şükela:  tümü | bugün
  • 9 ka$ik tatlisi olarak da bilinen sutlu bir tatli ce$idi. 9 yemek ka$igi irmik, 9 yemek ka$igi toz $eker ve 1 litre sut kari$tirilarak kaynatilir. koyula$inca ate$ten indirilip icerisine 1 yemek ka$igi dolusu margarin koyularak iyice cirpilir. icine istege gore hindistan cevizi eklenir. geni$ce bir kaba (2-3 cm derinliginde) -kap islatildiktan sonra- bo$altilip sogutulduktan sonra ters cevrilir ve dilimlenerek servis edilir. istege gore hindistan cevizi, fistik veya dilimlenmi$ mevsim meyveleri ile suslenir.
  • gerizekalılığımı yüzüme kürekle vuran tatlı sfhhafhahg

    ya ben bunu seviyorum tamam mı. evde de hayatta içmeyeceğim bir süt var, niyeyse annem gitmiş yarım yağlı süt almış. dolapta duruyor öyle. dedim onu ben irmik tatlısı yapayım. buraya kadar her şey çok güzel.

    altına o sevdiğim eti kakaolu bisküviden döşeyeyim. okey.
    bir paket de vanilya ekleyeyim. muazzam.

    ama çok şeker beni bayıyorsa ve buna vanilya ekliyorsam madem, şekeri bir parmak azaltalım mı tatlı kıs?

    nooooooo.

    ya ben zaten hiçbir şeyi çok şekerli yapmam, bir parmaktan da fazla azaltmışsam demek ki, sütle kaynatılmış bir irmikten ibaret oldu yaptığım şey.

    öyle olmakla kalmadı, bak geçen sefer de yaptım aynı hatayı bu iki oluyor, bisküvi borcama yapıştı. tabağa alırken zor oluyor. bir dahakine tepsiyi azık yağlayacağım, hem tereyağı lezzet de verir. hatta "ya bu yarım yağlı süt dediğin aşırı çakma bişey, ben en iyisi azcık tereyağı koyayım da tadı olsun" demiş de vazgeçmiştim. bundan sonra içine koymasam bile borcama süreceğim.

    e bu böyle yenmez. olmaz yani. ama koca borcam tatlı, bir litre süt, başında bekledim kaynattım onu ben tamam mı!

    dedim üzerine creme ole yapayım madem. çünkü başka bir şeyle uğraşasım yok.

    istinyede bekle dedi ki "çikolatalı sos da olur bak."

    valla buna gerçekten niyetim yoktu. hiç yoktu. çünkü onu da sütle kaynatıyorsun ama kaynatacak halim yok uğraşamam.

    ama yine de öyle yaptım. çünkü markette hem creme ole yoktu, hem de elimi attığım çikolatalı sos paketinin arkasında irmik tatlısı tarifi vardı sfhhsf dedim bir tanrı bir mesajı daha ne kadar açık verebilir?

    neyse yarım litre süt de ona kullandım, şu elimde görmüş olduğunuz borcamda tam 1.5 litre süt var tamam mı!!! dghshf enfes.

    geldim eve yaptım bunu. döktüm bi güzel tatlımın üstüne. koydum dolaba. tamam aferin.

    bu kez de şöyle oldu sfhhsf allah bu sözelciliğin müstehakını versin ya, şimdi ben bu tatlıyı dilimlemiştim tamam mı. tabi sosu üzerine dökünce dilimler görünmez oldu, üstleri kapandı. "neyse canım tekrar dilimlerim nolacak" dedim. ama bu kez farklı ebatlarda dilimlediğimden, ikinci kez dilimledikten sonra tabağa almaya çalışırken, hoooop bir baktım dilim ikiye bölünmüş dghshhshf of ya bir irmik tatlısı daha ne kadar atom fiziği problemi haline getirilebilir ya ahah.

    ama var ya,

    enfes olmuş.

    haaaarika olmuş.

    gerçekten söylüyorum bak muazzam. perfetto.

    so here comes the yeni kriterler:

    1. borcamın tabanı hafifçe tereyağlanacak ama hafif.
    2. eti kakaolu bisküvi foreva.
    3. bir paket vanilya.
    4. yarım yağlı sütle bile güzel oluyor, ama siz yine de günlük süt kullanın. ama zaten tereyağı koyduk tabana derseniz tamam yarımlı da olur.
    5. ölçüler 1 su bardağı irmik + 1 litre süt + 1 çay bardağından biraz az şeker. (çay bardağı derken hangisini kast ettiğim için bkz başlıkta bir önceki entry'm.) (çikolatalı sos yapmayacaksanız bardağı tam doldurun, daha az olunca "tatlı" olmuyor yaptığınız şey.)
    6. üzerinde çikolatalı sos, bunu da yarım litre sütle yapacaksınız.

    koy dolaba soğusun.

    bakın bu önemli:

    bu tatlıyı ilk yaptığımda allah belamı yine sözelcilikten vermişti. kaynattığım tatlıyı bisküvili borcama bodoslama döktüğüm için, dökülen yerdeki bisküviler sağa sola kaydı. borcamın tabanında saçma sapan bi bisküvi dizilimi oldu, bir dilim tatlının altı tamamen bisküvi bir dilimin altında hiç yok. gibi düşünün.

    o yüzden, tatlınızı sakince, insan gibi dökün.

    aralık yağmuru olup bardaktan boşalmıyor da nisan yağmuru olup böyle tatlış tatlış, üşütmeden ıslatmadan bahar kokutuyor gibi.

    oha çok güzel anlattım.

    sigara içen insan olsam cümleye bakıp sigara yakıcam ahah

    kendi kurduğu cümleye bakıp içlenmek bizim işimiz since - ilk cümlemi ne zaman kurduğumu bilmiyorum sorry.
  • yapmayı sevdiğim irmik tatlısı, klasik tatlıdan ziyade pasta formatındadır.

    malzemeler: irmik, toz şeker, süt, vanilya.

    isteğe bağlı olarak: (kışın) fındık, ceviz, kuru üzüm; (yazın) kayısı, şeftali.

    ayrıca; badem, tarçın ve hindistan cevizi.

    hazırlanışı:

    8 yemek kaşığı irmik, 11 yemek kaşığı toz şeker ve 1 minik paket vanilya (vanilyanın buradaki amacı süt kaynarken oluşan o tuhaf kokuyu alması ve tat vermesidir) tencereye boşaltılır. üstüne 1 litre süt eklenir.

    orta büyüklükteki ocakta, açık ateşte irmik sütü tamamen çekip, pişinceye kadar karıştırılır ki bu süre yaklaşık 20 dakikadır.

    pişmiş tatlının altı en kısığa getirilerek (dibinin tutmaması için) karıştırılmaya devam ederken, önceden blender'dan geçirilmiş fındık ve/veya ceviz eklenir, isteğe göre kuru üzüm de yakışanlarındandır. ocaktan alınan tencerede en son eklenecek ve karıştırılacak olan tarçındır. eğer eklenecekler yaz meyveleri ise, kalıba dökülürken araya serpiştirilir.

    bulamaç halindeki tatlı, şık bir borcama ya da pasta kalıbına dökülür. soğumaya bırakılır. soğumadan sonra ters çevrilerek pasta görüntüsü kazandırılır. en son olarak üstüne hindistan cevizi serpilir ve ortasına bir badem konur. irmik tatlınız/pastanız servise hazırdır, afiyet olsun!
  • her tarifte farklı miktarlarla verilen şekerle aklımı karıştıran, eytere bea diye bana kendi tarifimi yazdıran tatlıdır. daha az tatlı versiyonu kendimce şöyle pişirilmiş ve afiyetle yenilmiştir.

    6 yemek kaşığı şeker, 11 yemek kaşığı irmik ve 1 litre süt muhallebisel hareketlerde bulununcaya kadar sürekli karıştırılarak kaynatılmış, sonrasında içerisine 1 minik paket tereyağı (tek öğünlük minicik olanlardan) ve 1 paket vanilin boca edilmiştir. tereyağı erir erimez bir cam kaba bu karışımın yarısı dökülmüş, kalan yarısına da 1 paket (80gr) sütlü çikolata ilavelenmiştir. çikolata karışımın içerisinde eriyince, beyaz renkli irmik tatlısının üzerine bu karışım da dökülmüş, 2 renkli irmik tatlısı önce buzdolabı öncesi soğumasına, sonra da buzdolabı içerisinde donmaya bırakılmıştır. akşam yemeğinden sonra afiyetle tüketilen bu soğuk tatlı, sıcak yaz günlerinde 2010 dünya kupasında çalınan vuvuzelalar gibi ne kadan mikemmel uymuştur değil mi sevgili sözlük sever kardeşlerim?!
  • oldukça hafif bir tatlı olmasıyla bu sıcak yaz gün ve gecelerinin vazgeçilmezi durumuna gelmiş, sofraların baş tacı olmuştur.

    yapılışı da çok kolay, 10 dakikanı almıyor bile.

    yaz dostum. 1 litre süte 9 yk irmik, 12 yk şeker ve vanilya katıyorsun. başlıyorsun karıştırmaya. karışım kaynayana kadar altını yakmazsan oluyor şahane bir tatlı. sonra üzerine tarçın serpiyorsun. servis yaparken üzerine dondurmayı da çakıyorsun. bak bu kadar bitti. erkek halimle veriyorum lan tarifi. bunu beğenirsen gel panna cotta tarifini de veririm.

    afiyet olsun.
  • ben bu sayfadaki tarifleri okuyup sonra kafama göre denedim. irmik lapası kıvamında bişey oldu. sonra dedim acaba 'ideali nasıl bişey?' dr.oetker'in hazır karışımını denedim. o güzel oldu. peki ben neyi yanlış yapıyordum?

    o tarif üzerinden gittim: 500ml süt için toplam 162g malzeme kullanmışlar.
    içindekiler: şeker, buğday irmiği, nişasta, vanilya, renklendirici. (pişerken de 1 yemek kaşığı yağ ekleniyor.)

    'tamam' dedim. tarifte nişasta görünüyor ama baktım, başka kimse kullanmamış. zaten evde de de yok. nişastayı siktirettim. (bir erkek neden tatlı yapmamalı...)

    yuvarlak hesap 100g irmik ve 62g şekerle giriştim. sonuç: çok katı oldu. süt ekledim. o zaman da şeker az geldi ve gene lapa oldu.

    90g irmik ve 65g şekerle 2. deneme: bu sefer kıvamını tutturdum ama gene lapa...

    neyi yanlış yapıyordum? irmik neden lapa olur? belki hazır karışımda irmiği önceden kavurarak koymuşlardır ya da nişasta eksik olduğundandır. bir sonrakinde 10 g buğday nişastası ekledim. o zaman oldu. yani dr.oetker'in tarifini tamamen tutturdum :)

    tarif şu:
    1. 500ml soğuk süte 10g nişasta, 65g şeker ve bir paket vanilya ekleyip orta ateşte ısıtın. (eğer teflon tencere kulanıyorsanız, şeker eriyene kadar karıştırmayın. şeker kristalleri teflonu çizebiliyor - onu da yaptım) (ben tatlılara çok az tuz atarım - neden bilmiyorum)

    2. kaynamaya yakın, karışım nişastadan dolayı kıvam almaya başladığında 90g irmik ve bir kaşık yağ ekleyin. kaynamaya başlayınca altını kısıp 7-8dk daha karıştırarak pişirin. ( bu arada 1 çay kaşığı kadar tarçın ekleyebilirsiniz)

    3. yağlanmış bir tepsiye dökün - kalınlığı yaklaşık 1.5cm olacak şeklide. tepsiyi stretch filmle kaplayın. soğutun. oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına koyun. 2 saat sonra yiyebilirsiniz. (tepsi yerine 20+cm kapaklı bir sahan veya sığ tencere daha pratik olabilir.)

    not: yağ olarak tarifte margarin öneriliyor. ama ben eve margarin sokmam. zeytinyağı kullandım, bişey fark etmedi. malzemeleri mutfak terazisiyle ölçüyorum. siz de alın bir tane. güzel birşey.
  • sol framede görüp ağlamak istediğim tatlı. gece gece yapılır mı bu ya yurtta kalan bir insana???
  • icine margarin konmasa daha ferah olan, kaliba dokerken iki katman arasina ceviz ve tarcin konarak daha da orgazmik yapilabilecek tembel tatlisidir.
  • havuçlu kekten sonra, filtre kahvenin yanına en çok yakışan tatlılardan biridir kanımca.
  • s.a

    geçen buraya uzuuuun bir entry yazmış ve demiştim ki, la hepiniz ayrı bir şey diyonuz ben şimdi neyin ölçüsünü nasıl yapayım?

    derken istinyede bekle nam yazardan mesaj geldi. hem onun yazdığını hem kendi yaptığımı yazayım da artık oradan siz kendi yolunuzu bulursunuz.

    dedi ki 1 su bardağı irmik, 1 çay bardağı şeker, 1 litre + 1 su bardağı süt.

    dikkat edilecekler:

    1. içine nişasta veya pirinç unu eklemeyeceksen sütü yarım bardak azalt.
    2. ben şekeri bu kadar seviyorum, sen çok istiyorsan 1.5 çay bardağına kadar yolu var.
    3. alta bisküvi dizeceksen bebe bisküvisi iyi oluyor.
    4. vanilya süper olur.

    şekerden ben de fazla hoşlanmadığım için 1 çay bardağında kalayım diyordum. ama içine, yine burada gördüğüm ve mantıklı bulduğum için yarım limon kabuğu koydum. o yüzden şekeri de 1 tatlı kaşığı artırdım.

    bu arada çay bardağı derken aida filan değil, bildiğimiz kahveci bardağı.
    su bardağı şu - ki bu zaten arkadaşımın söylediği "9 kaşığa" da aynen tekabül ediyor: https://www.pasabahcemagazalari.com/…rge/121511.jpg
    çay bardağı da şu: http://www.pasabahce.com.tr/…-bardaklari/42021.aspx

    belki evde bu çay bardağından yoksa diye; su bardağının neresine geldiğini de ölçtüm. 1-2 parmak az bir şeye geliyor. parmağınıza göre tabii. özetle işte yarısından çok - tamamından az.

    nişasta vs koymayacaktım, "yarım bardak için yeni süt açmayayım" diyerek sütü de bir litre koydum.

    bisküvi olarak da, şunun en iyisi olacağını düşündüm hep: http://www.etietieti.com/eti-kakaolu-biskuvi ve bence kesinlikle yanılmıyorum. bu tatlıyı başka bir bisküviyle yapmayı düşünmüyorum.

    borcamın altını kaplamak için bir paket bisküvi yetiyordu aslında. fakat benim yemek yapmakla ilgili şöyle bir sorunum var, bakmayın yarım bardak süt için yeni kutu açmadığıma, malzemeyi bol koymazsa ölecek hastalığından muzdaribim. aman tatsız olmasın diye, tat koymanın suyunu çıkarıyorum sonra yine olmuyor.

    yani ben yine "çok olsun da az olmasın" deyip, bir değil 1.5 paket bisküviyi aldım, bir güzel ezdim un gibi oldu, sonra onu borcamın altına serdim gayet güzel.

    bu esnada tencereyi elbette karıştırıyorum.

    kaynadıktan sonra azcık daha kaldı ocakta, döktüm bisküvili borcamın üstüne oooooh mis gibi oldu. borcamı ertesi sabah adama götüreceğim, ama tadına bakmadan asla yapmam bunu, o yüzden kendime ayrı bir kasede de "tadımlık" hazırladım.

    sabahki tat ve görüntü kontrolünden notlar:

    1. tatlım, güzelim, ablasının gülü, canısının içi, yavrum evladım...

    allaşkına yemeğe o kadar salçayı, tatlıya o kadar bisküviyi koymaya mecbur musun? taksicilerin mesai sonunda sırf yazmış olmak için yazıp sonra yırtıp attığı fişler gibi mi sanıyorsun sen o malzemeyi? kullanmazsan ceza mı gelecek? 1.5 paket bisküvi neden, arım balım peteğim?

    tabandaki bisküvi, neredeyse tatlının kendisi kadar oldu.

    yani tabanı kaplayacak kadar bisküvi konacak ve bu asla aşılmayacak.

    2. fazla koyu olmuş. sütlü tatlı bayatlayınca kurur ya, onun gibi görünüyor.

    bunun sebebi sadece o koymadığım yarım bardak süt mü emin değilim. limon da koyultmuş olabilir. limon kabuğunun öyle bir etkisinin olduğunu aslında bilmiyor fakat tahmin ediyorum, neticede ağda da limonla yapılan bir şey. suyu sadece şekerle kaynatınca o kıvama gelmiyor çünkü, limon da koyuyorsun içine. ondan olsa gerek.

    yani limon kabuğu koyacaksan sütü 1 bardak fazla koy. hatta bence limonsuz da 1 bardak fazla koy zaten, sevimsiz oldu böyle.

    3. şeker oranı muazzam. daha şekerli olmasını hiç istemezdim, çok güzel tamam.

    4. vanilya evet evet evet.

    afiyet olsun :)