şükela:  tümü | bugün
  • bugüne dek izlediğim ışid videolarından en gore olanı.

    etkilenebilecekler izlemesin.

    video

    edit: linke tıklayamayanlar için ifade edeyim. çılgın bir kalabalık... gözleri bağlı bir adam..

    kör bir pala ile, bileklerine defalarca hızla vuruluyor. dolayısıyla el ilk defada kopmuyor. zavallı adam acıdan bayılmak üzereyken, satırla doğruyorlar resmen bileği. en sonunda koparıp, zafer gösterisi olarak kalabalığa seyrettiriyorlar.

    dediğim gibi daha önce kan/vahşet içerikli çok video izledim, ışid'in daha önceki videolarını da. ancak vahşetin ve gözü dönmüşlüğün bu kadar net olarak canlı şahidi olmamıştım. neden bilmiyorum, hiçbiri bunun kadar etkilemedi.
  • daha önceki videolarına kıyasla çok daha fazla etkiledi beni. izlenmemesi tavsiyedir...
  • kuran'daki ellerini kesin ifadesinin, hem güç hem el olabileceğini ve gücün/elin kesilmesinin; hırsızın bir mevkiden indirilmesi, hapse atılması, elinin kesilmesi (illa bilekten kopartmak değil) gibi manaların tümünü kapsayabildiğini göz ardı etmeyelim. örneğin, yusuf suresi 75. ayette hırsızlık yapanın alıkonulduğunu görüyoruz.

    aslında bu hırsızlığın kademelerine göre değişen bir şey olabilir. örneğin, ilk defa cüzdan çalanla, beşinci kez kamu malını aşıran hırsız farklı muamele görebilir. demek ki her hırsızlıkta eli koparmak zorunda değiliz. burada insanlar akılları ve vicdanlarıyla düşünecek, eli çizmekten koparmaya kadar bir ceza verecekler. kur'an her hırsızlık için detay veremez elbette. burada karar verme görevi insanlarda.

    sabah akşam hırsız politikacılara bela okuyanlar, islam hırsıza bir yaptırım uyguluyor diye rahatsız oluyorlar. dürüst değilsiniz bre dinsizler, amaç dine saldırmak olsun da delile falan gerek yok size göre. ama siz de haklısınız, hangi ahlaka göre dürüst olacaksınız dimi? çok atlanan bir bakış açısını ise nasreddin hoca yakalamış ve sormuş ahaliye, 'hırsızın hiç mi kabahati yok?' diye.

    ben her iki manada da ayetin uygulanabileceğini düşünüyorum. ilimde derinleştikçe daha iyi öğrenmeyi allah'tan umuyorum. fakat şöyle de bir durum var: adil bir insanı, hırsızların ellerinin (eleştirilen manada) kesilmesi rahatsız etmemelidir bence. suçluya ceza uygulanmaya başlanınca, suçlunun otomatikman mazlum olmayacağını keşke islam düşmanları düşünebilseler.
  • cumhuriyet kurulmasaydı bugün "kur'an'daki el kesmek ifadesi güç kesmek anlamına gelir" diyenlerin de şirk koşmaktan hatta misyonerlik ve dini tahrifattan başlarına gelebilecek bir şey...
  • kopan elin dikilmesi veya en kotusu el nakli ile giderilebilecek ebedi ve ibretlik bir cezadir. tabi adamlar din kurarken nerden bilsin tibbin bu kadar ilerleyecegini...

    (bkz: hırsızlık yüzünden eli kesilene el nakli yapılması)
  • (bkz: kör bıçak)
  • yok herseyi gectim islam kurallaridir vahsettir cok dogru/yanlis filan, lan arkadas o ne kor satir/kilic/bicaktir? hani anladik inaniyorsun. ustune bir de topluca manyaksin ayni zamanda. peki o bicagi bilememek nedir? 4 kere satiri vurup sonra baktin kesilmiyo ileri geri zorlamak nedir havuc kesiyormus gibi? gercek islam cidden bu degil yani. manyakligin da bir protokolu var.
  • bunların kendileri de hırsız değil mi? yağmaladıkları malların üstüne yatmıyorlar mı? ah tabi, kendine olunca kurallar esniyordu değil mi? şaşırmadım tipik müslüman.
  • doğrusu ışid'in hırsızlık yapan gencin elini kesememesidir. kuşbaşı yaptı pezevenk.
  • sığırların hala kur'anda geçen kelimeleri kıvırmaya çalışmasına neden olmuştur.

    maide 38: "hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve allah'tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin."

    bu ayete rağmen, "yok canım işte kesin derken bilekten kopartmayın da hani ufak bi cızık atın anlamında söylemiş olabilir ehehe" diye savunmaya çalışılıyor.

    karınızı dövün yazar, yav canım işte dövün derken hafifçe vurun yeter anlamı çıkarırlar.

    elini kesin der yau kesin derken bi çizik attırıverin yeter demiştir demeye getirirler.

    yahudilere karşı kışkırtıp durur, sonra islam barış dini...

    peygamberin çevresindeki kadınların alayı kendisine helal kılınır, o zamanlar koca yoktu da ondan öyle derler. he amk zaten ondan başka erkek yoktu da o yüzden milletin karısını elinden aldı.

    bir türlü doğru anlayamadık şu dini amk. bizim mallığımızdan olsa gerek. biraz da girift bir din sanki... ne dediği anlaşılmıyor.