şükela:  tümü | bugün
  • müslümanların çoğunun bilmediği, bilmek istemediği, dinin temelini oluşturan temizlik unsurunun erkekler için önemli bir kısmı. detaylı incelenecek olursa bir çok müslümanın namaz ve abdestlerinin aslına uygun olmadığı maalasef görülecektir.
  • erkekler için işemek kadınların zannettiği kadar kolay değilmiş meğersem. öyle ayakta duvar dibine içini dökmek gibi birşey değil yani.. gereken yapılmazsa bütün çiş dona bulaşır.. her türlü pislik
  • "son damlalara son" sloganlı padman istibra ile artık eskisinden çok daha kolay hale gelen eylem. (bkz: padman hijyenik başlık)
  • ehli sünnet erkekler bu konuya kafayı takmış durumda. ehli sünnet olup da belden yukarı bir konu tartışılacak değil ya, yine belden aşağı bir konu tabi. neymiş efendim, küçük abdestten sonra damla halinde idrar gelirmiş, bu da abdesti, namazı bozarmış, kabul olmazmış. kanıtları da şu zavallı hadis sanırım: "kabir azabının çoğu küçük abdesttendir."

    eee, siz hadisleri dinin kaynağı yaparsanız, dinde olmayan böyle uygulamaları da, dinde olmayan kabir azabını da kabul etmiş olursunuz.

    böyle akıntılar sadece erkeğe has bir durum değil ki. kadınların da başına gelen bir şey. hatta kadınlar bu konuda daha sıkıntılı. ne olacak bu durumda? işi gücü bırakıp herhangi bir akıntının son damlasının düşmesini mi bekleyeceğiz? bunlara kalsa vücuttan gelen akıntının, tükürüğün, kılın, tüyün çetelesini tutacağız!

    kuran, bu konuda hiçbir zorluk çıkarmaz. "abdestiniz, namazınız geçersiz olur, tuvalete gittikten sonra beş on dakika volta atın, sonra namaz kılın" falan demez. kuran çok açıktır. cünüp müsün, iyice yıkan o halde, bitti. tuvaletten mi geldin, abdest al, bitti. kuran'da olmayan bir şeyi dine sokmanın alemi yok. kadınların/erkeklerin de bunu ölüm kalım meselesi haline getirmesinin manası yok. hem kuran kolaylık dini derler, hem de zorlaştırdıkça zorlaştırırlar. işte hadislerin dini ile kuran'ın dini arasındaki fark!

    maide suresi 6. ayeti de buraya bırakalım ki gelip geçen görsün:

    ey iman edenler! namaza kalktığınızda; yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. eğer cünüp iseniz temizlenin. eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. allah size zorluk çıkarmak istemez. allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. umulur ki; şükredersiniz.

    yazıyor mu istibra diye bir şey? yazmıyor. o halde böyle şeylerle uğraşmak yerine, olayın özünü kavrayın. anlamadığınız dilde namaz kılmayın mesela! abdestten söz eden diğer ayet, sarhoşken ne dediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın diyor! bu, şu demek: demek ki allah, söylediklerimizin bilincinde olarak namaz kılmamızı istiyor. peki sen namazında ne söylediğinin farkında mısın? boşver idrar damlasını, kılı, tüyü. bu akıntıları da sana veren allah. o halde düzgün bir namaz için ne söylediğini anla önce sen, yani hadisleri çöpe at ve sadece kuran'a yönel!

    ey iman edenler! sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de yolculuk hali müstesna yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. allah affedici, bağışlayıcıdır.

    nisa suresi 43

    şu da anlayarak namaz kılmak ile ilgili yazı.
  • idrar yaptıktan sonra abdest almadan önce yapılan kırk adımlık yürüyüş. istibra yapılmazsa abdest aldıktan sonra gelecek olan son damlalar abdesti bozacaktır. istibra ile bunun önüne geçilmiş olunur.
  • abdestsiz kur'an okuyan suserlar damlamış hemen.

    (bkz: geldi yine tipini siktiğimin)