şükela:  tümü | bugün
  • acıklu filmlerde kendini salıvermiş bi aktör amcamız... kovboy filmleri falan wardı bu abinin... yüzünde bira berelidir aslında yani...
  • eski türk filmlerinin jönü ..
    şirin ötesi bi şey*
    sinemadan sonra antikacı oluverdi..
    şişli'de bir antikacı dükkanı sahibi iken şimdilerde görünmez oldu...
    bi de saçlarını o kızılımsı renge boyatmasa güzel olacak .. ama olsun (bkz: beyaz çorap giysen de ben sana hastayım)
  • eski turk filmlerini tekrar tekrar seyredilebilir kilan sahsiyet.
    "bazilari sicak sever"in siyah beyaz yerli cekiminde tony curtis'den daha muhtesemdir.
  • david boreanazın türkiye şubesi diye düşündüğüm şahıs...
  • antalya film festivali'nde verilen ilk (1964) en iyi erkek oyuncu altin portakal'inin sahibi.
  • bir kulağı sağırdır.
    gençliğinde kız kulesi civarlarında dalarken patlatmış zarını.
  • zamaninin en yakisikli jonuydu. simdilerde ne kadar cirkin yaslandigini gormek insani uzuyor. ayakkabi boyasiyla sacini boyamis kuyumculara benziyor.
  • türk sinemasının en yakışıklı jönprömiyelerinden biri. bir diğer deyişle kız öpen genç aşıklarından. tıpkı ediz hun, tarık akan gibi. 1960’ların yakışıklısı o, ayhan ışık’tan sonra trençkotun en çok yakıştığı artist, izzet günay.

    romantik komedilerin aranan oyuncusu günay, kimi zaman zengin aşık olurdu.dalgacı olmazdı ama, züppe hiç değil. kimi zamansa fakir ama gururlu genç, kadını hem yüreği ile hem de yumruğu ile seven bıçkın. izzet günay'ın kestiği aşık rolü şiirlere bile konu olmuştur. (nan gibi - ibrahim sadri) * * . yeri gelince kötü adamı oynamaktan da çekinmemiştir

    ah be izzet abi yaşlanmışsın çok.

    türkiye’ye tişörtü getiren mudo’nun ilk numunelerini ediz hun ile beraber izzet günay’ın üzerinde görürdük. trençkotu, ince kravatı, tımbırlenti, fuları, duble paça pantolonu, deri ceketi, bıçkın rollerinde ise yeleği ve elindeki tespihi çok da güzel taşırdı.

    yediği ile değil, attığı dayakla hatırlanır izzet günay. belli rollerin dışına çıkamamış, belki de çıkmamış , o rollerin hakkını ziyadesiyle veren bir oyuncu olmuştur. 1934 istanbul doğumlu izzet günay, sanat hayatına tiyatro ile başlamıştır.

    en çok fatma girik (14 ), türkan şoray ( 12 ) ve hülya koçyiğit ( 11 ) ile kamera karşısına geçen günay, zamanının en atak en cesur oyuncularındandı bir anlamda. ediz hun’lar, ekrem bora’lar, ayhan ışık’lar neredeyse hiç öpüşmezken o, bol bol öpüşmeli sahneleri ile genç kızların yüreğini hoplatmıştır * . fiziki görünüşü, yakışıklılığı filmlerin hayat bulmasında en başta gelen etkenler olmuştur. zaten ilk dönem filmlerine bakınca adlarından bu havayı almak mümkündür : tığ gibi delikanlı, öpüşmek yasak, kimse fatma gibi öpemez, kolla kendini bebek vb. 60’ların ortasında sinemada bu gerekiyordu belki de. çalkalanmaya başlayan bir ülkenin sinemasında toz pembe hayaller, çerezlik hikayeler anlatılıyordu, anlatılmalıydı. belki de…

    hiçbir filminde sakallı görmediğimiz izzet abinin, bıyıklı olduğu filmlerde de takma olduğu kanaatine vardım. yani sözün özü izzet abinin köse olma ihtimali, benim sakallı olma ihtimalimden fazla.

    yetmişini devirip de tepesinde orman misali saç taşıyan ender artistlerdendir ayrıca * * . allahtan son iki yıldır boyamayı da bıraktı ve gümüş gibi saçlara kavuştu.

    günay komedi filmlerinde de oldukça başarılı bir performans sergilemiş, sadri alışık, öztürk serengil’le iyi işler çıkarmıştır. onu da seslendiren cüneyt türel midir emin değilim.

    meraklısına bir ayrıntı: anlatılanlara göre “çifte nikah” filminin çekimleri sırasında kavga sahnesi çekerken sadri alışık tarafından burnu kırılmıştır. benim araştırmalarıma göre ise çifte nikah filminin kadrosunda sadri alışık yoktur. başrolde ayhan ışık oynamaktadır. gerçek olan bir şey vardır o da izzet abinin burnunun kırılmış olmasıdır.

    iki sene önce yadigar adında bir diziyle yıllar sonra tekrar sevenlerinin karşısına çıkmıştı diğer yeşilçam emektarlarıyla birlikte. kendi adıma söyleyeyim dizi bir şeye benzemiyordu lâkin onu ve diğerlerini * * * * * * * 100 bölüm de yayınlansaydı izlerdim. şimdilerde atv ekranlarında "aşka sürgün" diye bir dizide oynuyor. izlemedim, izlemeyeceğim de . izzet günay hafızamda, hayalimde hep 30’lu yaşlarındaki yakışıklı, bıçkın, filinta gibi delikanlı olarak kalacak.

    filmotografisine bakıldığında 120 küsûr filmde oynayan günay’ın en bilinen, en sevilen, en hatırlanan filmleri şöyle :

    ağaçlar ayakta ölür ( 64 ) * : ona 1.antalya altın portakal film festivalinde en iyi erkek oyuncu ödülünü kazandıran bu filmdeki karakterinin adı da izzet.yaşlı ve hasta bir kadının * daha fazla üzülmemesi için eşi * tarafından ölümü gizlenen torunu orhan * diye takdim edilen genci canlandırıyor. oysa ki orhan ölmemiştir ve bir süre sonra ortaya çıkacaktır.

    fıstık gibi maşallah( 64 ) * : hem naci hem de naciye rollerini başarıyla canlandıran izzet günay’ın rol arkadaşları fikri/fikriye rolünde sadri alışık, gülten rolünde türkan şoray.

    kundurama kum doldu, atmaya kürek gerek
    nazlı yarin yanında yatmaya yürek gerek….

    ne de güzel söylerler bunu… neymiş efendim beyimiz kadınlara açılamıyormuş. açılması içinde bol bol öpücük kondurulması lazım gelirmiş. bazıları sıcak sever ‘in yerli versiyonu bu filmde tony curtis’e beş çeker burada. hakkını yemeyeyim.

    aslan marka nihat(64) * : derya arbaş ve yılmaz zafer’in bir günlük aşkfilminin ilk versiyonu diyebilirim. evden kaçan bir kız * ve bir gazetecinin * hikayesi anlatılır. kızın babası rolünde ise rahmetli hulusi kentmen oynuyor.

    tophaneli osman(64) *: yeşilçamda birkaç kez işlenmiş bir konuya sahip bu filmde kendisine umulmadık anda miras kalan, diğer mirasçıların iftirası ile baş etmek zorunda kalan mangal yürekli bir genci canlandırır. benzer konulu bir diğer filmde ayhan ışık, çarıklı milyoner adıyla da kemal sunal oynamıştır.

    yalancı(65) * : mirasa konabilmek için ille de evlenmesi gerektiği gibi bir türk filmi klişesi barındıran bu filmde günay, çift roldedir. mirası hak etmeye çalışan fikret rolünün yanı sıra, işleri hale yola koyan bitirim işportacı genci de canlandırmaktadır. filmin esas kızı hülya koçyiğit, kötü adamı ise reha yurdakul.

    ayrılık saati(67) * : dram dram dram. rol arkadaşları filiz akın ve önder somer. deniz * ünlü bir ses sanatçısıdır. eşi kenan da * ona sahnede keman çalarak eşlik etmektedir. iki çocukları vardır, bir mutludurlar bir mutludurlar o derece yani. derken bir trafik kazası bu mutluluğa gölge düşürür. kenan kötürüm kalmıştır. ya ya ya. sahnede ona eşlik etmesi için tarık * ile anlaşırlar. heyhat tarık’ın niyeti bozuktur. birkaç defa deniz’e tecavüze yeltenir . kenan aralarında bir şey var sanır vs.

    vesikalı yarim (68) * : ben seni unutamaz oldum vesikalı yârim.
    kendisi manav halil , türkan şoray ise konsomatris sabiha rolünde. müjde ar ve tanju korel ’in aynı konulu sarmaş dolaş filminden çok daha güzel.

    kezban (68) * : en sevdiğim filmlerinden biri. kendisi zengin, eğitimli, kültürlü ve en önemlisi evet en önemlisi yakışıklı bir gençtir * . yazayım mı konusunu buraya ? kezban * köyden kente gelir. başta kuzeni * ve saz arkadaşları kezban’la dalga geçerler. kezban’ın saçları örgülü de olsa çok güzel bir kızdır, rektifiyeye sokulunca daha da bir güzelleşir. izzet abim de zaten beğenmektedir kezban’ı hele bu haline hiç kayıtsız kalamaz.

    seninle ölmek istiyorum (69) * : türkan şoray fakir bir ailenin, vatman bir babanın kızıyken zengin bir adamla * evlenir. ama mutlu değildir. evin tadilatı için hatırlayabildiğim kadarıyla mimar olan izzet günay tutulur. ikisi arasında tutkulu olduğu kadar yasak bir ilişki başlar. bu arada bu film ömer lütfi akat’ın ilk renkli filmiymiş.

    tatlı günler (69) * : osman * azılı bir çapkındır ! azılı katil oluyor ya azili çapkın neden olmasın ? babası ona bir şart koşar :mirasımı alabilmen için beşik kertiğin alev * ile evleneceksin. iki taraf da bu duruma yanaşmaz ve birbirlerini daha iyi tanıyabilmek için bir oyun oynarlar. aram gülyüz aynı konulu filmi tatlım adıyla (73) , bu kez de sadri alışık ve hale soygazi ile çekmiştir.

    şoför nebahat (70) * :
    haydi nebahat abla
    koş arabana atla
    dümenimiz yolunda
    gazla ablacığım gazla

    nebahat rolünde fatma girik, kenan rolünde izzet günay.

    birleşen yollar (70) * : türk sinemasında adettendir. filmin gişe yapması için ya baldır bacak, göbek gösterilir ya da dini duygular kullanılır. bu da öyle bir filmdir. ama olsun biz kabul ettik, yaladık yuttuk öyle de böyle de. şule yüksel şenler’in huzur sokağı romanından senaryolaştırılarak çekilen bu filmde feyza rolünde türkan şoray, bilal rolünde izzet günay.

    red kit (70) * : bizim artistler içinde o dönemde red kit’i en çok andıran izzet abidir. e haliyle…

    kezban pariste (71) * : ilk kezban filminden bağımsız ama yine köyden kente gelen bir kız ve zengin çocuk hikayesi.

    anneler ve kızları (71) * : burada durum biraz karışık. kadroda neşe karaböcek, yıldız kenter, leyla kenter var. neşe karaböcek kızını tek başına yetiştiren bir ses sanatçısı. yıldız kenter de köyden kızıyla birlikte gelen dul bir kadın. bunlar beraber oturmaya başlıyorlar falan. izzet abim de bu aileye yardımcı olmaya çalışan iyi kalpli adam rolünde.

    bebek gibi maşallah (71) * : harbi komik bir filmdir bu. mirasa konacak bir kız var *. ama mirası almak için evlenmesi gerek * . o da bir idam mahkumu ile nikahlanır *. adam idam olmaz da dışarı çıkar çünkü işin içinde başka şeyler vardır. münir özkul da filmin tatlı delisi rolündedir.

    yarın ağlayacağım (71) * : işte bu filmde kendisi zalim ve kötü adamdır. sevda * ve murat * kavuşamayan iki aşıktır. sevda gazino patronu kemal * ile evlenmek durumunda kalır. bedeni kemal’in olur ama ruhu asla. derken iki sevgilinin yolu yine kesişir vs. vs. ne giriyosun sevenlerin arasına be adam ?

    hayat mı bu (72) * : karısını aldatırken hem karısını hem de sevgilisini hamile bırakıyor. karısı doğumda ölüyor. her ikisinden de oğlu oluyor. çocuklara adil davransın diye sevgilisine hangisinin onun öz oğlu olduğunu söylemiyor falan da filan. güzel filmdir ama. rol arkadaşları semra sar, zeynep değirmencioğlu, sertan acar, serkan acar.

    güngörmüşler (76) * : çok iyi yürekli hizmetkarlar, iflas eden patronlarına bu durumu çaktırmamayı (!) bir vazife bilirler vs.

    renkli dünya (80) * : pala bıyıklı, sert mizaçlı , mahallenin kahvecisi mehmet abi rolündedir. kız kardeşi zeynep * ses sanatçısı olmak ister. tüm mahalleli ve erol * zeynep’e yardımcı olurken abi şiddetle karşı çıkmaktadır.

    unutulmayanlar (81) * : türk sineması'nın yaşlı kurtlarının oynadığı bir yol hikayesi. rol arkadaşları cüneyt arkın, fikret hakan, ekrem bora, orhan günşiray, eşref kolçak oynuyor. *

    sonuna geldik. bilmediğiniz bir şey söyleyeyim de bitireyim : izzet günay antikacıdır. ya ya ya …
  • bi tane filminde kim tarafından oynandığını hatırlayamadığım bi hatunla dans ederken, poposunda ben olan biri hakkında şu repliği unutulmazdır:

    kadın: ben nerede?
    izzet günay: şeyy, amudiye mahallesinde!

    çocukken eşek salak manyak dışındaki ilk küfrüm olmuştu benim amudiye mahallesi böylece, hey gidi hey.
  • tarık zafer tunaya kültür merkezinde,vesikalı yarim'in gösteriminden sonra söyleşi yapmış ve bizleri ihya etmiştir.iki yane afiş imzalattım ona,ah nasıl mutluyum.