• hristiyanlığın isaya bakış açısını gösteren bir cümle.

    hani muhammed kendine "ben son peygamberim" falan diyor ya; müslümanlarımızdaki genel kanı, eğer muhammed bir peygamber değilse bile, "ilk defa" ben sonum demeyi akıl etti, benden sonra kimse gelmeyecek dedi- dolayısıyla çok zeki çığır açmış bir adam.

    isa mesih'in allah'ın ta kendisi olması; hristiyanlığın trinity konseptine göre isanın pozisyonunu tanımlaıyor-nontrinitarianlar daha da büyük roller yüklüyor isaya. yani adam diyor ki; ben kutsal ruh ve baba ile birlikte allah'ı oluşturan bir parçayım, allahın ta kendisiyim. bana kalırsa "ben son peygamberim" demekten çok daha zekice. yani allahın kendisi inmiş olum dünyaya daha ne son peygamberi lan? peygamber gelse kaç yazar? hoş hristiyanlığa göre peygamberin iyi bir adam olması-iyi davranması bile gerekmiyor ama o ayrı bir konu.

    son peygamber olayını çok iyi bilmiyorum; katolikler isadan sonra hala holi spritten esinlenen kişiler olabileceğine inanıyorlar- bazı protestanlar inanmıyor. ama her halukarda isa bir peygamber değil, sınıf atlamış, yani peygamber kavramının önemi kalmamış isanın yanında.

    ha şimdi bunu makbul gören; hristiyanlar isayı çok abarttı, o allah değil; bak muhammed ben elçiyim diyor haddini biliyor diyen müslümanlar da var. şahsen alçakgönüllülüğü bize "bütün evren benim yüzsuyu hürmetime yaratıldı" diyen adamdan öğreneceksek işimiz var.

    kıssadan hisse, isa diye bir adam hiç yaşamadı; ama bu sözü her kim söylediyse zeka olarak muhammedin iddialarından daha aşağıda değildir derim ben. bir tek siz yoksunuz yani.
  • tanrı bakire bir kadını dölleyerek kendisini doğurmuştur, bu böyledir düz mantık ile.
    buna tek bir kişi inansaydı adı "deli" olacaktı, milyonlarcası inandı adı "din" oldu.
  • isaya muhamede laf sokulamayacağıaı inanların canın sıkmış yazı. çünkü bak isa yoktur demişim, adam kutsal isama nasıl laf sokarsın pis liseli diye cevap vermiş. valla dogmaları her eleştirene liselii diyen biri olmaktansa geri liseye yollanmak iyidir yani ne bileyim. öyle kendini kuul mu sanıyosun lan deyince hristiyanlık birdenbire mantıkla dolu, uhrevi bir gerçeklik olmuyor ki.

    öte yandan; dinler her eleştirildiğinde " isaya muhammedime laf soktun liseli seni :'( " şeklinde tepinen aynı arkadaş, katolik kilisesinin açıklamalarına göre açıklamış bu ifadeyi. neden? çünkü katolik kilisesi tüm cemaatler arasında en fazla inanana sahip olanı. yani ben de biliyorum zarturizortisyen yeni uyanışçı mormon kilisesi bilmemne bakış açılarının da olduğunu, ama katoliklik ve protestanlık en büyük inanan sayılarına sahip olduğundan onları yazmışım. üstelik arada bak nontriniteryenler var yok şu var denmişim. kısaca ortodokstur marunidir bilmemneden bahsetmedim diye kalkıp "aha bi tek katolik protestan dedi oryantalist seni" demek yalçın küçükten öte hıncallıktır, uluçluktur bence. önce okuyup, sonra yorum yapmak lazım.
  • --- kutsal kitap, yuhanna 1.bölüm 1-18 ayetleri ---
    başlangıçta söz vardı. söz tanrı'yla birlikteydi ve söz tanrı'ydı. başlangıçta o, tanrı`yla birlikteydi. her şey o'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey o'nsuz olmadı. yaşam o`ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. işık karanlıkta parlar. karanlık onu alt edemedi.

    tanrı`nın gönderdiği yahya adlı bir adam ortaya çıktı. tanıklık amacıyla, ışığa tanıklık etsin ve herkes onun aracılığıyla iman etsin diye geldi. kendisi ışık değildi, ama ışığa tanıklık etmeye geldi.

    dünyaya gelen, her insanı aydınlatan gerçek ışık vardı. o, dünyadaydı, dünya o'nun aracılığıyla var oldu, ama dünya o'nu tanımadı. kendi yurduna geldi, ama kendi halkı o`nu kabul etmedi. kendisini kabul edip adına iman edenlerin hepsine tanrı`nın çocukları olma hakkını verdi. onlar ne kandan, ne beden ne de insan isteğinden doğdular; tersine, tanrı`dan doğdular.

    söz, insan olup aramızda yaşadı. o'nun yüceliğini baba'dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik oğulun yüceliğini gördük. yahya ona tanıklık etti. yüksek sesle şöyle dedi: “`benden sonra gelen benden üstündür. çünkü o benden önce vardıdiye sözünü ettiğim kişi budur.” nitekim hepimiz onun doluluğundan lütuf üzerine lütuf aldık. kutsal yasa musa aracılığıyla verildi, ama lütuf ve gerçek isa mesih aracılığıyla geldi. tanrı`yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi. baba'nın bağrında bulunan ve tanrı olan biricik oğul o'nu tanıttı.
    --- kutsal kitap, yuhanna 1.bölüm 1-18 ayetleri ---

    isa mesih'in tanrısallığı
    isa mesih'in tanrılığı
    (bkz: #20002185)
    (bkz: #19816686)
    (bkz: http://www.hristiyan.gen.tr/isa-mesih.php)
  • 1-) god is, god was and god always will be (tanrı vardır, varolmuştur ve varolacaktır).

    2-) he is a father, he is a son, he is a holy ghost (o bir baba, o bir oğul, o bir kutsal ruh).

    3-) he is three in one (o birin içinde üç).

    işin içinden çık çıkabiliyorsan.
  • ekonomik paket.
    bir pakette hem baba hem oğul hem de kutsal ruh birarada...
    üstelik diğerleri ile aynı fiyata...
hesabın var mı? giriş yap