şükela:  tümü | bugün
  • arkeoloji müzesi'nin belki de en nadide parçasıdır. kral iskender'e ait değildir, ama ismi böyle kalmıştır. dört yüzünde de pers - yunan mücadelesi üç boyutlu şekilde resmedilmiştir. sırf bakması bile insanı huşu içinde bırakan, ulvi bir eserdir. maalesef mezar soyguncularının hışmına uğramış, taş heykellerin ellerinde tuttukları gümüş ve altın silahlar çalınmıştır. yine de görülmesi farzdır.
  • osman hamdi bey'in, gemicilerin "ağır bu gemiyi batırır" diyerek taşımayı reddetmesi üzerine kendini üzerine zincirleyerek, ortaya hayatını koyarak istanbul'a getirebildiği lahit.
  • sidon grubu'na dahildir. üzerinde hâlâ boya izlerini görmek olasilik dahilindedir.
  • bir benzeri için, (bkz: ağlayan kadınlar lahdi)
  • lahitin üzerindeki mukaddes yunan askerleri (heykeleri) zırh giymiş olmasına rağmen, pis pers askerleri labunyalar gibi anadan doğma çıplak bir şekilde muharebe etmektedirler. hatta bazı pers askerlerinin kabakosları ve malafatosları cillop gibin meydandadır..
  • bulunması akabinde istanbula getirilmesi için uğruna yollara ray döşenmiş sanat eseri
  • askerlerin ok ve yaylarının, kalkan ve zırhlarının,atların koşum takımlarının altın ve gümüş olduğu bilinmekte olan bir lahittir. adi mezar soyguncuları tarafından yağmalanmıştır. yakından incelendiğinde askerlerin silah tutan elleri ile zırh ve kalkan yerlerinde metal parçaların monte edilmiş olduğu delikler görülür*.
  • arkeoloji müzesi'ndeki diğer tüm eserlerin açıkta sergilenmesine rağmen, bu lahit saydam devasa bir kutu içindedir. orijinal renkleri yıllarla solmuş, sadece mermeri kalmıştır, ancak az çok pembe renk seçilebilmektedir.

    altın/gümüş dekorları çalan mezar soyguncuları, lahiti de açmaya kalkışmıştır. üst köşelerinde aslan motiflerinden teki kırık durumdadır.*

    iyi de biz bir görelim bakalım diyenlere: http://www.ancientworlds.net/aw/post/197249
  • sidon'un son kralı abdalonymos'a ait olduğu sanılmaktadır.
  • o kadar etkileyici ki onun içine koycaz deseler dakkasında ölürüm.