şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: grayder) ve yine (bkz: forklift) ve bunlarin kullanilmasi icin ayrica is makinesi ehliyeti gerekmektedir.
  • (bkz: traktör)
    (bkz: dozer)
    (bkz: ekskavatör)
    (bkz: greyder)
    (bkz: loder)
    (bkz: kamyon)
    (bkz: kreyn)
    (bkz: konveyör)
    (bkz: elevatör)
    (bkz: betoniyer)
    (bkz: vibratör)
    (bkz: beton pompalama makinesi)
    (bkz: konkasör)
  • (bkz: kepçe)
  • g tipi ehliyet ile kullanılan taşıt cinsi.. bunlarda ilk yardım çantası bulunması zorunlu değildir..
  • büyük çoğunluğu turuncu renk boyaya mahkum olan, vakti zamanında oyuncakları pek tutmuş, iş yaparlarken izlemesi zevk veren araçlardır.
  • hani bazi insanlar var ya bi kitap okuyunca hayatlari degi$iyor falan. benim i$ makinalari ile olan bagliligim da oyle bi $ey. ne zaman ki 8 ya$imda soma'da madende cat* 992c yukleyiciye bindim, o gun hayatim degi$ti. akranlarim futbolcu, pilot ya da ne bileyim doktor olma hayalleri kurarken, ben i$ makinasi operatoru olmak isterdim. arkada$larima dogum gununde futbol topu, uzaktan kumandali araba gelirken bana orjinal komatsu, cat i$ makinasi maketleri geliyordu. hayvan gibi agir demir oyuncaklarim oldu hep. ce$it ce$it kamyon, yukleyici, ekskavator, dozer, greyder, forklift vs.. balkona kum dokup onlarla oynuyordum yazin gune$in altinda mal gibi.

    ama operator olamadik tabi, gittik mal gibi iktisat okuduk, makina satariz bari dedik. $u hayatta kendimi kar$isinda aciz hissettigim nadir $eylerdendir bu makinalar. gordugugum yerde o kadar hayranlikla bakarim ki yanimdakiler durup "angut musun olum nesini izliyorsun" der, kolumdan ceker. hemen markasini modelini do$erim kafaya. oyle bi manyaklik midir, tutku mudur, saplanti midir nedir anlamadim ben de.

    (bkz: bu bir sevgi olayi ercan)

    turkiye'deki bildigim markalari ve distributorlerini de yazayim entry bi boka benzesin;

    borusan makina : caterpillar
    cukurova ith. ihr. : new holland
    cukurova ziraat : case, sumitomo, ammann
    enka : hitachi, kawasaki, mitsubishi
    hidromek (kendi makinalari)
    hmf makina : hyundai
    sanko : daewoo
    sif otomotiv : jcb
    temsa : komatsu
    volvo (kendi makinalari)

    [bu sektor hakkindaki hislerim ek'tedir]

    ama gelin gorun ki sektor 2008 yilindaki ekonomik geli$meler ve leasing kdv'lerindeki %1'den %18'e varan arti$lar nedeniyle bu sene siki tutmu$ durumda. 1998 ve 2001 krizlerinde oldugu gibi bu sene de sektorde kuculme var. %46. gecmi$ kriz yillarina ve izleyen yillara bakilirsa bu kuculmenin etkileri bence 2009'da da surecek. 2010'da ise belirgin bir arti$ bekliyorum sati$larda. zaten ortalik da i$ makinasi coplugune donmu$ durumda. cebine para giren gidiyor bi beko ya da forklift alip kiraliyor. son zamanlarin trendi de bu oldu. eskiden insanlar zeytinlik alirdi o parayla. neyse 10 sene once yaptiginiz gibi irak ve suriye'ye kakalarsiniz o makinalari, azaltirsiniz bu makina $i$mesini.

    ben bu sektorde cali$abilmek icin gotumu yirttim tabiri caiz ise. borusan, temsa, cukurova ziraat, enka, sif ile goru$melere gittim geldim, okulu bitirdik sirf bu firmalara ba$vurdum i$ icin.

    23 ya$imda ingilizce iktisattan mezun olmu$um, askerlik gorevi yok, adamlarin hepsinin sattiklari makinalarin modellerini, cali$ma agirliklarini, kova kapasitelerini, bicak geni$liklerini, yedek parcalarini neredeyse ezbere biliyorum, ucret sikimde degil, beni ilk birkac sene somurun yeter ki yeti$tirin diyorum, gecelere kadar cali$maksa cali$iriz, haftasonu i$e gelmekse geliriz diyorum, borusan'da, cukurova'da kendim gidip staj yapmi$im okul talep etmemi$ken, sanayiye, $ehir di$ina gezilere gitmi$im sati$cilarla zamaninda, dekapaj, hafriyat, maden alanlarindaki insanlari tanimi$im yillarca, onlarla sohbet etmi$im, gidip ankomak i$ makinalari fuarinda amelelik yapmi$im birileri ile tani$ma firsati yakalamak icin, mulakatlarda adamlarla makina, yedek-parca muhabbetleri etmi$im ama nafile. komik ama son 5 aydaki cabalarimin hepsi kar$iliksiz kaldi, hicbiri almadi.
    tutturmu$lar bir; "makina muhendisligi mezunlarina 2 hafta sati$ egitimi veririz ama iktisat mezununa 6 ayda anca teknik egitim veririz" geyigi ona sariliyorlar surekli. ulan sanki yeni mezun makina muhendisi okuldan cer ve istikamet tekerlerinin, yuruyu$ takiminin, flitrelerin, makinalarin kapasitelerine gore kullanim alanlarinin, paletli ve tekerlekli makinalarin cali$ma zeminlerinin, malzemeye gore yedek parca tasviyesinin... ne oldugunu bilerek mezun oluyor. adamlara adaptor desen gider nokia $arj aleti getirir. ne bu makina muhendisi takintisi zirvaligi onu da anlamadim. 4-5 sene sonra sati$in amina koyacagima kalben inanirken, bu i$i cok sevip ba$arili olacagima eminken bendeki bu i$igi gormeyen bu sati$ mudurlerini tebrik ediyorum. anca gidip gece yarisi birbirinizden adam araklayip, transfer edin bi portfoy sevdasina. i$ etigi, deger katma, insan yeti$tirmek anca internet sayfalarinizdaki "insan kaynaklari politikamiz" bolumlerinizdeki suslu cumlelerden ibaret kalsin. o portfoyun de iki yillik omru var ha. neymi$ kriz varmi$, eleman alimi yokmu$. sanki omur boyu krizde kalcak sektor, al yeti$tir i$te ama nerde sende o uzun vadeli planlama kapasitesi.

    kissadan hisse; yoneticileri ve yonetimi acisindan gunu kurtarmaya cali$an, sorunlu bi sektor. bu sektore sati$cilar nasil giriyor anlamadim. washington'dan tanidiklari falan mi araci oluyor yani nedir olaylari cozemedim. neyse koyver gitsin. bankaci olduk zaten, i$ makinasi yerine para satiyoruz sirketlere. bigun bu firmalar kredi icin dussun kucagima, 1 milyon tl'cik kredi icin bile en az 5 tane iktisat mezunu memur cocugu kefil istemezsem adam degilim, "madem sirkete kredi alacaktin neden i$letme, iktisat, bankacilik & finans okumadin" diye sacmalicam ben de. yazik lan!
  • tescil kayıtlarıyla ilgili her türlü yeni kayıt ve değişikliğin, milli savunma bakanlığı seferberlik dairesi başkanlığı'na ve il sivil savunma müdürlüklerine bildirildiği makinelerdir.zira bu araçlar için de sefer görev emri verilmektedir.
  • tuhaf bir isimlendirmeye, anlamsız bir kategorilendirmeye sahip. iş makinesi de ne demek, tüm makineler iş yapmıyor mu zaten? dozer iş yapıyor da traş makinesi oluş mu bildiriyor, forklift iş makinesi de, mutfak robotu felsefe taşı mı?

    nedense "iş" kelimesi bu ağır sanayi hamlelerinin tekeline verilmiş. ilginç
  • yurdum insanının televizyondan daha çok sevdiği makinelerdir. dakikalarca, saatlerce seyretse bıkmaz, usanmaz. bu makinaların olduğu mekanlarda, patlamış mısır satsanız, iş yaparsınız.

    (bkz: iş makinesi seyretmek)