şükela:  tümü | bugün
  • basrolunde harika avci'nin degil, (bkz: karabocek) kardeslerden gulden olaninin oynadigini dusundugum film...
  • kullanim yerine gore orospu cocugu icerikli ama nazik kufur.
  • nedense aklıma örnek olarak ilk beyaz'ın geldigi insan türü.
  • iyi aile çocuğu, bazıları için örnek bir insan modelidir.
    bazıları da bu tür insanları çok sıkıcı bulabilir - belki de kıskandıkları için, bilmiyoruz.
    bazı iyi aile çocuklarının sıkıcı oldukları gerçektir. ama bütün genellemeler yanlıştır.

    mesela bu tür insanların kötü huylarının olmaması beklenir.
    bu kötü huylar lafı kullanan kişiye göre değişmekle beraber, içki içme ve kumar oynama gibi kötü huylar sayılabilir.

    bu tür insanların çalışkan olması, vatana ve millete hayırlı insanlar olması beklenir.
    anneler sizin bu tür çocuklarla gezmenizi ister, hatta kızlarının bu tür kişilerle evlenmesini :)
    burdan bu lafın genellikle erkekler için kullanıldığını çıkartabiliriz.

    bu tür kişilerin başkalarının hoşuna gitmeyecek bir olayda yer alması sonucunda, "x iyi aile çocuğudur. bu nasıl olur!!!" şeklinde şaşırma tümceleri kullanılmaktadır.
  • kemal sunal'ın efsane bir repliğini barındıran filmdir,şöyle ki :

    hatun : aaov ne kadar da sert pazularınız var!
    kemal sunal : dokununca sertleşen başka yerlerim de vardır anam! (ağır abi tonlamasıyla söyler, nefistir)

    hele bir halay sahnesi vardır ki;absürdlüğün tepe noktasıdır.ekibin ağzı burnu kırılır,gözü çıkar fakat kafalarında sargı,gözlerinde bantlarla halay çekmeye devam ederler.

    edit :
    bahsettiğim replik, iyi aile çocuğu'nda değil umudumuz şaban'da geçiyormuş. düzeltme için 386 dx'e teşekkürler.
  • temiz yuzu, ustu basi duzgun, kufur neyin bilmez, hirslari, cinlikleri olmayan, guvenilir, iyi ogrenci olmus, duzgun yerlerde calisacak, memur ruhlu yani kendine verilen isi sorgulamadan en iyi sekilde yapacak* olan anne babalarin sevdigi, buyukannelerin gozbebegi ama kizlarin sikildigi tipler.
  • nazik, kırılgan, küfrederken "afedersiniz" diye başlayan, espri - şaka falan yapmayan, görgülü, iyi aile terbiyesi almış, yaşamı sorgulamadan paşa paşa yaşayan, yirmili yaşların ilk yarısında mutlaka evlenen, aile ziyaretlerine giden, muhafazakar mı muhafazakar bir yaşam süren, seçkinci, evlenmeden asla ve kat'a cinsel ilişkiye girmeyen (bkz: evlenmeden olmaz), yaşamını "başkaları ne der" ilkesizliği çerçevesinde şekillendiren, annesinin pişirdiği yemekten başka yemek sevmeyen, gelenek ve göreneklerden asla şaşmayan, küçüklerini koruyup büyüklerini sayan, derslerine çalışıp asla kopya çekmemiş, çoğunlukla içki ve sigara kullanmayan, biçimci, dargörüşlü, içtenlik ve rahatlık yoksunu kişiler. (iyi aile çocuğu olmak için bunların hepsini yerine getiriyor olmak gerekmez; ne kadarının gerektiğini boynunuzun üzerindeki saksıya sorun.) edebiyattaki en iyi örneklerinden biri, gözlerimi kaparım vazifemi yaparım'daki vicdani yurdakuler'dir. bu tiplerle birlikte vakit geçirmek epeyi zordur. rahat olmayı başaramadıkları için, insana yaşamı zehir ederler.
  • harika avci bu filmde sinemada ilk yillarindaki taninmayacak haliyle karsimizdadir.

    (mafya babasi olan kemal sunal bankanin dosya odasinda bir hatunu götürür, odadan cikarken harika avci'ya rastlar)

    harika avci - ne yaptin sen o odada?
    kemal sunal - yerlestirdim....(pantolonunu cekistirir)..... dosyalari
  • türk medyasında başına geldiği isim için gizli koddur.
  • filmdeki kasap havası oynama sahnesinde kemal sunalın ikizinin tokat yemesi üzerine "döverim ha üstüme gelmeyin!" diyerek herkesi tokatlaması insana gülme komasını yaşattırır. daha sonra dayak yemiş karakterlerin dağılmış bir şekilde kasap havası oynama hevesiyle kemal sunalı gazlaması ayrı bir komedidir. pentatonik gamlarda bol bendli bir film müziği vardır. izledikten sonra sanki steve vai konseri izlemiş gibi adamı gaza getirip gitar çaldırttırır. adamada kemal sunal ve steve vai ı karıştırıp ortaya karışık bir entry yazdıran* başarılı bir filmdir.