şükela:  tümü | bugün
  • bir isvecli kız ismi.
  • zhanna diye yazılır latin alfabesiyle. her türlüsü yürek hoplatır.
  • sanıyorum ki team fight için en mükemmel support. yeni aldım heveslerdeyim.
  • sanıyorum ki "underrated" bir support ama iyi oynarsanız gerçekten hayat kurtarabiliyor. yavaşlatma, olduğu yerde zıplatma (tornado/q), alandaki düşmanları öteye atma ve yakındaki takım arkadaşlarını iyileştirme, (monsoon/ulti), takım arkadaşına kalkan ve saldırı gücü sağlama (e) var. ayrıca kendisi hızlıdır, minionların arasından takılmadan ilerleyebiliyor diğerlerinin aksine. bütün parti kaçarken arkasından gelen düşmanları tornado veya monsoon ile yavaşlatabilir, geciktirebilir. ayrıca q ve w'su da magic damage vurduğundan ability power janna tadından yenmez oluyor.
  • sarı sarı salınışıyla kendine hayran bırakan league of legends oyununun support karakteri. q skilini yönetmesi zordur. hayat kurtarmada üstüne yoktur. pasifiyle müthiş damage vuran sona ile beraber en iyi supportlardandır.
  • shakespeare'in ariel'inden esinlenildiğini düşünmekteyim.
  • kendine güvenenlere söylüyorum. bu şampiyonu mid lanede oynayın. farm yapması çok zor. ama ganklere gittiğinizde kesinlikle kill almadan dönmüyorsunuz. aynı şey lulu için de geçerli. lulu top lanede de sırıtmıyor ama janna sadece mid güzel.
  • sezon 4 ile beraber ultisinin cast süresi azaltılmış, etkili olma süresü 0,25'den 0'a indirilmiş, verdiği heal ve maksimum heal 3 katı arttırılmış olan support. şimdi leona düşünsün.
  • neredeyse bir supportun sahip olacağı her şeye aynı anda sahip olan karakter. hala buffa ihtiyacı varmış gibi davranılıyor kıza.

    (bkz: janna the storm's fury)
  • tüm potansiyeliyle kullanabildiğim tek support.

    önce kendisini tanıtalım. "fırtınanın hiddeti" janna'nın yetenekleri kısaca şu şekilde: q'su oldukça uzun bir menzile hortum atarak çarptığı rakip şampiyonları havaya kaldırıyor * , w ile hedef aldığınız rakibi yavaşlatıyor ve pasifiyle hareket hızı kazanıyorsunuz, e'si ile dost bir şampiyon ya da kuleye kalkan ile saldırı gücü veriyorsunuz, ultisi ile çevrenizdeki rakip şampiyonları geriye fırlatıp oluşan alanın içerisinde kalan tüm dost şampiyonlara her saniye can basıyorsunuz, pasifi ise size doğru koşan şampiyonların hareket hızı kazanmasını sağlıyor.

    oynaması kolay ama iyi oynaması çok zor bir şampiyon. yani çok kolay öğrenirsiniz; yanınızdaki adcyi de korursunuz fakat inceliklerini öğrenmezseniz bir thresh'e, bir morgana'ya karşı çok zayıf da kalabilirsiniz dostlar. zira thresh, morgana, leona gibi supportlar ortalama düzeyde oynayarak oyunun gidişatına çok büyük katkıda bulunabilirken, sizin aynı katkıyı yapabilmek için çok ama çok iyi oynamanız gerekir. gümüş 2 olmama rağmen platlık janna oynadığım için - ben söylemiyorum, duom olan herkes söylüyor - azıcık ucundan tüyo vermek isterim.

    yetenekler:

    q: dürtme potansiyeli yalnızca bekletirseniz fazla, beklettiğiniz taktirde ise - hem yavaş gittiği hem de yönünü önceden ayarladığınız için - rakibin kaçması işten bile değil. ayrıca çok mana harcıyor. bu sebepten dolayı hortumunuzu doğru zamanı bekleyerek kullanırsanız, lanede aktif kalma sürenizi uzatmış olursunuz. örneğin karşınızda lux, morgana gibi bir support vardır ve adcniz stun yemiştir, rakip adc hunharca sizinkine doğru koşuyordur. o vakit o adcnin önüne hortum koyup yollarsanız hayat kurtarırsınız. veya karşı takım sizin takımı kovalıyordur, tam geliş yollarına bir hortum bırakıp kaçın ve yaklaştıkları an yollayın. ileriki safhalarda havaya uçma süreleri 3 saniyeye bile çıktığı için, kendi takımınızı kaçırmak için mükemmel bir yoldur. çalıdan kovalıyorlarsa çalının içine koymanız daha şükela olacaktır. bu hortumlar yüzünden epey küfür yemişliğim var. *

    w: adcnize doğru koşan bir rakibi ya da adcnizin kovaladığı rakibi yavaşlatmak için mükemmel bir yol. ayrıca janna'yı janna yapan yetenektir, pasifi size hareket hızı veriyor, kızgın buhurdanlık + gezgin çizmesiyle birleşince çok mobility bir şampiyon oluyorsunuz. üstüne bir de dürtme potansiyeli yüksek, harcadığı mana ise az.

    e: yine kızgın buhurdanlıkla birleşince harika bir ikili oluyorlar. kalkan + saldırı gücü + saldırı hızı * ile ister kendinize, ister dost bir şampiyona, ister kulenize muazzam bir güç verebiliyorsunuz. yine q gibi bu yeteneği de zırt pırt kullanmanızı önermiyorum. eğer öngörünüz yüksekse rakibin adcnizi dürteceğini anladığınız an basın mesela, adcnizin canı azaldığı zaman basın, kulenizi korumak için basın, takımdaki arkadaşlarınızın hayatını kurtarmak için basın, takımdaki herkesin uzakta olduğu bir zamanda canı çok az bir rakibi öldürmek için kendinize basarak saldırı gücü elde edip kill alabilirsiniz, yine kendinize basarak ölmekten kurtulabilirsiniz. kullanım alanı çok geniş.

    + minyon dalgalarını hızlı temizlemesi için yine takımınızdaki birine basabilirsiniz.

    r: vazgeçtim, janna'yı janna yapan yetenek aslında bu. özellikle katarina'yı illet eder kendisi, penta atabilecek bir katarina janna'nın ultisine maruz kaldığında geriye savrulur ve ultisi bozulur, hiçbir becerisi olmayan bir zavallı olur çıkar. zira katarina'nın çok büyük counterlarından birisidir janna. bu yetenekle oyun kazanmanız işten bile değildir. ben genelde flash + ulti kullanmayı çok seviyorum, tfnin olduğu alana koşup son anda ortaya flashla uçup ultiyi bastığımda benim takım bir anda canları fulleyip canavara dönüşüyor, oyunu çeviriyoruz. ama bekleme süresi uzun olduğu için doğru zaman ve doğru yerde kullanımı çok önemlidir. rengar görünmez olduğunda adcmi kesecekken ultiyle kendisini geriye savurmuşluğum vardır, defalarca katarina'nın ultisini bozdum, ejder ve baron savaşlarını kazandırdım. bir ulti düşünün ki yakındaki tüm rakipleri geriye uçuruyor ve yakındaki tüm takım arkadaşlarına deli gibi can basıyor. buradaki önemli husus ultinizi bozup bozmayacağınız zamanı belirlemektir. örneğin bazı zamanlar ultiyle rakipleri geri ittirip hiç can basmadan kaçmanız gerekebilir, bazı zamanlarsa bekleyip tüm takıma can doldurmanız gerekir. buradaki olay şudur: eğer siz ultiyi basıp can verdiğinizde takımınız rakibe dalacaksa hiç bozmadan öylece bekleyin, fareye tıklasanız bozuluyor çünkü. ama gene de yenilecekseniz ve amacınız tüm takımı savaşa girmeden kurtarmaksa, bastıktan sonra olay yerine hortum atarak kaçın.

    pasif: çok mobilsiniz, yani haritayı baştan aşağıya dolaşmanız başka bir şampiyona göre yarı yarıya sürüyor. bu yüzden midi, hatta topu kurtarmaktan çekinmeyin. hızınızın avantajını kullanarak kaçan takım arkadaşlarınıza doğru koşarsanız ya da onlar size koşarsa onların hareket hızı artacak ve rakip geride kaldığı için yakalanmayacaktır. ayrıca bir rakibi yakalarken de önden gidip arkanızdaki şampiyona muazzam hız verebilirsiniz. bir de rakibi w ile yavaşlatıp hortum attınız mı kaçamıyor zaten. ondan sonra gelsin asistler.

    item dizilimi:

    oyundan oyuna değişmekle birlikte, ap ya da zırh/büyü direnci ağırlıklı bir build çıkabilirsiniz. ikisi de yerine göre kullanışlı. oyun başında rakipleri ve sizin takımınızdakileri şöyle bir tartıya koyun. takımınızda sizden başka tank kasacak birisi var mı? rakip takım anlık hasarı fazla şampiyonlardan mı oluşuyor? karşı destekçi ap mi yoksa zırh mı kasar? eğer tankınız yoksa uluların tılsımı tamamlamaya yönelin, çok daha defansif olursunuz ve lanede kalma zamanınız uzar. tank varsa ve karşı destekçi de dürtme potansiyelinden çok koruma potansiyeli yüksek bir heroysa gönül rahatlığıyla buz kraliçesinin hakkı çıkabilirsiniz, bu sefer büyülerinizle dürtmeniz daha kolay olacaktır.

    başlangıç: buz kraliçesinin hakkı ya da uluların tılsımının başlangıç eşyası + keşif totemi + mana potu + can potu. değişmeyen üç eşyam var: keşiftaşı + gezgin çizmesi + kızgın buhurdanlık. keşiftaşı zaten bir destekçinin olmaza olmazıdır, gezgin çizmesi mobilliğinizi had safhaya ulaştırır, kızgın buhurdanlık ise yukarıda anlattığım sebeplerden dolayı janna ile mükemmel uyuşuyor. bu iki eşyadan sonra önce ana eşyamı tamamlıyorum ve totem uğurumu satıp arayıcı mercek alıyorum, ardından olayların gidişatına göre defansif ya da agresif takılıyorum. rakip takımda çok fazla ap varsa mikail'in kazanı, demir solari'nin broşu gibi büyü direncine; eğer çok adlerse donmuş yürek gibi mana + zırha yöneliyorum. karşı takım bize karşı çok zayıf kaldıysa ya da takımımız fazla defansifse zaten tanklamaya gerek kalmadığı için rylai gibi hem can, hem yetenek veren ya da athene'nin lanetli kadehi gibi mana ve yetenek veren eşyalara yöneliyorum. bir slotu mutlaka boş bırakıyorum ki pembe toteme yer kalsın. pembe totem önemli.

    oynanış:

    ilk olarak e yeteneğimizi açıyoruz. ilk itemlerimizi aldıktan sonra laneimize gidiyoruz. gittik mi? tamam. adcmizi e ile rakibin dürtmelerine karşı korurken aynı zamanda rakibi dolaylı yoldan dürtüyoruz da; çünkü ikisi de hemen hemen aynı damageleri atmalarına rağmen bizim adcmizin canı gitmezken karşı adcnin canı eksiliyor. totem uğurumuzla karşı destekçinin içinde gezinip stun atma, geriye fırlatma, korkutma gibi envai çeşit yeteneğini kullanabileceği ana çalıyı belirleyip totem uğurumuzu atıyoruz. ikinci açtığımız yeteneğimiz q olmalı çünkü ani bir gangde birden fazla kişiyi engelleyebilmenin tek yolu bu. üçüncüsü ise w olacak. dakika üç, en fazla dört gibi ilk gangler başladığından ejderin çaprazındaki çalıya ekstra aldığımız totemi koyuyoruz. muhtemelen o totem bitmeden ilk dönüşümüz gerçekleşecek ve paramız varsa keşiftaşı, yoksa keşiftaşının ilk eşyasını ve en az bir adet de totem alarak döneceğiz. bu dönüşün ardından mutlaka ejderi totemlemeliyiz ve çalı kontrollerini de elimizden geldiğince yapmalıyız. adcnizle dönüşümlü olarak o ganglerin atıldığı ana çalıya totem atabilirsiniz.

    oyunun orta safhalarında tavsiye ettiğim durumlardaki eşya dizilişlerini tamamlamaya çalışın. eşyalarınızın pasiflerini, aktiflerini mutlaka okuyun ve elinizden geldiğince etkin, yararlı kullanın. önce e, sonra w, en son q skillinizi fulleyin. orta safhalarda artık botunuzu ve keşiftaşınızı çıkmış; arayıcı merceğinizi almış olmalısınız. sık sık çalıları arayıcı mercekle tarayın ve rakip totemleri imha edin; ejderi bir dakika kala totemlemeyi kaçırmayın zira ejdere en yakın siz olduğunuz için ormancı genelde bu görevi size bırakır. genellikle bu zamanlarda oyun koridor savaşından takım savaşına döner, yani orta ve üst koridorlarda da etkin olmaya başlarsınız. koridorlar arasında hızır gibi koşturup herkese yardım etmekten çekinmeyin, düşmekte olan kuleye koşup kalkan basın mesela, bin defa söyledim siz aşırı mobilsiniz. baronu totemlemeyi de hiç unutmuyoruz elbette.

    eğer gerçekten iyi bir janna'ysanız ve adcnizi iyi taşımışsanız, orta ve üst koridorlarınız fena değilse, ormancınız kötü bile olsa zaten o oyunu çok rahat çevirebilirsiniz. orta safhalarda başlayan takım savaşları en çok size yarayacak çünkü hortum ve ulti gibi çoklu yeteneklerinizi en yüksek potansiyelde kullanabileceksiniz. oyunun son safhalarında ya dürtme potansiyeli yüksek, hızı sayesinde vurup kaçan bir janna olursunuz - ki yine yavaşlatır, yine havaya fırlatır, yine can basarsınız. (hem de bu sefer çok daha fazla can basarsınız) tek sıkıntınız çabuk ölmeniz olur. ya da skillerini hasar değil de işlev ağırlıklı kullanıp rakibe pat küt dalarak - zaten ölmeyeceksiniz - takım arkadaşlarını kaçıran, takım arkadaşlarına rakibi yakalatan, ejderi ve baronu aldırıp, üstüne takım savaşı kazandırıp, üstüne ölmeyen tanky bir janna olursunuz. ikisi de ayrı güzeldir.

    unutmayın, bir adcnin yanında janna varsa ve o adc oyunu taşıyorsa; adcyi de janna taşıyordur.

    iyi oynamalar.

    not: eskiden yazdığım bir rehberin editlenip büdütlenip, kesilip biçilmiş halidir. fazla uzun olmasıyla birlikte umarım birilerine yardımcı olur.