şükela:  tümü | bugün
60 entry daha
  • önce o makineyi kullanmayı öğreneceksiniz, lensleri öğreneceksiniz, ışığı takip edeceksiniz, kompozisyonu öğreneceksiniz sonra makineyi kullanmayı bu bağlamda tekrar öğreneceksiniz, deneyim kazanacaksınız ve çektiğiniz fotoğrafların bir boka benzemediğini ve bir şey de anlatmadığını öğrenmiş olacaksınız bu arada. fotoğrafçılık pahalı bir hobidir ,düzgün bir şeyler ortaya koymak istediğinizde de emek ve zamanınızı alır.
  • yani su götürmez bir gerçek.

    eğer çekilen fotoğraftan tek beklentiniz jilet gibi fotoğraflar çıkmasıysa iyi makine tabii ki daha çok iş görür. keza belge fotoğrafçısıysanız da. ya da belgesel. ne bileyim, gidip de afrika'da kuş çekecekseniz haliyle kodak kullan-at kamera değil, köpek gibi tele-lensler, gövdeler kullanacaksınız.

    yok eğer fotoğraf aracılığıyla anlatmak istediğiniz bir mevzu var ise işte o zaman durum değişiyor.

    kendinizi fotoğrafçı olarak tanımlıyor ve bir görsel dil yaratma sıkıntınız varsa durum yine değişiyor. arka arkaya çektiğin rastgele fotoğrafların hepsinin çok iyi görünmesiyle, arka arkaya çektiğin fotoğrafların anlamsal olarak kategorik olması ve senin sanatçı olarak "serüvenini"* belgeleyebilmesi ayrı şeyler.

    zamanında polaroid'lerle çekilmiş, çıplak flaş, netlik dışı, kadrajsız, orantısız bok gibi fotoğraflardan oluşan bir sergi görmüştüm. şiddet uygulanan bir ilişkinin güncesiydi. onu gidip de dslr ile, carl zeiss lensler ile çekse olacak iş değildi. zaten tam olarak konu sterillikten uzaktı. cinnet anlatıyordu. o fotoğrafların görsel dili de cinnetti.

    misal. o yüzden dubai görgüsüzü gibi her şeyin en kalitelisi en iyisidir kafasıyla bakacaksanız diyecek bir şey yok. ama iyi fotoğraf ile uygun fotoğrafı, kusursuz fotoğrafla anlamsız fotoğrafı, işlevle amacı karıştırırsanız siz pek bir şey anlamazsınız durumdan.

    yoksa fotoğraf boş iş evet. yani müzik de boş iş. bale falan da boş iş aynı kafayla. fotoğrafın ölçütü sizin için faydaysa zaten sizin sanatla alakanız yok ki?

    fotoğrafa boş iş diyenler bana "abi niye kedi beslenir anlamıyorum, inek desen süt veriyor yiyorsun" falan diyen bir arkadaş vardı, onu hatırlatıyor.
  • iyi firının lezzetli yemek pişirmesi kadardır.
  • 2017 yılı kasım ayı itibariyle en dandik cep telefonu kamerası ansel adams'ın ömründe kullandığı en iyi kameraların teknik özelliklerine yakın fotoğraf verdiğinden çok kolay çürütülecek tezdir.

    adamın 1930'larda çektiği fotoğraflara bakın sonra konuşalım.
  • iyi değildir kaliteli falandır o, daha nettir vs. ama tecrübe ile sabit iyi makine ile iyi fotoğraf çekilmiyor. ışık, lens, diyagram bilmem ne bilmeden, o göz sizde olmadan aynı çirkin fotoğrafın daha kalitesini çekip geliyorsunuz.
  • herkes aynı şeyi farklı cümlelerle yazmış.
    küfür yok, laf sokma minimum.
    anlaştığımız nadir başlıklardan.
  • aslı “iyi fotoğraf makinesinin iyi fotoğraf çekimine iyi etki etmesi” olması gereken önerme.

    2010’daki 1 mayıs mıydı net hatırlayamıyorum... iki kız, iki de oğlan vardı gomnis tipli. ellerinde de pozlu, eski tip slr makinalar. fotoğraf çekiyorlar ara ara. neden yeni makinelerden almadıklarını sorunca, kızlardan biri paramız yok dedi. konvers giyip solcu takılıyoruz, bunlarla da retroluk peşindeyiz demedi, paramız yok dedi. belki de tab olayını kendileri yapıyorlardı hobi olarak. ama kız, sol görüşü fakirlikle bağdaştırdığından paramız yok dedi. neyse efendim. işte bazısı da böyle fotoğrafları sever. sana göre iyi fotoğraf netlikten, gerçeklikten ibarettir, bazısına göre de yakaladığı karenin enderliği ya da sıradanlığı ve buna harcanan emektir iyi fotoğraf.
  • fotoğrafa olan bakış açısı tamamen sentetik insan söylemidir.
    bir diğeri için: “lan benim telefon var ya bunlardan iyi çekiyor ha, bak şimdi...”
  • ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı gibidir.
  • bir de ara güler reise coşkun aral reise sormak lazım.
    iyi fotoğraf makinesi iyi fotoğraf çekiyorsa adamlar fotoğraf çekerken niye kıvranıyorlar ?
6 entry daha