• neset ertas'in veliahti olarak gorulen kirsehirli oldugunu tahmin ettigim bozlak sanatcisi.
  • abdallık geleneğinde alaylı olmak ve düğünlerde çalmak esastır, ne kadar düğün çalarsanız o kadar bilinirsiniz. ismail altunsaray bu konuda hem alaylı hemde mektepli olarak kendini yetiştirmiştir.

    kendisini ustam dediği neşet ertaş'ın veliahtı olarak gösterenlere;

    "neşet ertaşın tırnağı olamayız" demesi ne denli alçak gönüllü oluşunun büyük bir göstergesidir bana göre.

    her icra ettiği türküden sonra o türkülerin kaynak kişisini anmadan geçmez ve her seferinde ustaların izinden gitmeye çalıştığı, onları tanıtmaya çalıştığını belirtir.

    bence yaptığı işi hakkını vererek yapmaktadır. gerek efendiliği, gerek bağlaması, gerek sesiyle gerçek bir sanatçıdır.

    bağlamasının yanında davul ve kaşıkta kullanmaktadır.

    yurt dışında çeşitli organizasyonlara da katılmıştır ve bozlağı oralarda da tanıtmaya çalışmaktadır.

    yıllarca ön planda olan thm sanatçılarının arkasında bağlamasını konuşturmuş ve nihayet 2011 yılında incidir albümü piyasaya sürmüştür. bu albümde kendisini tanıdığımız biçimin biraz dışına çıkmış ve çok enstrümanla çalışmıştır. bence sadece bağlaması ve ona kabak kemanesiyle (bkz: cafer nazlıbaş) eşlik etmeliydi. bu tür bir albümün sinyalini geçtiğimiz aylarda bir tv programında vermişti kendisi, inşallah en yakın zamanda bu tip bir albüm bekliyorum kendisinden.

    dinlemekten zevk aldığım, başka alemlere götüren sanatçıların başlarında gelir ismail altunsaray umarım bu şekilde devam eder sanat yaşantısı.

    bir "gökyüzünde uçan bölük bölük turnalar" der ki bir garip eder adamı
    http://www.youtube.com/watch?v=fjq9wor3iro

    incidir albümünde bir başka icra etmiştir zeynebim bozlağını, http://www.youtube.com/watch?v=gajepn9i0mk zeynebiyle bir ömür boyu mutluluklar dilerim.

    pazartesi akşamları trt müzik'te 20:10 - 20:50 arası dilde can isimli bir programa başlamışlar, allah utandırmasın. keşke yalnız ve bağlamasıyla olsaymış, olsun dinlemek büyük keyif veriyor.

    bu tip sanatçıların artarak devam etmesi gerekir.
  • neşet ertaş' ın gerçekten bir veliahtı olacaksa, kesinlikle bu adamdır. kendisi sazı ile öyle bir gökyüzünde bölük bölük turnalar açılışı yapar ki, geceyi siker atar. gecesi zehir olmamış biri kalmasın diye şu linki de paylaşmaktan onur duyarım:

    http://www.youtube.com/…=d7_k4cqj4ws&feature=relmfu
  • çaldığında duyulan bağlama sesi değildir; "ismail altunsaray'ın bağlamasının sesidir". öylesine ayırt edici, öylesine kendine has bir üslup. ustalıktır budur, başka birşey değil.

    yazmakla olmuyor, dinlemek gerekir:
    (elif dedim be dedim) http://www.youtube.com/…1c5apluyure&feature=related
    (zeynebim) http://www.youtube.com/watch?v=tzi8e0ajwxg
  • bu adamı yıllarca farkedememiş kafama tüküreyim ben. hayranlık ve hayretler içinde dinliyorum. hay maşallah.
  • arkadaş ne biçim müzisyenmiş ismail altunsaray. üç gündür rehin aldı beni, dinlerken çekiç ali'den, hacı taşan'dan aldığım keyfi kendisini dinlerken alıyorum, hatta -şimdi kızanlar kesin olacaktır ama- aynı zamanda okullu olması ve doğru sesleri doğru metronomda basması, keza iyi nota biliyor olmasıyla büyük ustalardan daha ileri bir noktaya atıyor onu. iç anadolu ağzını suyunu çıkarmadan, adabıyla, hakkını vererek kullanması; yaptığı nameler ve elektro bağlama kullanmıyor oluşu da apayrı bir güzellik.

    http://vimeo.com/29145564
  • kırşehir,keskin ekolünü başarıyla icra eden,umut yeşerten adam.
  • "kız senin derdin ne"yi besteleyerek skip atmış paşabaro. ciğer yürek bırakmadın, varlıığmızdan yıldık arkadaş.
  • çalmış olduğu 54 tekneli divan sazı ismail hakkı demircioğlu' na aittir. en son cengiz özkan' da duruyordu.
  • bu adamı yıllardır takip ederim. o mütevazılık, o çekingenlik, o doğallık hiç gitmesin güzel kardeşim üstünden.

    eğer kendisi samimi bir arkadaşım olmuş olsa yüksek ihtimal 4-5 sene önce siroz'dan giderdim. çünkü şöyle bir ses ve yorum bir oturuşta bir büyüğü sek içirir adama.

    hep böyle kal, hep söyle. sesine soluğuna sağlık güzel adam.
hesabın var mı? giriş yap