şükela:  tümü | bugün
  • orhan aksoy'un yönettiği bir film. ba$rolde kadir inanır oynamaktadır. filmin 1979 yapımı olması ilginçtir...
  • kadir inanır'ın kadirizm'in temelini attığı film. yoksul delikanlı kadir, mafya hedesi olur ve olaylar gelişir.
  • --- spoiler ---

    "şampanya patlatanın masasına giden eğlencelik bir orospu."

    --- spoiler ---

    pavyonda çalı$an kadının kadir inanır'a kendini tarif etmesi bile o dönemin filmlerine has olmu$tur:
  • kadir inanır'ın kız kardeşi ve erkek kardeşi'nin nişanlısına tecavüz eden adamlardan birinin adının ercan olması dışında bir hatası olmayan taş gibi film. verdiği mesajlar. oyunculuklar. müzikler. her şeyiyle iyi. saat gece yarısını geçince ara sıra flash tv'de yakalayabilirsiniz. izleyin.
  • abi ile erkek kardeşin mafyacı parası diye kadir abilerinden para yardım almayı kabul etmediği ama kız kardeşin elbiseyi kabul ettiği film.

    evet bu kadınların ekseriyeti para olsunda nasıl olursa olsun mantığındalar efenim. tekrar anladık bu ufak sahneden.

    ekstra olarakta senaryo oldukça basit.

    dipnot: utanarak söylüyorum flash tv'de izliyorum filmi.
  • şu anda flash tv'de oynayan film. oturdum yarım saattir izliyorum. şimdiye kadar böyle bir filmin varlığından haberdar olmamam ve flash tv vesilesi ile öğrenmiş olmam akabinde filmi sevmiş olmamda benim ayıbım olsun.

    filmin repliklerinde çok ince dokunuşlar var. bence çekildiği döneme göre hayli cesur bir yapım olmuş.
  • döneme dair bol sosyal mesaj içerikli türk filmi.
    bugün kadirizm felsefesi ile başbaşaysak bu film yüzündendir.

    konusu klişe olmasına rağmen severek izlenmiştir.
  • özellikle müzikleri çok güzel olan değeri bilinmemiş kadir inanır filmi
  • bekçiler kralı, çöpçüler kralı, evlidir ne yapsa yeridir gibi filmlerde olduğu gibi fonda karaborsacıların, akaryakıt-tüpgaz- yağ kuyruklarının bolca teşhir edildiği, cesur bir kadir inanır filmi.
    çalıştığı tüpgazcıda haksızlığa uğrayan, vurguncu patronunu şikayet ettiği halde kendisi haksız duruma düşen, pavyondaki kadından" paran yoksa neyleyim seni" konulu ayar yiyen ve iyiden iyiye niyeti bozan kadir'in, sömürü düzenine karşı "ben de varım ulan" diye baş kaldırmasına yol açan son olay şöyle gelişir ki bardağı taşıran son damladır artık bu:
    sokakta, seyyar sigara satıcısı çocuğun 15 liralık sigarayı 25 tl'ye satmasına kafası bozulan kadir, çocuğu ensesinden tuttuğu gibi karakola götürecekken, çocuk elinden kaçıverir ve şu repliği patlatır:
    -ulan, dünyada namuslu bi sen mi kaldın, orospu çocuğu?
    fimden akılda kalıcı bir başka replik, pavyonda kesildiği kadının evine girerken elektriklerin kesik olmasına binaen söylenen, burası türkiye yaşadığına şükrettir.
    yanı sıra, kadir abi en afili ve fırtına haliyle esmiştir bu filmde.
    boş film değildir...
    benden söylemesi
    filmle ilgili bir iki ayrıntı:
    aile şerefi'ndeki oktay yani eriş akman bu filmde, aile şerefi filmindekinden on katı daha kötü bir rolde.acımasız, gaddar ve sapık.
    oktay, az biraz adamdı gene.arabayla çarptığı çocuğu, ablasına asılmak bahanesi ile de olsa ziyaret etmişti.adam bıçaklayınca paniğe kapılıp korkmuştu.özünde çok da kötü biri değildi, babasının aşırı ilgi ve şımartması neticesinde zoraki olarak yavşaklaşmış bir karakterdi.
    filmdeki sinemadan çıkış sahnesinde, o dönem patlayan arabesk filmlere yönelik bir gönderme mevcuttur.
    mahmut cevher, kız kardeşi ve nişanlısı ferdi tayfur'un yuvasız kuşlar filmini izlerler.mahmut, sinema çıkışı kızlara "bundan sonra şarkıcı filmlerine götüremezsiniz beni, avaz avaz bir bağrışma bir ağlaşma.şarkı sözleri anlaşılsa yüreğim yanmaz" diye çıkışır.
    ancak, mahmut'un görüşlerine karşı çıkarlar ve filmi beğendiklerini belirtirler.
    benzeri bir sahne, çiçek abbas filminde de mevcuttur.yine sinema çıkışı, pembe mutlu tıpkı mahmut gibi alaycı bir tavırla filmi beğenmediğini belirtir.bu kez izlenen film, yine garibim ferdi tayfur'un bir damla ateş filmidir.
    demek istediğim şu: orhan aksoy önemli yönetmendir.
    (bkz: #40959356)
    ancak, yeşilçam'ın en ağlak ve mantıksız melodramlarına imza atmış bir yönetmen olarak, arabesk filmlerini küçümser tavır içine girmesi komik kaçmaktadır.
    kaldı ki, kendisi de arabesk film çekmiştir.
    (bkz: şoför)
    (bkz: bir araya gelemeyiz)
    (bkz: sev dedi gözlerim)
    (bkz: bir damla mutluluk)
    (bkz: tövbe)
    filmin mahkeme sahnesinde coşkun göğen hakime "bay yargıç" diye hitap eder.bizler seyirci olarak bunu coşkun'un her zamanki hınzırlığına verip hafiften gülümserken, bu kez tecavüze uğrayan kızlardan birisi de hakime aynı şekilde hitap eder ki tutulup kalırız.
    bay yargıç ne lan...
  • tecavüzcü coşkun'un meşhur inşaatta transa geçtiği dans sahnesinin de yer aldığı filmdir.
    malum sahne