şükela:  tümü | bugün
  • atı alan üsküdarı geçti arkadasım. 1 ay süre içinde işten çıkarılanları incelesinler,araştırsınlar. çok geç kalınmış bir karardır.
    son 1 ay içinde işten çıkartılanları, sürec gözetmeksizin işsizlik maaşı bağlanması gerekmektedir.
    sgk kurumu ve işkur, bir araştırsın bakalım, mart ayı itibarı ile işten çıkış sebeplerine, ne demek istediğimi, o zaman daha iyi anlayacaklardır.
  • yarrak gibi teklif.

    patronları tazminat derdinden kurtaracak, başka hiçbir şey değil.

    akp halk için bir şey yapar mı lan?
  • bu durumu bir örnek ile açıklayacağım. ağustos ayında karadeniz de fındık hasatı başlar ve devlet bu ay içerisinde fındık alım fiyatını belirler. insanlar aylarca bekledi devlet açıklamayınca tüccarların insafına kaldı ve mallarını sattı veya satmak zorunda ihtiyaçlarını karşılayabilmek için. aralık ayı geldiğinde devlet fındık fiyatı açıkladı ama şöyle bir durum vardı satılacak fındık kalmamıştı insanlarda. diyeceğim o ki size akıl verenin aklına tüküreyim.
  • su ana kadar çıkanlar için geçerli olup olmadığını merak ettiğimdir.
  • işverenlere maddi yardım yapmadan bir boka yaramayacak uygulama. bu işin tek oluru var ki bütün dünya devletlerinde bu yapılıyor: herkes evinde olduğu için işverene para veriyorsun, o da işçilerine rahatlıkla maaş ödemeye devam edebiliyor, kimse batmıyor, kimse işten çıkarılmıyor. serbest meslek sahibine de kaybettiği gelirini sağlıyorsun. herkes mutlu. fakat çakal devletimiz yine kendi elini suya sabuna değdirmeden "yaptım oldu" diyerek paçayı kolayca sıyırabileceğini düşünmüş. işçi çıkarmaları yasaklasan ne olur? işletmelerin hepsi tek tek batıp kapandıktan sonra zaten bütün işçiler işsiz kalacak. ülke yönetiminde emsali görülmemiş, çok değişik ekollere tanık oluyoruz her gün. hepsini ağzım açık şaşkınlıkla seyrediyorum.
  • bu fikir kimden? ekremden mi mansurdan mı? hem niye 3 ay denmiş 3 yıl olmalı!!! ilk kim dediyse başkan o olsun. 23 nisan yaklaşıyor. o koltuğa birini oturtmak lazım.

    bu dönemde görülen muhalefetin en büyük icraati , “ fikir icraati” . ortaya laf atma yarışına girişildi. kim yapacak? banane kim yaparsa yapsın. yapmazsa ben dedim yapmadılar deriz , yaparsa ben dedim yaptılar. alkış.

    edit: bu fikir hükümetten mi çıktı? o zaman karala karala karala...
  • homurdanmalar kendi kesimlerinde de ciddi anlamda baş gösterdiği için bu göstermelik teklifi kabul ettiler, ama atlanan bir nokta var. bu teklif bile yine patronları korumak amacıyla öne sürülmüş bir zımbırtıdan başka bir şey değil.

    kısa çalışma ödeneği olarak da bilinen bir düzenleme daha var, bilenler bilir. bu ödenek, olağanüstü durumlar nedeniyle bir aya kadar çalışamayan, işinden olma tehlikesi geçiren çalışanların 12 aylık maaşlarını hesaplar ve bu maaşın en az %60'ını, en fazla ise asgari ücretin brüt bazdan %150'sini bu çalışana verir. cumhurbaşkanı isterse üç ay geçerli olmak şartıyla bu ödeneği kullandırtabilir, ama isterse bu süreyi uzatabilir de.

    kısa çalışma ödeneği, kamuoyunda pek bilinen bir düzenleme olmamasına rağmen son günlerde bu ödeneğin varlığına dair bazı sesler yükselmeye başlamıştı. akp ise bir orta yol bulmuş gibi görünüyor, patronların işçilerini ücretsiz izne çıkartmaları durumunda işveren bu işçilere günlük 39,24 tl ödeyecek. aya vurduğunuzda asgari ücretin yarısı bile etmiyor bu para. diğer taraftan kısa çalışma ödeneğinin asıl mantığı, çalışanı devlet güvencesine almak ve patronun bu çalışanlara karşı türlü dalaveralar çevirmesini engellemektir. ama akp burada sınıfının, yani patronların sesi olarak araya girdi ve patronları uymayacaklarına emin olduğum bir ''sahte sorumluluk'' ile yükümlü kıldı. patronlar salak değiller, tabii ki de akp'nin onlara getirdiği kolaylığı kullanma yolunu seçecekler.
  • bozuk saat gibi adam. arada dogru gosteriyor. tebrik etmek lazim guzel, dogru ve yerinde bir karar olmus. fakat mutlak suretle kaynak yaratip kobi'nin desteklenmesi de lazim. yoksa olan yatirimciya olacak. kaynak yaratmak da zor degil hani yandasin silinen vergilerinin % 30'unu alsa kafi.
  • merak ettiğim kontrolü nasıl sağlanacak? iş veren kalkıp “ sen çalış ama ben seni ücretsiz izine çıkartmış göstereyim , devletten aldığın para kadar az maaş vereyim “ diyebilir. çok ucu açık konu , umarım böyle birşey için çözümleri vardır.
  • işyerini kapatan, işi azaldığı için cepten harcayan işveren mecburen işçi çıkartıyordu. eee şimdi işçi çıkartamayacak ama durma noktasına gelen işlerle o masrafı nasıl çıkartacak?

    yani kanun çıkarıp işçiyi korumak güzel de işverenler için de her şey toz pembe değil. ekşici yavşakların sandığı gibi her işveren bolluk içinde yaşamıyor bu ülkede aq