şükela:  tümü | bugün
  • ne idüğü belirsiz cahil cühela iddiası.
  • sual: cep telefonun melodilerinin bir kısmı müzikli olduğu için hükmü nedir? yani bu melodileri çaldırmak müzik dinlemek oluyor mu?

    cevap
    o da müziktir. düz olanını tercih etmelidir.
    (bkz: hey allaam yarabbim)

    http://www.dinibilgiler.org/…tegannihakkinda_fr.htm
  • caanim ilahiler varken, tabii ki seytanin insana cagrisi olan muzik, namahrem kadin sesi gunahtir, caiz degildir. saka bir yana, muzigin gunah olup olmadigi, hangi enstrumanlarin kullanilmasinin caiz oldugu gibi konular, islamcilar arasinda ozellikle 80'lerde populer tartisma konulari idi.
    ilk yasal ilahi kasetleri 80'lerin ortasindan itibaren gozukmeye baslamisti. islamcilarin epey hassas olduklari o donemde, bu ilkel yontemlerle yapilmis kasetlerde, insan sesi ve bir kac vurmali calgidan baska enstruman olmazdi. (vurmali calgilarin caiz olmasi da, peygamber doneminde bunlarin kullanilmis olmasina baglaniyordu.) gel zaman git zaman, zamanlar degisti**, 90'ler geldi, islamcilik mainstream oldu, ilahilerde gitar, klavye gozukmeye basladi. hatta ilahi formu tamamen birakildi, sarki turku soylemeye basladi islamcilar. tgrt seda sayan'a teslim edildi vs. vs. en son haber aldigimda, bu tarz muzikler yapan bir eski arkadasim, konserlerde ciglik atan turbanli kizlarin kollarina imza atiyordu. nereden nereye diye dusunmustum..
  • (bkz: yeşil pop)
  • islam tarihinde konuyla ilgili görüşler genelde şöyledir:

    şarkı, kitap ve sünnetle yasaklanmıştır. (imam-ı kurtubi)

    her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (fetava-i bezzaziyye, hadika, ahlak-ı alaiyye)

    saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (risale-i birgivi)

    kur'an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (bezzâziyye)

    çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (makamat-ı mazheriyye)

    çalgı çalarak veya oyun arasında kur'an okuyan kâfir olur. (tergib-üs-salât)

    “şarkı ve müzik, şeytani duyguları harekete geçiren en etkili unsurlardan biridir” demiştir. (mecmu-ul fetava)

    teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (halebi)

    teganni haramdır. (tıbb-ün-nebevi)

    ibni âbidin hazretleri buyuruyor ki:
    eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. çalgı ile raks etmek büyük günahtır. sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması caizdir. (redd-ül-muhtar)

    fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan abdullah bin ömer’e kulaklarını kapamasını emretmedi. bu da, elde olmadan duymanın haram olmadığını göstermektedir. çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır. bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak da caizdir. [okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir.] (hadika)

    tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. müzik, nefsin gıdası, ruhun zehirdir, kalbi karartır. (dürr-ül mearif)

    müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (dürr-ül-münteka)

    incilin yasakladığı müziği, sonradan papazlar hıristiyanlığa soktu. (mevahib-i ledünniyye şerhi zerkani)

    ...

    ama siz bırakın bunları; nereden nasıl ne için gelir neye yarar bir gram düşünmeden babanızdan amcanızın oğlundan biçare zırcahil dedenizden nenenizden çakal hocalardan sürü güden politiklerden duyduklarınızla ve sürüden ayrılmamanın bir yere ait olmanın dayanılmaz hazzına kapılıp islam olun, ama onu bile olamayın, ola ola türk müslümanı olun, kafanızda ayrı apayrı bir islam yaratın onun müslümanı olun, elin arabına bile islam öğretin, muhammed gelse onun da eksiklerini kapatın, sonra kafanızdaki islamın en bilgilisi en zehir zekası olup akla yatmıyor gözükenlere ne idüğü belirsiz cahil cühela iddiaları deyin.

    ya da kendinize saygınız olsun; bir şeyi inanıyorsanız da bilin, inanmıyorsanız da, bilmek isteyin, kül yutmayın, sürüden çıkmaktan korkmayın.
  • gerçekte olmayan bir hadisedir.

    (bkz: müslüman osmanlı'da müzikle tedavi)
  • yoktur tabi böyle bir şey. hatta toplu olarak headbang yapan grupları da vardır islamın.

    (bkz: aczmendi)
    (bkz: islami rock)
  • “dikkat buyurmuşsunuzdur, batı dilleri’nde iki kelime yoktur: biri aşk, biri gönül. gönlü tarif etmeğe kalkarlar. (spiritüel heart) filan diye. tariftir, tek kelime değildir. aynen, ibtidâî dillerde, bazı objelerin tek kelimeyle karşılığının olmayıp, tarif olması gibi... halbuki bir lisanda, ne kadar çok şey -eşyanın tekili olan şey- tek kelimeyle izah edilirse, o lisan o kadar zengin demektir. işte fârisî’deki dil, türkçe’deki gönül, batı dillerinde tek kelimeyle karşılığı yoktur. keza aşkın da yoktur. ‘love’... kediye de love, çiçeğe de love, yengeme de love, enişteme de love... eee olmaz öyle! aşk, başka bir şeydir. şey kelimesi de, bazen, kelimenin cümle içinde arkası gelmeyince, (hık, mık, şey) diye kullanıldığından aşağılanmış. halbuki şey, önemli bir kelimedir. eşyânın tekili olmak itibariyle. biz eşyayı da işte böyle masa, sandalye, büfe zannediyoruz. halbuki eşya, şeyler, işte adı üstünde, her şeydir. mûsikî de bir şeydir. biz lafı döner dolaştırır, tasavvufa ve dolayısıyla aşk-ı resûlullah’a getiririz. bu da bizim huyumuz... tasavvufta mûsikî, tasavvufun ana gâyesi olan tezkiye-i nefs ve tasfiye-i kalbde en önemli vâsıtalardan biridir. elbette vâsıta, bir şekilde din sahibi değildir. din gibi yüce bir kurum, yeryüzünde allah’ın halifesi olan hazret-i insan’a mahsustur. eşyanın dini olmaz. bütün ilimler, ulûm-u vesâildir. vesile ilimlerdir. hakikatte bir tek ilim vardır, ona ilmullah denir. allah’ı bilmek için, fen olsun, öteki dini ilimler olsun, allah’ı bilmeğe yaramıyorsa, [ha bir kuru emektir] yûnus’umuzun tabiriyle...”

    “mûsikînin, bizâtihi ifâde vasıtası olmaktan mâadâ, özellikle bizim mûsikîmizin söze giydirilmesi esası, mûsikînin ahenginden istifade ile sözü dinletmektir ki, o söze de, alışılmış hâliyle, güfte denmez! büyüklerin sözlerine nutk u şerîf denir. çünkü onlar, nâtıktırlar, nutuk söylerler. o zaman işitme, itaat etmenin vesilesi hâline gelir. onun için kulak, yol göstericidir...”

    “mûsikiye haram diyenler bir delil göstersinler, başımın üstünde yeri var. bunca senedir bu işle meşgulüm, bir tane delil göstereni görmedim. ayet yok, hadis yok, kıyas yok, icmâ yok. eee!.. senin şahsî mütalaan! ben senin şahsî mütalaanın dininden değilim, ben hazret-i muhammed mustafa'nın dinindenim. efendim tehlikeli... evet, tehlikeli! peki sen, senin için tehlikeli değil misin? mûsikiyi doğru kullanırsan cennete, eğri kullanırsan cehenneme götürür. tıpkı sair vasıtalar gibi. otomobile bindin, meyhaneye gittin... otomobilin ne kabahati var? otomobile bindin camiye gittin, otomobile ne mükâfat var? dolayısı ile aletler haram veya helal değildir. zat itibarıyla allah'ın haram dediği haramdır. bunun dışında bir şeye haram demek, hâşâ allahlık taslamaktır... insanın bizatihi saz aleti olarak yaratılması ve en yüksek mûsikinin insan sesi olmasına ne buyrulur? bütün saz aletleri insan sesinin taklididir. mızraplılar da dâhil... öyleyse, "resûlullah saz çalmıyordu, dolayısıyla haramdır," demek hangi aklın mahsulüdür? mesela resûlullah kivi yemiyordu. yok çünkü kivi orada. kivi yemeyelim mi yani?”

    kaynak:

    https://www.youtube.com/watch?v=xraqbvcx-mu +

    https://www.youtube.com/watch?v=-p1jvlv_zo4 +

    https://www.youtube.com/watch?v=csdxfzbcn8a +

    http://ruhunakitap.blogsp/...-sen-de-ben-gibi-yan.html
  • islam bir bütündür. eğer gevşeklik tembellik edilip durumu doğru ve tam anlamak için çaba sarfedilmezse hiç bişey tam anlaşılmaz. islam güzel ahlaktır. bir insan ne kadar dindar olsa ne kadar ilim sahibi olsa ne kadar güçlü bir hitap yeteneğine sahip olsa da ahlakı güzel olmasa kimse o kişinin dediklerine kulak asmaz. zira cenabı hak ali imran süresi 159. ayette şöyle buyuruyor: "sen sert katı kalpli biri olsaydın onlar (seni dinleyenler) etrafından dağılıp giderlerdi." biz bu dünyaya eğlenmeye yiyip içip yatıp kalkmaya gelmedik. ayeti kerimede de buyurulduğu gibi biz yanlızca kulluk etmek için geldik bu dünyaya. ne yaparsak allah ın rızasını düşünmemiz lazım. hz. ali nin savas esnasında yüzüne tüküren kafiri sırf nefsi istediği için o adama hiç bişey yapmamasını ve peygamber efendimzin bazen açlıktan mübarek karnına taş bağladığını hz. ebubekir in o kadar zengin olmasına rağmen gün gelip bazen evinin halısını vücuduna sarıp namaz kılacak kadar fakirleşmesini... bunların içindeki dersleri anlayabilirsek allah ı tanıma bilme yolunda çok yol katedederiz inşallah. sevgiler saygılar...
  • geçen gün connected2.me'de bana mesaj atan bir kızdan duyduğum garip şey. ben bunu hep trol zannederdim. konuşacak konu kalmayınca kıza "sevdiğim bi şarkı var. sana atayım dinler misin?" dedim. "ben müzik dinlemiyorum haram" dedi. apışıp kaldım. hiçbir şey bence müziği yasaklayacak bir bahane içeremez. yok isyana sürüklüyormuş da bilmem ne. ya benim dinlediğim multitap battaniyem falan. ne isyanı? ha öyle şarkılar yok mu? var. ama dinde resmen pire için yorgan yakılmış. her şeyin insanın aklında olduğunu düşünürsek isyan edecek adam şarkıyla isyan etmez. bir şekilde yolunu bulur zaten. thor gelip mjölnir'ini suratıma vursa yine dinlerim. müzik özgürlüktür.