şükela:  tümü | bugün
  • dünyadan eli ayağı çekip tek başına bir hücreye çekilip allah'la başbaşa kalma durumu. hz. muhammet ramazan ayının son on gününde mescidi nebevi'de itikafa çekilirmiş.
  • (bkz: mescit)
  • belli bir süreliğine cami veya mescitde gerçekleştirilen inzivaya çekilme* durumu.
    ayrıca bir süre ortalıkta görünmeyen bireyler için de en güzel mazerettir.
    itikaftaydım, o yüzden...
  • bakara suresi 187'ye göre, ramazan'ın diğer gunlerinin aksine itikaf edilen gunlerde kadınlarınıza dokunmamalısınız diyor.
  • istanbulda her ilçede itikaf için 1- 2 caminin ayrılacağı duyrulmuştur.
  • "kadınlar camilerde itikafa giremez" deniyor. doğru mudur bilemem. yakında cenaze namazı muhabbeti gibi bunun da gündeme gelmesi beklenebilir. hadi hayırlısı.
  • unutulmaya yüz tutmuş bir sünnet-i müekkededir. bir saatlik süreyle bile yapılır, ancak sünnet olanı ramazan ayının son on gününde yapılanıdır.

    hücreye kapanmak gerekmez. kapanılan yerin 5 vakit namaz kılınan bir mescid olması yeterlidir. yalnız olma şartı da yoktur, itikafa başka insanlarla birlikte girilebilir.

    mutekif, yemek, abdest vb. zaruri ihtiyaçlarını karşılamanın dışında mescidden dışarı çıkmaz. on gün boyunca mescidde yer, içer, uyur. zamanını namaz, tefekkür, dua vb. ibadetlerle geçirir. yine zaruri durumlar haricinde dünyalık işlerden uzak durur.

    çoğunlukça zannedilenin aksine yemek yeme konusunda herhangi bir kısıtlama yoktur. mutekifin sadece suyla ya da su ve ekmekle beslenebileceği, et yiyemeyeceği gibi duyulanlar veya bilinenlerin hanefî fıkhında yeri yoktur. hatta itikafa girdiğiniz mahallede, sünneti topluca terketmenin getirdiği vebali mahalle sakinlerinin üzerinden kaldırdığınızın bilincinde olan bir cemaat varsa insanların size yemek getirmek için sıraya girmesi ve her ne kadar ibadetin ruhuyla pek bağdaşmasa da itikaftan kilo alarak çıkmanız mümkündür.

    itikafın güzel bir tarafı da bin aydan daha hayırlı kadir gecesi'ni ihya etme ihtimalini yükseltmesidir. ihtimal diyorum çünkü, yine çoğunlukça zannedilenin aksine kadir gecesinin ramazanın yirmiyedinci gecesi olduğu kesin değildir. ramazanın yirmiyedinci gecesi olduğuna dair rivayetler olduğu gibi ramazanın son on gününde aranması gerektiğine, hatta kadir gecesinin ramazan'ın içerisinde herhangi bir gün olduğuna ve seneden seneye değiştiğine dair rivayetler de vardır.

    itikafa giren kimsenin bizzat müşahede edebileceği en büyük kazançları da sanırım itikaftan çıktıktan sonra yaşadığı affedilmişilik ve arınma hissi, allah'a şükretmenin getirdiği bir huzur duygusu ve istikamet üzere yaşama arzusuyla bu yönde gösterdiği çabayı arttırması olsa gerek.
  • özellikle ramazanın 20sinden sonra bayrama kadar olan müddeti, cami ve mescidlerdeki itikaf mahallerinde riyazat ile geçirmeğe, itikaf derler.
    itikafa giren zat, caminin içindeki küçük odada ibadetle meşgul olur, tuvalet ve abdest ihtiyaçları için cami'den çıkar, namazlarını cemaatle kılar.
  • http://www.itikafnedir.com/ şu sitede bu konuda pek çok bilgi var.
  • mekke ve medine de yükselen trend.
    çevremde 2-3 kişi var, paraları olmasına rağmen, isteseler hiltonda kalabilecekleri halde kabe çevresinde mescitte yatıp kalkıp ibadet edip sadaka olarak dağıtılan yiyecekler (ara ara dışardan bi şeyler yeme şımarıklığı baki) ile yetinip dönüyorlar.
    ilkini yapınca tamam akıllandılar bi daha yapmazlar diye düşünürken şimdi tekrarına başvurdular (vize)
    değişik.