• (bkz: anadolu gençlik derneği)
    bu işid sempatizanlarının klasik hareketlerindendir. eskiden sadece yılbaşlarında falan coşarlardı şimdi her saniye kafa sikmek için uğraşıyorlar. zaten bi kaç haftaya aynı grubun noel baba bıçakladığını falan duyarsınız.
    edit: anadolu genclik birligi degil genclik dernegiymis.
  • her geçen gün daha geriye gittiğimizi gösteren durumdur.

    itü ayazağa kampüsü girişinde dağıtılan bildiride 'söyleyeni ve dinleyeni dinden çıkaran şarkı sözleri', 'müzik neden haramdır' gibi başlıklar bulunuyor.

    ibrahim tatlıses, müslüm gürses, ahmet kaya vb. sanatçıların şarkılarında bulunan bazı sözlerin dinden çıkardığı belirtilen bildiri öğrenciler tarafından protesto edildi.

    itü konsevatuvar öğrencileri dağıtılan bu bildiriye tepki göstererek 'inadına sanat inadına özgürlük' başlıklı bir duyuruda bulundular.

    kaynak

    verme mehteri haramdır.
  • keşke ensar vakfının önünde de benzer bir bildirim paylaşsalarmış. ya da ayet mayet sallayan rüşvetçi bakanları da protesto etselermiş!
    gerçi yobazlarda sık görülen bir durum bu, seküler yaşam tarzlarına müdahale etmekte beis görmezler ama diğer taraftan “allah” diyerek analarını s.kseler görmezden gelirler.
  • hangi kafayı yaşadıklarını anlayamadığım ama bu düşüncelerin kökeninin çok eski zamanlarda olduğunu bildiğim bildiri. yanılmıyorsam emeviler dönemi'nde fetihler(!) arttıkça, bu tartışmalar alevlenmişti. fakat daha hz.peygamber dönemi'nde bile bu tip garipliklere şahit oluyoruz.

    örneğin, araplar, daha fetihlerden önce, tarlada çalışanlar, deve sürücüleri, sıkıcı ve monoton çalışmalarını hafifletmek, verimli hale getirmek için hudâ denen melodiler söylerlerdi. daha sonraları terennüm doğdu ve kendi içinde 2'ye ayrıldı; 1)gına; şiirin musiki ile söylenmesi, 2)tagbir olup; manzum olmayan, nesir halindeki sözlerin terennümüdür. bilindiği gibi, islam öncesi arap toplumunda da çalgı çengi, müzik vardı ama, bahsetsem de boşa. ''islam öncesi o'' derler çünkü, biliyorum.

    fetihler devam ettikçe, yeni kültürler, oturmuş düzenler keşfedildikçe, araplar o soğuk ve katılıktan sıyrılıp, farklı kültürlerden de beslenmeye başladılar. fakat daha islamlığın başında bile teganni'ye bir direniş olduğunu söylemiştim. şarkı dinlemenin caizliği, daha o günlerde bile fakihler arasında tartışılmıştır. ''haram değilse bile, mekruhtur'' diyenler ile ''bir haramlık, mekruhluk söz konusu değildir'' diyenler doğmuştur.

    haram olduğunu iddia edenler; tamamen, ne eksik ne de fazla olmak üzere, şu yukarda bahsi geçen bildirideki maddeleri öne sürmekteyken,
    haram olmadığını iddia edenler; teganni'nin özünün şiir olduğunu, şiirin ise, bizzat peygamber tarafından teşvik edildiğini, ileri sürmekteydiler.

    buraya kadar tarihi malumat verdim. hatta kısa kestim. daha hint fetihleri, yaylılar, nefesliler gibi konulara değinmedim. girersek işin içinden çıkamayacağız. müzik haram falan değildir. ayetlere zorlama manalar vermek, ayetleri kendi istek ve hevalarına yormak, açık bir müşriklik göstergesidir, münafıklıktır. allah, ki 6236 tane ayet yollayan allah, ''müzik haramdır'' diyememiş midir de -haşa- lokman suresi 6.ayeti kafanıza göre yordunuz? lokman 6'yı da işine gelen yere kadar alıyor haa. gerisi yok. lokman 6'da geçen boş sözlerle müziğin, şarkının kastedilmediği aşikardır. devam eden bölümde ''alay, eğlence konusu etme'' geçer. allah'ın, ayetlerinden ve sisteminden bahsettiği apaçıkken, bunu nasıl oluyor da müziğe yoruyorsunuz? siz, allah'a söz isnad ediyorsanız hakka suresi'ne, yok, helal haram belirliyorsanız; nahl suresi'ne gideceksiniz. oralarda sizlerden bahsediliyor. ayet numaralarını da dileyene yazarım.

    şimdi, birileri yukarda; ''islam budur, ayet bunu söyler, hadis bunu söyler. aman haa, hadisleri inkar etmeyin, dininiz elden gidiverir'' buyurmuş. ve daha skandal olan ne biliyor musunuz? ''kur'an'da bahsedilmezmiş ama, peygamber'in helal haram koyma yetkisi varmış.'' zevat böyle buyuruyor. bir kere, peygamber'in ''maruf işler'' müstesna, helal haram koyma yetkisi yoktur. bu yetki, yalnızca ve yalnızca allah'a aittir. ben biliyorum sizi, önce bu yetkiyi allah ile peygamber arasında bölüştüreceksiniz, sonra ''alimler, peygamber'in varisleridir'' diyerek, kendi hocanıza, gavsınıza, efendinize paye biçeceksiniz. bir de bakmışız, oturduğu yerden kalkmaya aciz herifler, bir anda helal haram koymaya başlamışlar. işte, tam olarak islam'dan çıkmak budur. müzik dinlemekle değil ama herifin tekine köle olmakla dinden çıkarsınız. müşrikliktir. tevbe etmezsen cehennem'lerde sürünürsün. keyfin bilir.

    bunun dışında, hadis konusu da böyledir. maruf bir işse eğer nispet edilen hadis ve sen ille hadis diye tutturmuşsan, böylesini al bari. ha, casiye 6 ve mürselat 50. ayetlere muhalefet edeceğim diyorsan, yine keyfin bilir. kendi tercihindir.

    fakaaat, müzik ve şarkı haram olmamakla birlikte, bazı şarkı sözlerinin şirk unsuru içerdiğini de, 8-10 herifin cılız tepkisinden korkup saklayacak değilim. cennet, cehennem, ahiret, rabb, bunlar oyuncak kelimeler, yapay şeyler değildir. imanın varsa, şarkıdan, türküden, ruhunu dinlendirip doyuran müzikten ayrı kalma ama, şirk unsuru içeren şarkıları da dinlemeyiver. fakat baskı yapmadan. herifin canı şirk koşmak istiyorsa buyursun koşsun. bana göre mesela felek, kahpe mahpe değildir. veya kimseye ''seni rabbim kadar sevdim'' demem. tekrar ediyorum, alıcısı vardır, olacaktır, alsın. ben almıyorum. bunlar şirk içeren sözlerdir. kimseye bir dayatmam falan yok.

    birisi de çıkıp -ki çıkmasalar şaşardım- ''islam budur, bakara 178.ayet var. köle öldürsem, gelip kölemi öldürebilir, adalete bak'' gibi bir şeyler zırvalamış. arkadaş ya anlama özürlü, ya okuduğunu kavrama özürlü, ya da art niyetli. zira bakara 178'de; ''kısas olduğu, bir hüre bir hür, köleye köle, kadına kadın kısası uygulanacağı ama bağışlamanın daha güzel olduğu, diyet ödemek gibi bir yola gidilebileceği'' kur'an'da söylenir. şimdi bu arkadaşın gidip ailesinden birini öldürsem, bana madalya mı takar, yoksa öc peşinde mi koşar? şunu din emretmese, havada kapardınız havada. din olunca ''aauuv!'' ne auv?

    konuya dönecek olursak da, muhtemelen bu herifler ''osmanlı ulaaaaaan'' diye ortada dolanan heriflerdir. her padişahı ayrı ayrı çok severler. fatih, abdülhamid, abdülaziz, falan. peki, abdülaziz'in nefis besteleri var mesela, ona ne buyrula? hadi. herif halife. nasıl yapalım? ''aa, o olur'' e ben? benim kabahatim padişah ya da halife doğmamak mı birader? tutarlı değilsiniz, çünkü islam değilsiniz. siz, ılımlı islam olursunuz, radikal islam olursunuz, siyasal islam olursunuz da, bir türlü islam olamazsınız. örnek verdim işte, dedeleriniz 1400 sene önce dava ediyordu bu mevzuları. güya hepsi sofu, hepsi molla. iki sohbet etmeye kalksan ana avrat küfreden herifler çıkar her biri. ne de olsa allah'ın elinden adam kurtaran gavsları var. mis(!)

    haa, bir de ne vardı dur bakayım! ''aah ah, ne modern yıllardı seneler öncesi. efes tırı dolaşırdı be'' diyenleri gördüm. aynen kardeşim. medeniyet, çağdaşlık, efes tırına bağlı. alkole, içkiye bağlı. zaten biz, alkol içince modern olduğunu zanneden hırbolarla, iki hadis ezberleyince molla olduğunu sanıp, çevreye saldırmaya başlayan kekolardan çekiyoruz ne çekiyorsak. ne medeni yıllarmış be! efes tırı vardı ulan efes tırı! aynen.
  • özellikle "müzik neden haramdır" kısmıyla roket cemaati'nin işine benzeyen bildiri.

    - harama hazır olun!
    + hem de iki kat harama...
    - müzik insanları allah yolundan alıkoyduğu için
    + din ve dince mukaddes kabul edilen şeyleri alay konusu ettiği için
    ...
    - rabia!
    + ubeydullah!

    ya sessiz olun ya da kellenizi koruyun.
  • içeriği itibari ile şirk olan bildiridir.

    müslüman olmamama rağmen maide suresini görüyor ve arttırıyorum.
    (5/mâide-87: ey inananlar! allah'ın size helal ettiği temiz şeyleri haram kılmayın, hududu da aşmayın, doğrusu allah aşırı gidenleri sevmez.)
  • çok güzel bir kafaymış yeni gördüm.
    tam emin değilim ama sanki reklam daha harammış gibi geliyor bana, harammetre'm olmasa da dağıtılan malzeme bir propaganda malzemesi ve dolayısıyla reklam malzemesi olduğu için aslen bu daha haram gibi geldi bana. neyse, sorun yok. haramsa dinlemesin, konuya bakış açım "let the music play" hajı.
hesabın var mı? giriş yap