektir. kafana göre yaşa tabii, hayat senin. mesela ne bileyim, bir sonraki çocuk tecavüzü haberinde görüşmek üzere, sen mutlaka "orospu çocuğu!" anatemalı entry'nle orada olursun zaten.
  • çiçek ayrımı yapmam ama gül bir başka türünden bir yaklaşım başlangıcıdır. ötekileştiricidir. hasbelkader ''seçemediğim ama bir şekilde olduğum şeyi üstün tutmalıyım, diğerleri kötüdür'' önkabulünün ürünüdür. aslında doğa hiçbir şeyi ayırmıyor. bir keneye de bir insana da ekolojik zincirde eşit pay veriyor, yaşaması için gerekenleri sağlıyor. ayrıştırmak yerine, doğanın zenginliğinin farkına varıp eski kültürlerdeki gibi bu olayı bayram coşkusunda kutlamak lazım. (bkz: bütün dünya buna inansa, bir inansa.)