şükela:  tümü | bugün
  • batı'nın bilimini alıp kültürünü almamak gibidir.
    (bkz: parasıyla değil mi kardeşim)
  • tutkusu olanlar için aşk-nefret ilişkisi gibidir. hastalıklı bir ilişki tarzı olduğunu bilirsiniz ama verdiği haz sizi ilişkiyi sürdürmekten alıkoyamaz. mevzu alma-bırakma değil daha hassas ayarlara sahip bir etkileşimdir. coşku her daim vardır.
  • ismet özel ve sezai karakoç demeyen islâmcı bulsam aha oracıkta vereceğim.

    romantize ve entelektüel görünümlü islâmcı manzaraları hep ilginç olageldi. ibrahim sadri'ler bahçede yetişmedi ya..

    hepsinin cebinde oratmalarda kullanılmak üzere iki özel, iki karakoç şiiri zuladadır. bu yüzden islâmcılar içerisinde hakikî anlamda 'sıkı' duranların bu tipolojiyi yermeleri anlaşılabilir.

    gerçi bunu benimsemeyip "düşünceleri" de alanları iki tehlike bekliyor; (i) özel'in her zamanki gibi "istifa" etmesi o düşünceden de. (ii) ağrı dağı zirvesinden sonra memleketin en yüksek zirvesi olan "ismet özel'in egosu" tarafından o şartta dahi küçümsenmek.

    'dışarıdan' konuşmak da ne ferah kardeşim... : )
  • hemen her insanın ya da sanatçının başına gelebilecek bir hadisedir.kimse tam anlamıyla mükemmel değildir.kayda değer bir yöne sahip olmak bile başlı başına bir değerdir.
  • "dünyaya alışan adam şiir yazamaz" demiş ismet özel. rahatsız olmasa düşünceleri bazen muğlaklaşıp, başka yerlere kaymazdı ve zaten kafası karışık olmasa şiir yazmazdı. filozofla şair aynı şey değildir belki ama filozoflar duygusuz şairlerde düşüncesiz demek değil bu. ismet özel bazıları için hem şair hem filozof bazıları için müthiş bir şair olabilir; bazıları da düşüncelerinden ya da bunların yön değiştirmesinden hoşnut olmayıp onun şiirini felsefesine tercih edebilir ama bu ; ismet özel'in düşüncesini bırakıp şiirini almış olmak anlamına gelmez. düşüncesi kalırsa ismet özel'de gelmez; şiiri kalırsa, ismet özel anlaşılmayabilir. çünkü şair bir sözlük maddesi değildir.onu cümleler içinde kullanırken, düşüncesi bir yana duygusu bir yana şiir öte yana, ilk dönemi, son dönemi bir yana, başı bir yana sonu bir yana deyip bölük pörçük etmek ismet özel'i anlamak için, daha ötesi bir şairi anlamak fazla metodik bir yöntem gibi.
  • böylesi bir düşünceyi "hay allah, benim aklıma nasıl gelmedi!" diye karşılamadım nedense. evet kara murat benim.

    ismet özel şiiri gerçeğini kimse inkar edemez; kurgulanmasından, dil zenginliğinden ve hatta matematiğinden bahsetmiyorum bile. biraz klasik kaçacak ama; gerçekten özel bir şiirdir onun şiiri.

    muhafazakarlığa karşı çıkma muhafazakarlığında bulunan ya da önyargılı olmadığım konusunda önyargılı olan ben gibi zavallılar ismet özel'in düşünce gel-gitleri arasında yoruluruz.

    "bi sabit dur be adam!" dediğim zamanlar bile olmuştur onun ile ilgili olarak.

    her düşünce değişikliği bir öncekinin tortuları üzerine kurmak zorundadır insan, bir süre sonra karışır gerçeklikler veya durumlar. bu karışıklıktan keyif almaz hale gelirsiniz.

    bu yüzden, ne söylediğinden çok nasıl söylediği önem kazanıyor ismet özel'in.