şükela:  tümü | bugün
  • mensubu olmak için en gerekli 5 şartı içinde iyi insan olmak şartı olmayan bir dine mensupsanız dindar olup ama iyi bir insan olmak için çokda kasmayabilirsiniz . hangi dinmiş o ben de bilmiyorum, herhalde patates dinidir.
  • iyi bir insan olunursa ancak iyi bir dindar olunabilir.
    yoksa dindar sadece seklen olur, o da olabilecek en kotu durumdur.
  • iyi bir dindar olmak iyi bir insan olmaya yetmez diye cevaplanması gereken soru. bir insan iyi olmak için kendini başka birinin koyduğu kurallara kayıtsız şartsız uymak zorunda hissediyorsa o insan iyi bir insan değildir.

    "niyet önemli" diye bir şey var ya hani, bir insan kötü niyetli olup dini inanışı sayesinde kendini dizginleyebiliyorsa o insan hâlâ kötü niyetlidir.

    dinlerin bana göre tek iyi noktası da budur. kötü niyetli insanları dizginleyebilmesi. ama aynı dinlerin insanları birer canavara dönüştürme kapasitesi olabileceğini de görmezden gelemeyiz.

    aslında olay insanın içinde bitiyor. kendi mantığı, değer yargıları, vicdanı ve empati yapma yeteneğine sahip insan iyi olmak için bir araca gerek duymaz. ama bunlara sahip olmayan insan doğan görünüşlü şahin misali din sayesinde belli bir insanlığa ulaşabilir. ama özü değişmez. hâlâ kötü niyetlidir.
  • cevabı "yeter" olan soru.

    ahlak, sadece allah'ın indirdiği dinle temellendiği için dindar olmak iyi bir insan olmanın temelini oluşturur. iyi insanın nasıl olacağını bilemeden nasıl iyi insan olunabilir ki? istediğimiz eylemi iyi veya kötü olarak keyfimize göre yorumlayarak iyi insan olamayız.
  • kötü bir insan olmaya yeter.
  • saf kişi sorusudur. iyi insan olmak için dindar olmaya gerek olmadığı gibi, bir kötülüğü din emrediyor diye yapmamak seni iyi insan yapmaz, cennetten yer kapmaya çalışan menfaatçi çıkarcı biri yapar anca.

    hırsızlar namussuzlar katiller teröristler var dindar, çok var..

    iyi insan olmak için tek şey gerekir; iyi insan olmak, dallandırıp budaklandırmaya gerek yok. korkma, hayatında bir gram bile kul hakkı yememiş, içinden kötülük geçmemiş tertemiz bir insanı inanmıyor diye, diz çöküp yalvarmadı diye cayır cayır yakacak kadar vicdansız bir tanrı olduğuna inanıyorsan bir daha düşün, kendisine hakaret ediyor gibisin..
  • sen iyi bir insan ol, dindarlığı falan siktir et. bak valla diyorum. en temelde, bu din denen zımbırtılar insanlığı iyiliğe çağırmak için yollanmamış mı? sen iyi bir insan ol varsa cennete yerin garanti. yoksa benim senin adına da yanmaya hazırım.
  • ''evcil bir kedi olmak, iyi bir kedi olmak demek mi?'' diye savuşturulması gerekilendir.

    soruyu gerçekten idrak edenlerin, başlığa ne tarafıyla güleceğini şaşıran kitle olduğuna eminim.
    bakalım din, insan doğasına uygun emirler mi veriyor?
    vermiyorsa dindar bir insan, nasıl iyi bir insan olabilir? insan olmanın gerekliliğini yerine getirmiyor zira.
    kedi örneğini de, anlamayanlar şimdi anlamıştır diye düşünüyorum.
  • ıslam peygamberi hz. muhammed'in hayatina bakilarak cevaplanmasi gereken soru. kendisi musluman nasil olmali sorusunun ete kemige burunup insanlara gonderilmis cevabi olduguna gore, onun insani yonunun analiz edilmesi olayi cozecektir.
    dagilin simdi.
  • iyi bir insan olmak iyi bir insan olmaya yeter mi?
    yukarıdaki soru cümlesi anlamına gelen soru cümlesidir.

    din kişinin kendisine ve çevresine yararlı bir insan hale gelme uğraşı içerisinde başvurduğu yollar, stratejiler biçimidir. hem bu dünyada, hem de ölümden sonraki belirsizlik içerisinde acıdan muaf kalabilmek, yada daha iyisi kurtulabilmek için yapılan zihinsel spordur. en azından budistler böyle tanımlar. uzak doğu dinlerine baktığınızda iyi karma yaratmak, yani iyi insan olmak için ne kadar ciddi çalışıldığını görürsünüz. inanın şu soru manastırda yaşayan theravada rahiplerine gülünç gelir. bunu müslümanlığın çeşitli fraksiyonlarında da görürsünüz, mevlana adını tüm dünya duydu, siz duymadınız mı ? hristiyanlıkta da; tekilliğin tanımlanamaz huzuru karşısında kifayetsiz kalan kelimeleri boğazlarına düğümlenmiş, ağlayan yahudilerde de...

    yine de peygamberler dinleri öğretmez... onlar acıdan nasıl kurtulunabileceğine, nasıl iyi insan olunabileceğine ışık tutar. onları takip edenler henüz evrenin işleyişini anlayabilecek kadar aydınlanamadığı için öğretileri doktrin haline getirir, ezberlemeye çalışır böylelikle dinler ortaya çıkar.

    yeter ki iyi insan olmak istensin din o zaman amaç olur... hem iyi insan olup hem de zevki sefa içerisinde yaşanılmak istendiğinde din dünyevi bir araç olur. maalesef ikincisi ile daha sık karşılaşıyoruz. dindarlık hangisinin amaçlandığına bağlıdır, öyle kıyafetle, sakalla, ritüelle açıklanabilecek bir şey olsaydı zaten şu an barış içerisinde yaşıyor olurduk.