şükela:  tümü | bugün
  • kimileri icin düsünülmesi bile abes.
    baska dinlerde mümkün olan islamda niye olmasin ki?
    kur’an ve hadislerle konulan kurallar takriben 1500 yil öncesine dayaniyor,
    o zamanlar ilerici özellikler tasiyan bu kurallar günümüzde toplumsal gelismenin
    gerisinde kalmistir.
    örnegin
    camiler, sadece namaz kilinan yer degil, yeni bir örgütlenmeyle yoksullara hayir
    ve yardim kurumuna dönüstürülebilir. bunun kimseye de zarari olmaz,
    tam tersine dine ilgi artar.

    dinin, inananlarin tepesinde demokles kilici gibi sallandirilip onlari korkutacagina
    hosgörülü yönü öne cikarilsa, uygulamaya gecilse toplumda nefret yerine sevgi artar.

    cinsiyet ayrimi yapilmadan herkesin esitligi kabul edilse,
    bireyin özgürlügü taninsa
    demokrasi güclenir.

    bu ve daha bir cok yapilacak degisiklik kimseyi
    ne dininden eder
    ne de imanindan,
    tam tersine kazanan islam olur.
  • hakkında konuşulması, hatta varlığından bahsedilmesi bile abes, zira kati kurallara bağlı bir sistemde reform yapmak mümkün değil. anlayışta veya yorumda reform kastediliyor belki de. değilse bile öyle olmalı.
  • eğer doğru dürüst ve bilinçli / eğitimli insanlarca yapılırsa, islam aleminin geri kalmışlıktan kurtulmasının yegane yolu olacak harekettir...
  • islamda reform hareketi, ancak ve ancak ayetlerin ve hadislerin tekrar ince ince elenerek yorumlanmasıyla pekala da yapılabilir - ve yapılması gereken eylemlerdir.

    ama reform denince insanların aklına hristiyanlıktaki reform gibi "ayetleri değiştiren" hareketler geldiğinden, insanlar bu görüşten uzak durmaktadırlar..

    ama bazı ayetlere getirilen bazı tefsirler de "yuh dedirtecek" seviyeye ulaştı... yeni yapılan tefsirler de "ustamın dediği" tarza büründü.. bu koşullarda bugünkü ucubik ayet yorumlarıyla islamın daha çok güçleneceğini ön görenler, şu köşeye bıraktığım külahımla irtibata geçsinler...
  • reformdan kasıt, zaman içinde değişen toplumsal ilişkiler ve bunların beraberinde getirdiği yeni meselelere çözüm üretmekse, bu islamda zaten mevcuttur, fakat adı reform değil ictihaddır.
  • (bkz: #9741440)
  • (bkz: #15587066)
  • imkansızdır.

    islam, örneğin anayasanın bazı maddelerinde de olduğu üzere; değiştirelemezliğini en temel özelliklerinden birisi olarak ortaya koymuştur. hatta öyle ki kendisinden önce gönderilen semavi dinler tahrip edildiği için insanlığa gönderilmiştir.

    bu haliyle kabul edip etmemek herkesin kendi bileceği iştir. şükür "demokratik laik bir hukuk devletin"de yaşıyoruz ve din ve vicdan hürriyetine sahibiz.

    öte yandan reformdan kasıt zaman içinde ortaya çıkmış hurafelerden kurtulmak, dini yanlış algılayıp halka da öyle dayatanların hatalarından arındırmak, islamın gerçeklerini yaşamayı sağlamak ise bu reform değil tam tersine gerçek islamı yaşamaktır. öze dönüştür.