şükela:  tümü | bugün
  • dinden çıkma.
  • ridde'nin fiil hali. fail hali ise mürted.
  • cezasının ölüm olduğu, içeriğinde "hoşgörü" taşan bir islam dini kuralı.
  • bir insanın diliyle şehadet getirip, zorlama olmadan kendi isteğiyle dinden dönmesi, çıkması durumu.

    geleneksel islamcılara göre cezası ölümdür. ama kuran'da böyle bir ceza öngörülmemiş, böyle bir durum olduğunda ise kuran şöyle hüküm vermiştir;

    ... sizden kim dininden döner ve inkarcı olarak ölürse, tüm yaptıkları dünyada ve ahirette boşa çıkar. onlar ateş halkıdır ve orada sürekli kalıcıdır. bakara suresi - 217. ayet

    geleneksel islamcılar ise, ibn abbâs'ın* sözde, peygamber'den rivayet ettiği; "dinini değiştireni öldürünüz." şeklindeki rivayeti esas alınarak uygulamaya koyulmuştur, hâlâ daha uygulanmaya devam eder bazı ülkelerde. irtidat cezası erkek ve kadınlarda hangisinde uygulanıp uygulanmayacağı ise tartışma konusudur. bütün fıkıhçılara göre erkek dinden dönerse öldürülür fakat bir kadın dinden dönerse hanefilere ve imâmiye şiasına göre öldürülmez.*

    yine çoğu fıkıhçıya göre mürtede tövbe hakkı tanınması gerekir ve bu konuda hem fikirlerdir. fakat sürede ihtilafa düşmüşlerdir, kimisi üç gün kimisi bir gün süre vermiştir.*

    ebu yusuf'a göre muhammed peygamber kabak sevdiği için kabak sevmiyorum diyen kişi dinden çıkar ve kellesinin vurulması icap eder.*

    (bkz: mürted)
  • islam hakkında bir diğer önemli uydurma da dinini değiştirenin öldürülmesi gerektiğidir. bu uydurma yüzünden birçok insan dinini değiştirdiği için öldürülmüştür. böyle uydurmalar dinsizlerin ellerinde islam aleyhinde koz olarak kullanılırlar. eğer ki biz kuran’a sarılır ve dinimizi uydurmalardan temizlersek, hem din düşmanlarını delilsiz bırakmış olur, hem de allah’a en güzel şekilde hizmet etmiş oluruz.

    hadis, “dinini değiştireni öldürün." derken; kur'an, "dinde zorlama yoktur." demektedir.
    (hadis: nesei 7-8/14; buhari 12/1883) (kuran: 2:256)

    konuyla ilgili şu yazıyı tavsiye ederim:

    http://allahvar.blogspot.com/…eni-oldurelim-mi.html
  • " 'halkının bütün bu ortak özelliklerini terk ettiğin için, sende yahudilikten geriye kalan ne?' diye sorulacak olursa, şöyle cevap veririm: 'çok şey; belki de özü.' bu özü açıkça dile getiremem; ama bilimsel kafanın bir gün bu öze de ulaşacağına kuşku yok. "

    [sigmund freud'un "totem ve tabu"nun ibranca baskısına yazdığı önsözden.

    https://www.facebook.com/…13.100001219541659&type=3
  • ceza hukuku çalışırken heyecanla cezasının ne olduğunu beklediğim, islamiyetten çıkma suçudur.

    cezası, çalıştığım ve en ünlü kaynak olarak kabul edilen, artuk/gökçen/yenidünya ceza genel kitabında konu anlatımında yer almayıp dipnot olarak aşağılara saklanmış vaziyettedir.

    yaptırımını merak etmesem sanıcam ki, dinden çıkana, dine dönmesi için yalnızca tavsiye verilir; dönmezse iyi sen bilirsin denir.

    meğersem erkeğe ölüm, kadına da hapis ve dine geri dönene kadar üç günde bir dayakmış.

    uygulamanın bu yönde olması, islam'ın en büyük düşmanının müslümanlar olduğu gerçeğini gözler önüne bir kez daha sermiştir.

    son olarak (bkz: gerçek islam bu değil)
  • ehlisünnetvelcemaat itikadına göre ben de mürtedim, ama buna rağmen namaz kılıyorum. ehlisünnete göre, namazlarını aksatan, bilerek veya tembellikten kılmayan insanın hapsedilmesi lazım. hah işte, eğer islam buysa, ben mürtedim, hadi beni kesin de göreyim? sizin gibi tahrikçilerin anladığı lisân bu. ben de bir zamanlar çok aşırıydım, yani bildiğin yobazlaşmıştım. ama artık bu günler geride kaldı. bir insan ister kâfir, ister münafık, ister mürtet olsun. kimin ne mal olduğunu en iyi allah bilir ve hesabını allah görür. bazı arkadaşlar diyor ya hani, islam bu değil diye. maalesef islam bu kadar katı bir din. maalesef. siz zannediyorsunuz ki, yunus emre ve mevlana gibi zevat (ki şiirlerini çok severim her ikisinin de) çok hoşgörülü insanlar. alakası bile yok. yunusa ve mevlanaya hoşgörülü diyenler, halt etmişlerdir. ikisinin de namaz kılmayanlar hakkında çok ağır ifadeleri vardır. yani yanlış anlamayın, ben bunu sizi dinden, tasavvuftan soğutmak için yazmıyorum. araştırın, okuyun biraz. islamda hoşgörü sadece müslümana gösterilir. ayrıca hoşgörünün kriterleri ne? allah u teala ve muhammed mustafa ne dediyse, onlara uyanlar hoş görülür. allah u azimüşşanın ve rasul-ü ekrem aleyhisselamın yolundan gitmeyenlere hoşgörü gösterilmez. ben anama babama geçenlerde söyledim. siz dedim, yunus emreyi ve mevlanayı çok hoşgörülü, toleranslı kişiler zannededurun. alakası bile yok dedim. ben bunları dediğim için inşallah mürtet olmamışımdır. maalesef hakikat bu. islam tabii ki adaletli bir dindir, kâfirin hakkını bile korur, ama üstünlük meselesine gelince, işte orada müslümanlar üstündür. tabii ki bu hakikatler, müslüman olan için geçerli. bir insan müslüman değilse, bu söylenilenleri şeyine bile takmaz. bu kadar basit yani! namaz kılmıyorsan, her türlü kınamaya müstehaksın. oruç tutmuyorsa da... peki, insanlar niçin hacca gitmeyenleri, faiz yiyenleri, yetimin malına konanları kınamıyor? hah işte, sizin müslümanlığınız bu kadar işte!