şükela:  tümü | bugün
  • evet biliyorsunuz akp sağolsun artık hastanelerde sıra beklemiyoruz!
    yaparsa akp yapar. sağlık sistemimizi de öyle güzel yapmış ki!
    mhrs randevu sistemine girip dahiliye gibi kolay ulaşılabilir olması gereken bir poliklinikten randevu almak istediğinizde an itibariyle tüm istanbul genelinde bulabileceğiniz sadece 1 randevu var.
    o da 1 eylül 2021 tarihinde şile devlet hastanesinde.
    sağlık sistemini bu hale getirmekte emeği geçen herkese sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

    not: 2 aydır gastroenteroloji polikliniğindeki doktorumdan randevu bulmaya çalışırken beklemekten usanıp en azından dahiliyeye çıkayım bari dedim. durum bu.

    edit: çok zeki bir arkadaş damlamış. 15-20 güne veriliyormuş randevular. hadi ya. söylemesen bilmiyorduk. onu da doğru bilmiyor ya neyse. burada gastroenteroloji gibi uzmanlık gerektiren bölümlerden bahsetmiyoruz. orada zaten 2 aydır alamıyorum. her gün saat 16'da ekran başında olmama rağmen. mhrs'e randevu olursa sms at günün her saati diye talimat vermeme rağmen randevu gelmiyor 2 aydır. onu geçtim ben. burada dahiliye diyorum bakın. her hastanede dahiliye polikliniğinde 10larca doktor var. ve şu anda istanbul'da randevu yok. aktroll değilseniz ve şu durumun ciddiyetini algılayamıyorsanız durum gerçekten vahim. güneş ışığı falan alın. vitamin değerleriniz düşmüş, beyin fonksiyonlarınız tam olarak görevlerini yerine getiremiyor olmalı.

    edit:yarım aklıyla yurtdışı gördü diye millete akıl vermeye çalışanlar olduğunu görüyorum.
    okuduğunuzu da mı anlayamıyorsunuz acaba? takipli hastayım. haziran'dan beri randevu bulamıyorum. aile hekimine gitmemin bir anlamı yok. hayatınızda hiç aile hekimi gördünüz mü bilmiyorum ama devlet hastanesine sevk etme yetkisi bile olmayan, vitamin değerlerinizi ölçecek basit bir tahlil dahi yazdırılmayan bir oluşum. gastroentorolojiye çıkamadığımdan dahiliyeye çıkıyorum. adam kalkmış sen niye yandala gidiyorsun aile hekimine git diye akıl veriyor yarım aklıyla bir isveç gördü diye.

    avrupa'daki sistemin ne olduğu beni zerre ilgilendirmiyor. hayın kılışdar sgk'yı batırdıktan sonra hökümetimiz sgk'yı kötü yoldan kurtarıp hastane sıralarını bitirip sağlıkta devrim yaptı. o devrim(!) bugün, istanbul'da 50 devlet hastanesi içerisindeki dahiliye poliklinklerinde günde en az 7500 hastaya bakma kapasitesine sahip ve bana 15 gün sonrasına randevu veriyor. uzmanlık gerektiren yan dalda ise saat 16.00'da randevular açıldığında 5 dakika içerisinde bitiyor.

    25 yıldır devlet hastaneleriyle haşır neşir olan biriyim. kronik rahatsızlığım nedeniyle özel sigorta kapsamı dışındayım. her türlü devlet hastanesi ortamına girdim. sıra da gördüm. kuyruk da gördüm. sözde sağlıkta devrimi de gördüm. (hükümetin sağlıkta devrim propagandası için sgk'ya özel hastanelerdeki muayene ücretlerinin büyük bir kısmını karşılattığı erken akp dönemi) ama şu anki rezilliği son 25 yıl içerisinde görmedim. özellikle son 5 yıldır her yıl daha kötüye giden bir merkezi randevu sistemi var. 2010'lu yılların başında dahiliye randevusu alacak olsam evime yürüme mesafesindeki hastaneden pazartesi mi alayım yoksa salı mı alayım diye düşünüyor olurdum. şu anda 10 gün sonrasına şile'ye bakıyorum!

    meraklısı için edit: 21 ağustos 2021 saat 16.15 itibariyle 6 eylül 2021'e dahiliye randevusu aldım. 1990'lı yıllarda internetten randevuyu akıl edememiş ve bizi kuyruklara mahkum etmiş kılıçdar'dan sonra bizi kuyruklarda bekletmeyip dahiliye polikliniğine çıkmak için 15 gün evimizde hasta hasta bekleten akp'ye ne kadar teşekkür etsek az. isveç'te de 2 ayda randevu alındığını duyunca zaten bir iyilik geldi şimdiden. dahiliyeye bile 15 günden önce çıkamıyorsam gastroentorolojiye 6 aydan önce çıkmayı beklememeliyim zaten değil mi?
    işin ironik yanı. gastro'ya da her elini salladığınızda randevu alamıyorsunuz. belirli bir süre için, takipli hasta olduğunuzdan yan daldan randevu alabilmeniz mümkün oluyor. yeşil alan adı verilen takipli hasta alanından çıktığınızda , uzmanlık gerektiren yan daldan randevu alabilmeniz için, önce ana dala yani dahiliyeye çıkmalısınız. ömür boyu süren bir hastalığınız olsa bile gitmeniz gereken doktordan randevu alabilmek için başka bir doktordan randevu almak zorundasınız.

    hastaysanız sağlık sistemi kafkaesk bir dünyaya dönüşebiliyor.

    şimdi bir düşünün kronik hastasınız. hastalandınız. 15 gün sonraya dahiliye randevusu alıp bekleyecek. dahiliye çıkacak ve doktordan gastroentorloji randevusu sistemini açmasını isteyeceksiniz. sonra evinize dönüp mhrs'e girip bulabilirseniz 15 gün sonrasına yani hastalandığınızdan tam 1 ay sonrasına gastroentorloji randevusu alacaksınız. sonra gastroentorloji doktorunuza görüneceksiniz. o sizden tahliller isteyecek. tahlil sonuçlarından biri geç çıkacak. kontrol randevusu süresi olan 15 günü geçirdiğiniz için yeniden randevu almanız gerekecek. 45.gün hala hastasınız. en erken randevuyu almayı başardınız. 15 gün sonrasına.yani 2 ay sonra doktora çıktığınızda artık tanı alabilme şansına sahipsiniz. 90'lardaki kuyrukta kaç gün bekleniyordu acaba?
    __________________________________________________________________________________________________________
    nihai edit: ülkede kendini akıllı sanan ahmakların ne kadar çok olduğunu öğrenmeme vesile olmuş skandaldır.

    bazı akıllılar elinizi kolunuzu sallayarak uzmanlık gerektiren yan dal polikliniklerinden randevu alınabildiğini sanıp canı sıkılan hastaneye gidiyor diyerek sorunu görmezden geliyor.

    bir akıllı şöyle demiş: ''ıyi alıştınız markete gider gibi doktora gitmeye.size müstahak.gastroenterolojiye gidenlerin yarısı "dun garpuz yidim garnim davul gibi dohtur bey çok acilim" demiyorsa bisey bilmiyorum'' (bkz: #127175930)

    evet kardeş bir bok bilmiyorsun.

    bazı akıllılar da özel sağlık sigortası diye bir şey var canım diyerek özel sağlık sigortalarının kronik hastalıkları kapsamadığını bile akıl edemeyecek şekilde ahmaklıklarını açık edip devletin primlerle, gss haraçlarıyla finanse ettiği bir sistemin işlevsizliğini görmezden geliyor.

    özel sağlık sigortası diye bir şey var istanbul gibi bi yerde yaşayanlar için zorunlu gibi bir şey, paranız yoksa bekleyeceksiniz zaten (bkz: #127175493)

    sonuç olarak akpli trollerin bile fazla ses çıkaramadığı bir durumla karşı karşıyayız. sağlık sisteminin bir uçurumun kenarında olduğuna dair işaretler veren bir durum. doktor istifalarının etkili olduğunu söyleyen yazarlar var. göçmenlerin etkisi olduğunu söyleyenler var. şehir hastanelerinin etkisi diyen var. kısacası bir sorun var. eğer 10 yıl önce 1 gün sonraya alabildiğimiz bir randevuyu bugün 15 günden önce alamıyorsak bu bir sorundur. umarım gündeme gelir ve çözümü için muhattapları adım atmak zorunda kalır. zira bu haliyle 90ların kuyrukları bile mhrs'e göre daha işlevsel durumda.
  • suriyeliler ve afganlar'ın talebini karşılamaktan sağlık sistemi artık üzerine binen yükü kaldıramıyor. ondan olsagerek.
  • uzun zamandır böyle. işin acilse parayı basıp özele gidiyorsun.
  • üroloji randevusu bile yok düşünün ki bütün millet şeyinden hasta.
  • sadece istanbul'a özel değil, bütün türkiyede durum bu. ciddi bir rahatsızlığınız bile olsa mr randevusu 2 ay sonraya veriliyor. o 2 ayda ölürseniz yapacak bir şey yok. ölmek istemiyorsan özele binlerce lirayı vermek zorundasın.
  • hemen hemem her bölüm için mhrs'den randevu alabilmek imkansız gibi bişey.

    şu an sağlık sistemi, aile hekimleri dışında çökmüş durumda. özel sağlık sigortan yoksa uzman doktora muayene olabilmen çok çok zor.
  • izmir'de de bulamıyoruz. türkiye uçmuş ve biz kanadından tutamamışız, aşağıda kalmışız sanki..
  • özel hastanelere mecbur etmek içindir. geçmiş olsun. düzelmez bu saatten sonra. parası olan yaşar olmayan zaten yaşayan ölüden farksız, filan…
    (bkz: baran 14 yaşında arkadaşları ona einstein diyor)*
  • siz bilmezsiniz eskiden hastanede rehin alınıyorduk biz akp yokken hatta benim dedem 4 sene hastane koğuşunda yattı kendisini ben kurtardım.sırtıma hastanenin inşaat projesini dövmesini yaptırdım ve ben de parayı ödemeyince beni de rehin aldılar sonra dedemi ordan kurtardım.hatta kaçmama ordaki bir kadın doktor yardım etti sonra onunla evlendik falan.
    https://youtu.be/l3drqxhzpuk
  • kardeşim gaz yağı alabiliyor musun sen ona bak. şimdi sipariş versem yarın kargoda. çünkü a.k. partisinden önce internet de yoktu, ama şimdi var. mühim olan gaz yağıdır.