şükela:  tümü | bugün
  • 1935 yılı oscar ödülleri sadece 16 tanedir. kendi dalında 12 adaylığa gösterilecek olan bu film beş tane ödül kazanmıştır. bugüne kadar beş veya daha fazla ödül alan filmlerin sayısı sadece iki sayfalık bir listeye sığdığı düşünüldüğünde filmin romantik komedi türünde en iyilerinden olduğunu söyleyebiliriz. bazı sahneleri ve replikleri o kadar güzeldir ki, tekrar başa sarasınız gelir. gecenin bu vakti, şu ankara soğuğunda içimi ısıttı.
  • resmen arkeolojik kazı yapmışım da romantik komedilerin atasını bulmuşum gibi hissettiren film. milyonlarca klişe çıkarırsın bu filmden evet ama bu, filmin oldukça sevimli ve yer yer gerçekten güldüren bir film olması gerçeğini değiştirmiyor. ayrıca diyaloglar da çok iyiydi. 1934 yılı yapımı yahu, çığır açmış resmen. ardından gelen filmlerin kendisinden kopya çekmeleri, clark abimizin onlara örnek olması it happened one night'ın suçu mu? hayır.

    --- spoiler ---

    son sahnesi çok hoşuma gitti, eriha surları* ve borazan harika birer sembol olarak kullanılmış. ama bir gözümüzle göreydik ya şu ikisinin birbirine olan sonunda mutluluğa kavuşmuş, aşık bakışlarını. klişeyse bu da klişe? içimde kaldı valla.
    --- spoiler ---
  • işte en sevdiğim hollywood. bütün film aptalca bir gülümseme eksik olmadı yüzümde. bu film daha sonrasında hem yeşilçam'da hem de diğer sinemalarda ve tabii hollywood'ta o kadar çok "aşırılmış" ki -hadi "örnek alınmış ki" diyeyim- sahneleri, konuyu falan biliyorsun zaten ama işte hem oyunculuklar hem de diyaloglar ve özellikle bazı sahneler çok iyi. mesela otobüsteki canlı müzik ne güzeldi ya. ortama bak. otostop sahnesi "vay be o zamanlar amerika'da otostop çekiliyormuş bak, daha sapık katiller türememiş" diye düşündürürken sonunda yaptı zaten yapacağını. clark gable'ın havuç yemesi bugs bunny'e ilham olmuş da asıl ben claudette colbert'in havuç yemesine bayıldım. diyaloglarda peter'ın ellie'yi sırtına aldığı sahne; peter'ın mr. andrews ile "kızımı seviyor musun" konulu sorulara kaçamak cevapları; dedektifleri başlarından atmaları vb. "şukela".

    the aparment gibi başka bir şaheser romantik komediden 26 yıl daha eski! 1934 yapımı bu film daha sonra klişe olan tüm sahnelerine rağmen 10/10.
  • eski filmlerle arası cok da iyi olamayan ben önce aa görüntü kalitesi düsük falan dedim ama film bittikten sonra adamlar 34 yılında hem de çekimleri 4 hafta süren ne tatlı film yapmislar dedim. bazı sahnelerdeki kaliteli espri sayısı valla billa 2016 komedisinde yok
  • insanı safça gülümseten, hiç yoktan mutlu eden bir film.
  • kişisel arşivimin baş köşesinde yer alan, "kendini iyi hisset" filmlerinin en iyi örneklerinden bir klasik. oscar grand slam'i olarak adlandırılan beş ödülü (en iyi film, en iyi yönetmen, en iyi uyarlama senaryo, en iyi kadın oyuncu, en iyi erkek oyuncu) birden kazanan ilk film olması yanında akademinin ödül verdiği ilk romantik komedi filmidir. claudette colbert ve clark gable'in ilk akademi ödülü adaylıklarını ve tek oscar ödüllerini getiren film, sanılanın aksine ülkemizde "bir gecede oldu" değil "iki gönül bir olunca" adıyla vizyona girmiştir.
  • clark gable'nin bu filmde oynamasının tek nedeni, metro goldwyn mayer' de louis burt mayer'le bozuşup ceza olarak colombia'ya ödünç verilmiş olmasıydı. gerek gable, gerekse claudette colbert'in bu filme burun kıvırmış olmaları sebepsiz değil: ailesinden kaçmış zengin bir kızla (claudette colbert) işsiz bir gazetecinin (clark gable) bir otobüste tanışıp birbirlerine aşık olmalarını anlatan bildik bir öyküdür. bu bilindik öykü gene de yaklaşık atmış yıldız biz seyircilere inanılmaz bir keyif vermeyi sürdürüyor. her izleyenin bir daha izlemesi gibi. o sıcaklığı tekrar hissetmesi gibi. olmak istediğimiz - ya da en azından tanımak istediğimiz- türden çekici, eğlenceli insanlara yer verdiği için belki de, kimibilir... :))

    olay buhran yıllarında amerikan taşrasında geçiyor ama filmin havası seyirciye kattığı atmosfer iyimser ve ve neşeli, karakterler kimi zaman biraz aşırı tuhaf davransalar da eninde sonunda akıllı uslu tipler. filmin içinde insanı ister istemez çeken o seksi hava bile ayrı bir çekicilik katıyor. özellikle iki sahnesi unutulmaz. colbert'in aynı odayı paylaşmak zorunda kalıp da aralarına astıkları battaniyenin ardında utana sıkıla soyundukları çin seddi sahnesiyle gable'nin baş parmağına karşı colbert'in bacaklarının rekabet ettiği otostop müsakabası. haksız rekabet elbette . :) ama colbert'in oyunculuğu ile frank capra 'nın yönetmenliğiyle birleşince dizin birkaç santim üstüne çekilen etek sahnesi , iniltiler ve bağırmalarla dolu sayısız yatak sahnelerinden daha erotik olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim. yani demem o ki romantik komedinin en uç örneği olan bu filmi izlemeyenler, filmde o sıcaklığı ve güzel sahneleri kaçırmak istemiyorsanız mutlaka izleyin.

    not: en iyi film, en iyi erkek oyuncu (clark gable) , en iyi kadın oyuncu (claudette colbeert) , en iyi yönetmen, en iyi senaryo dalında bütün oscar ödüllerini kazanan şaheser bir film olmuştur aynı zamanda.

    ( bu en önemli beş oscar'ı birden alabilen bunun dışındaki tek film 1992'de çekilen the silence of the lambs filmi olmuştur. )
  • ayhan ışık'ın bir çok filmde esinlendiği bir clark gable oyunculuğu.

    yine bir çok türk filminde gördüğümüz ortaya gerilen ip üstüne atılan battaniye ile odayı ikiye bölme sahnesi ve mutlu son.
  • oyunculukların şahane olduğu, oscarları hakikaten hakeden nadide filmlerden.

    --- spoiler ---

    sabah kahvaltı yaparken dedektiflerin gelmesi vs. taa ki diğer sahneye geçene kadar olan kısma ya rıl dım agshdjdd

    diğer bir sahne ise peter'ın gazeteye gelmesi ve patronuyla konuşması devamında patronun rolü, replikleri efsane ahshshs

    filmin sonlarına doğru baba kız konuşurken peter'ın babası hakkında düşündüklerini söylüyordu babası da tam adamını bulmuşsun diyince bastım kahkahayı.
    --- spoiler ---

    şu eleman değişmemiş mi ya hu? bana niye öyle geldi bi an. *
    https://i.hizliresim.com/zoroov.png
    https://i.hizliresim.com/9dlddn.png
  • tesadüfler ve klişelerle örülmüş kitle filmidir. kadın- erkek ilişkisi, yabancı ile cinsel yakınlaşma, al takke ve külah, aha kucağına düştü komikliği. demek ki recep ivedik serisi de bundan 80 yıl sonra başyapıt olarak görülecek, insanlara modern hayatın zorluklarını unutturduğu için klasik sayılacaktır. işlev aynı, ama entel "konservatizmi" yüzünden bu film bir "classic" aynı şeyleri anlatan günümüz filmleri de "çomar"