şükela:  tümü | bugün
  • jj adında bir ablamızın mı diyeyim grubun mu diyeyim bilemedim şarkısı. sözleri ceren kaşıkçıoğlu'na müziği fırat emre özler'e aitmiş. olur da popüler olursa buralar çok karışır, peşin editli vaziyet alın.
  • -john lennon gozlugune sahip olur
    -saçı renklidir
    -kemalisttir
    -poser bir tavır sergiler
    - yaş aralığı 15-19 dur
  • sıfır maliyetli bir klibi olan, kendisini nicki minaj zanneden bir sarı gacının söylediği kusunç şarkı. kim, neden böyle bir "şey" yapar bilemiyorum.
  • işin şakası bir yana hakaten çok kötü.

    yıllardır süregelen izmirli kızlar imajını yerle bir edebilirdi. neyse ki çok ciddiye alınacak bir iş değil.
  • bu ne ya buna bı de klıp cekmıs bacım barı yanına kendın gıbı kızlardan koy da bellı olmasın kılon ya da duzgun gıyın boyle sempatık bısı yapsan belkı bı sansın olabılırdı demıyecem sarkı cok sacma. bu ozguven nerden gelıyo lan mıllete ben 10 kılo aldım dıye ezık ezık ağlamaklı gezıyom etrafta.
    eıdt:twerk yaparken neden suratına veya vucudunun ust kısmına bakmak zorunda bırakılıyoz la
  • halide edib hanımefendinin ateşten gömlek nam eserinin baş kahramanı olur kendisi efendim. adı ayşe'dir ve eserdeki tam tabiriyle "izmir kızı ayşe" şeklinde zikredilir. dikkatli ve yakın bir okuma sayesinde halide edib'in ayşe hanımkızımızı bu romanında vatan'ın bir temsili olarak inşa ettiğini tespit etmek mümkündür. ayşe'nin koyulaşmış yeşil esmer gözleri etrafındaki siyah kirpikleri yaslı izmir'in zeytinliklerini örten yas örtüsü gibidir. vatanın ne hâllerde olduğunu tasvir etmek için halide hanım o yeşil esmer gözlere, biçimli kırmızı dudaklara ve bembeyaz dişlere mütemadiyen müracaat eder. vatanın ve ulusun coğrafi bedeni bu tasvirlerle "izmir kızı ayşe"nin kadın bedeniyle özdeşleştirilir.

    ateşten gömlek romanı cemal'in derin endişeleriyle başlar: izmirin işgali haberi gelmiştir ve cemal kızkardeşi ayşe'nin tecavüze uğramış olma ihtimalini aklından çıkaramaz. ayasofyada trenden inen ayşeyi erkek bedenlerden örülü bir koridor beklemektedir. fakat ayşe için korunmak kâfi değildir, elinden tutulup ateşe sürüklenmeyi istemektedir, içindeki ateşi kim tezyit ederse onun hakiki arkadaşı o olacaktır. ihsan ayşeye açıkça sorar: izmire girersem benim olur musun? ayşenin de cevabı çok nettir: izmire girdikten ve akdeniz'in kıyılarında yeşil izmir için akan kanları tesit ettikten [kutladıktan] sonra istediğin zaman seninle evlenirim. oysa ihsan için ayşe bir vatan değil, vatanın bir temsili değil, kadının ta kendisidir. kader ihsan için ağlarını örmekte gecikmeyecektir.

    aslında devam etmem lazım ama hepsini anlatmayayım. fakat gitmeden bir okuma tavsiyesinde bulunayım: ayşe gül altınay'ın derlediği "vatan millet kadınlar" kitabında (iletişimden çıktı) afsaneh najmabadi'nin "sevgili ve ana olarak erotik vatan" makalesi pek mühimdir. yukarıdaki bir kuple çözümlemenin de temel kaynak metnidir. milli mücadele romanlarını okurken yakınınızda bulunmasında fayda vardır.

    ben bu entry'nin tafsilatlı ve uzun bir versiyonunu bir vakitler yine yazmıştım sözlüğe de, sonra sözlüğün hâllerine celallenip binlerce entry ile birlikte ateşe atmıştım. şimdi aniden bu başlığı görünce dayanamayıp bir iki satır çiziktiriverdim. bakalım bunu ne zaman sileceğim.
  • pervasızdır. kimseye gebe kalmaz. kendi başına buyruktur. canı nerede olmak istiyorsa oradadır. kendi ayakları üzerinde durur.
  • kahir ekseriyetle ponçiktir