şükela:  tümü | bugün
  • hayao miyazaki'nin cok uzun zamandir yoldasi, ortagi; japonlarin baba animatorlerinden biri.. zamaninda nausicaa ve laputa'nin yapimciligini ustlenmis, irili ufakli bi cok filmde de imzasi olan, fakat beynimize kazinmasi grave of the fireflies sayesinde gerceklesen usta..
    belli basli filmleri:

    - hotaru no haka (grave of the fireflies)
    - omohide poro poro (only yesterday)
    - heisei tanuki gassen pompoko (pom poko)
    - houhokekyo tonari no yamadakun (my neighbors the yamadas)
  • sero hiki no gôshu ile kulaklara da seslenebilmis yonetmen.
  • hayao miyazaki ile studio ghibliyi kuran anime ustası.
  • heidi'nin de yönetmenliğini yapmıştır.
  • son filmi the tale of princess kaguya eleştirmenler tarafından miyazaki'nin yaptığı filme göre daha fazla beğenilince, hayao miyazaki 6. defa emeklilik açıklamasını rafa kaldırıp yeni filmi üzerine çalışmaya başlamıştır. miyazaki'ye göre anlattığı hikayeler çok daha başarılıdır. fakat arka planda kalmıştır. 79. yaşındadır.
  • adam güzel işler yapıyor.
  • only yesterday ve grave of the fireflies gibi iki adet başyapıt sahibi, miyazaki'nin kankası ve aynı zamanda stüdyo ghibli'nin kurusucu olan ve nedense ülkemizde ismi miyazaki kadar bilinmeyen büyük usta.

    hem ingilizce hem türkçe wikipedia'ya şöyle göz atacak olursak;

    "takahata'nın filmleri hayao miyazaki'yi de etkilemiştir. çalışma arkadaşı yasuo otsuka'ya göre miyazaki sosyal sorumluluk güdüsünü takahata'dan almıştır ve takahata olmasaydı miyazaki sadece çizgiroman uyarlamalarıyla uğraşıyor olurdu. miyazaki'yle birlikte, takahata ve michel ocelot da birbirlerinin çalışmalarının hayranı olduklarını belirtmişlerdir. ocelot takahata'nın ateşböceklerinin mezarı ve pom poko filmlerini favori filmleri olarak sayarken, takahata ocelot'un kirikou ve sorceress filmlerini pozitif etki yapan objektifliğin güzel örnekleri olarak göstermektedir."
  • majo no takkyuubin'in ses yonetmenligini de yapmis vaktinde.
  • miyazaki ile beraber studio ghibli'yi kuran adamdır.
    miyazaki'nin özellikle spirited away ile oskarı almasından sonra amerika miyazaki'yi keşfetti; bizim akılsız entellerimiz de amerika ne severse onu sevdiği için miyazaki'yi japon animasyonunun kralı addetmeye başladı. halbuki takahata, yönetmenlik sanatı açısından ve özellikle hikayeleri anlatma ve gösterme tarzı olarak miyazaki'den çok daha kalitelidir. mesela miyazaki'nin hiçbir filmi daha kırk sene önceki heidi'nin anlatım teniğindeki başarıya ulaşamamıştır. neyse adamlar orda kankayken burda bizim o daha iyi bu daha iyi diye konuşmamız iyi olmuyor ama yine de, miyazaki'nin altında onlarca sayfa entry varken bu adamın altında bir sayfa entry olması bence bizim güya zevk sahiplerimizin bile ne kadar zevksiz, okumuşlarımızın da ne kadar akılsız, cahil olduğunu gösteriyor.
  • kendisi de en az yaptığı işler kadar sevimli olan, yanakları mıncırılası bir anime ustası. anne of green gables adlı muhteşem ve naif animenin de yönetmenidir ayrıca.