şükela:  tümü | bugün
13 entry daha
  • islami kesim elbette youtube'dan öğrenilemez. ama sadece youtube'da video izlemek suretiyle islami kesimde yaşanan tartışmaların çoğu hakkında bir fikir sahibi olmak mümkündür.

    - evrim teorisinden şeyhlik/aracı müessesesine,
    - hadislerin sıhhatinden itikad farklılıklarına,
    - afgani, mevdudi, ibn-i arabi, ibn-i teymiyye gibi bir parça tartışmalı kimselerden "türk" ve islam tarihinin yorumlanış şekillerine
    dek pek çok alanda yaşanan tartışmalar hakkında sadece bu şekilde epey bir fikir edinilebilir.

    bunca tartışma içinde benim favorim, islami camia içindeki kimselerin bu gibi konuları ihtilafa düştükleri kişiler ile tartışma tarzlarını izlemektir. bu çerçevede,
    - cübbeli ahmet hoca'dan abdülaziz bayındır'a,
    - new york'taki şeyh abdülkerim kıbrısi'den mustafa islamoğlu'na,
    - alparslan kuytul'dan edip yüksel'e
    dek pek çok isim keyifle izlenebilir.

    tema:
    (bkz: islam/@derinsular)
  • mücahit bilici, 31 ağustos 2012 tarihinde taraf gazetesinde yayınlanan "islamcılığın hayal dükkanında" başlıklı yazısında, türkiye'de islami kesimde yaygın olduğunu söylediği "osmanlı fetişizmi" konusunda şunları söylemiştir:

    --- alıntı ---

    osmanlıya dönüş, islamcılığın ideolojik krizini aşmak için fena bir çözüm sayılmaz. zira, dindarların dem ve damarlarına sinmiş bir kutsallığı var osmanlının. peki nasıl oldu da dindarların aleminde osmanlı bu kadar pir u pak bir hal aldı? kemalizm kendisini osmanlıyı zemm ile ifade ettiği ve islam düşmanlığına osmanlıyı bahane ettiği için, dindarlar da islam muhabbetlerine osmanlıyı adres yaptılar. kemalistler islama adavetlerini gizlemek için onu osmanlıya düşmanlık şeklinde formule ettiler ve osmanlıyı haketmediği kadar çok islam ile özdeşleştirdiler. dindarlar ise kemalizme ve onun dinsizliğine olan tepkilerini onun düşmanlık yaptığı osmanlıya sarılarak ve osmanlıyı haketmediği kadar islamla özdeşleştirerek yaptılar. böylece islamla özdeşleşmiş bir hayali osmanlı imaji kaldı iki tarafın elinde. iki düşman taraf için de elverişli bir zihni oyuncak böylece iki tarafın kavgasında cerhedilme imkanı bulamadı. işte bu ‘hayali osmanlı’ dindarların dünyasına bir ‘osmanlı hayali’ olarak girdi.

    bugün ecdadın bastırılmış, çarpıtılmış hukukunu açığa çıkarmak için revizyon yapan insaflı tarihçiler, kemalist tarih yazımının yalanlarını çürütüp bitirince sıra osmanlıya dair ziyade hüsn-ü zannımızın tadiline gelecek. fakat el an henüz buna cesaret ve tahammül yok. bizim “hayali ziyaeddin”imiz olan osmanlı’ya dair fetişizm bir sorun olarak kendisini hissettirinceye kadar osmanlı yüceltmelerinden ve ümmeti türklüğe, islamı da osmanlı formuna indirgeyen yaklaşımlara maruz kalmaya devam edeceğiz. islamcılara bir dua ile bitirelim: ‘gelecek’imiz zail oldu, ona vasıl olduk iktidar ile. allah ‘geçmiş’imize zeval vermesin!

    --- alıntı sonu ---

    tema:
    (bkz: islam/@derinsular)
  • süheyb ögüt'ün twitter hesabında "müslüman kimliğiyle piyasada dolaşan entelektüeller" hakkında yaptığı girdilerin derlenmiş hali:

    --- alıntı ---

    müslüman kimliğiyle piyasada dolaşan entelektüellere dair gözlemim şu:

    - bir kısmı inanılmaz kompleksli; seküler (bilhassa sol) gruplara nasıl yaranabiliriz diye kırk takla atıyorlar.

    - bir kısmı, inanılmaz sekter; "bu kafirlerle konuşacak hiçbir şeyimiz yok" diyorlar.

    - bir kısmı inanılmaz derecede seküler söylemlerin içinde boğulup liberal, feminist, solcu vs olmuş vaziyette.

    - bir kısmı erdoğan'a nasıl yaranırız derdinde.

    - bir kısmı nasıl cemaatimizi yanlış yapsa da aklarız derdinde.

    - bir kısmı namaz bile kılmıyor.

    - bir kısmı ali şeriati, seyyid kutup, mevdudi vs dışında bir şey okumamış.

    - bir kısmı seküler metinlerden başka bir şey okumuyor.

    - bir kısmı seküler metinleri okuyanları asimile olmakla ve boş işlerle uğraşmakla suçluyor.

    - büyük bir kısmı müslüman halkla kemalistlerden daha fazla kopuk.

    - az bir kısmı da ilahiyat, felsefe ve sosyal bilimler alanlarında derinlemesine okuyor, yazıyor, çiziyor, vaaz ve dersler veriyor.

    - büyük bir kısmı okuduğundan daha fazla yazıyor.

    - bir kısmı da kendisini aktivizme vermiş vaziyette.

    - bir kısmı hala milliyetçilikten kurtulamamış vaziyette.

    - bir kısmı da osmanlı'dan başka ütopya bilmiyor.

    - büyük bir kısmına göre modern dönemde akif'ten, necip fazıl'dan, sezai karakoç'tan daha büyük mütefekkir yetişmedi.

    - ciddi bir kısmı da neredeyse kemalist bir ufukta selefi.

    ne kadar güzel değil mi?

    --- alıntı sonu ---

    tema:
    (bkz: islam /@derinsular)
  • islami kesim'in batı kültüründeki noel, yılbaşı ve cadılar bayramı gibi günlere yönelik tavrı hakkındaki iki yazılık bir dizi için bkz.:

    (1) hıristiyanların bayramları, yılbaşı ve peder noel / serdar kaya / 30 aralık 2013
    (2) cadılar bayramı ve islami kesim / serdar kaya / 13 ocak 2014

    ana tema:
    (bkz: islam /@derinsular)
2 entry daha