• berber jargonunda bir nevi sakal kesim yöntemi.
  • ikiyüzlüdür. van depremi için gözyaşı dökerken güneydoğu'dan gelen şehit haberlerine karşı oldukça duyarsızdırlar.
  • cok kolay bi kesim. iki top siyah opak kumasi, gozleri acikta birakacak sekilde tum vucuda sarmalayip topluigneyle tutturuyoruz, potluk yapan kisimlarindan kesiyoruz. ayak bileklerimiz mutlak suretle kapali kaliyor. gule gule giyin.

    2014'ten caps vermek de varmis kaderde. burdan
  • mücahit bilici, 31 ağustos 2012 tarihinde taraf gazetesinde yayınlanan "islamcılığın hayal dükkanında" başlıklı yazısında, türkiye'de islami kesimde yaygın olduğunu söylediği "osmanlı fetişizmi" konusunda şunları söylemiştir:

    --- alıntı ---

    osmanlıya dönüş, islamcılığın ideolojik krizini aşmak için fena bir çözüm sayılmaz. zira, dindarların dem ve damarlarına sinmiş bir kutsallığı var osmanlının. peki nasıl oldu da dindarların aleminde osmanlı bu kadar pir u pak bir hal aldı? kemalizm kendisini osmanlıyı zemm ile ifade ettiği ve islam düşmanlığına osmanlıyı bahane ettiği için, dindarlar da islam muhabbetlerine osmanlıyı adres yaptılar. kemalistler islama adavetlerini gizlemek için onu osmanlıya düşmanlık şeklinde formule ettiler ve osmanlıyı haketmediği kadar çok islam ile özdeşleştirdiler. dindarlar ise kemalizme ve onun dinsizliğine olan tepkilerini onun düşmanlık yaptığı osmanlıya sarılarak ve osmanlıyı haketmediği kadar islamla özdeşleştirerek yaptılar. böylece islamla özdeşleşmiş bir hayali osmanlı imaji kaldı iki tarafın elinde. iki düşman taraf için de elverişli bir zihni oyuncak böylece iki tarafın kavgasında cerhedilme imkanı bulamadı. işte bu ‘hayali osmanlı’ dindarların dünyasına bir ‘osmanlı hayali’ olarak girdi.

    bugün ecdadın bastırılmış, çarpıtılmış hukukunu açığa çıkarmak için revizyon yapan insaflı tarihçiler, kemalist tarih yazımının yalanlarını çürütüp bitirince sıra osmanlıya dair ziyade hüsn-ü zannımızın tadiline gelecek. fakat el an henüz buna cesaret ve tahammül yok. bizim “hayali ziyaeddin”imiz olan osmanlı’ya dair fetişizm bir sorun olarak kendisini hissettirinceye kadar osmanlı yüceltmelerinden ve ümmeti türklüğe, islamı da osmanlı formuna indirgeyen yaklaşımlara maruz kalmaya devam edeceğiz. islamcılara bir dua ile bitirelim: ‘gelecek’imiz zail oldu, ona vasıl olduk iktidar ile. allah ‘geçmiş’imize zeval vermesin!

    --- alıntı sonu ---

    tema:
    (bkz: islam/@derinsular)
  • sosyolog prof. dr. kenan çayır, bu kesimin travmatik bir kimliğe sahip olduğunu ifade ediyor.

    agos'un 19 temmuz 2013 tarihli sayısına verdiği mülakatta, türkiye'deki islami kimliğin, travmatik bir kimlik olduğuna değiniyor. travmatik kimlik kavramını ise şu şekilde açıyor:

    "laik kesimler açısından bakıldığında, islami kesim bugün çok güçlü ve daha yıllarca türkiye'yi yönetecek gibi görünüyor. bu doğru da olabilir, ama islami kesimdeki tepkilere bakınca aslında onların kendilerini bu kadar güçlü hissetmedikleri, sürekli düşmanlarla kuşatılmış şekilde hissetiklerini görüyoruz. travmatik kimlikten kastım da, bu kadar sert tepki vermeleri ile ilişkili. islami kesim hala 28 şubat döneminin ve 2007 dönemindeki cumhuriyet mitinglerinin etkisi altında. gezi olaylarını da bu etki altında okudular. [...] darbe korkusu var. gezi eylemlerinde hiç kimse orduyu darbeye davet etmedi. buna rağmen darbe korkusunun olması benim travmatik kimlik dediğim durumla ilgili."
hesabın var mı? giriş yap